Game studies – wprowadzenie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2405-M-S1-GS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0310) Nauki społeczne i psychologiczne
|
Nazwa przedmiotu: | Game studies – wprowadzenie |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
Grupa przedmiotów do wyboru - wzbogacających program medioznawstwa |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe z wykładowcą: - uczestnictwo w wykładach - 30 godzin (online) - konsultacje – 30 godzin (online) Godziny pracy samodzielnej: - przygotowanie się do egzaminu - 40 godzin Razem: 100 godzin (4 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: zna rodzaje i naturę więzi społecznych wytwarzających się między graczami, twórcami gier oraz społecznościami graczy w kontekście groznawstwa i z uwzględnieniem specyfiki gier jako medium (K_W04) W2: ma wiedzę o graczu w kontekście przemysłu gier cyfrowych oraz jako o aktywnym członku społeczności graczy, który poprzez swoje działania ma możliwość kształtowania tejże społeczności oraz o rosnącym znaczeniu kulturowym i artystycznym gier cyfrowych we współczesnym świecie (K_W04, K_W08) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi prawidłowo interpretować rozmaite zjawiska związane z grami cyfrowymi, ich odbiorem, i popularnością, na podstawie kompetentnie dobranych źródeł z różnych mediów i teorii naukowych z zakresu groznawstwa (K_U01) U2: potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu groznawstwa i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych gier cyfrowych i związanych z nimi zjawisk kształtowanych przez mechanizmy funkcjonowania gier cyfrowych w kulturze (K_U02) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: jest gotowy prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu, w którym wykorzystuje wiedzę z zakresu groznawstwa (K_K04) |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - studium przypadku |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody wymiany i dyskusji |
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony grom cyfrowym jako medium. W czasie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych, różne gatunki, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz cechy gier, które wyróżniają to medium i jego teksty na tle innych mediów. |
Pełny opis: |
Wykład poświęcony grom cyfrowym jako medium. W czasie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych, różne gatunki, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz cechy gier, które wyróżniają to medium i jego teksty na tle innych mediów. Zakres tematów obejmuje następujące bloki tematyczne: → specyfikę gier jako medium i różne sposoby definiowania tej specyfiki → zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych → elementy formalne gier cyfrowych → retoryki stosowane do omawiania gier cyfrowych → możliwości gier cyfrowych → doświadczenia graczy i odbiór gier cyfrowych |
Literatura: |
1. Bizzocchi, Jim and Joshua Tanenbaum. 2011. “Well read: Applying close reading techniques to gameplay experiences,” in: Well played 3.0 2. Consalvo Mia, 2009, There is no magic circle, “Games & Culture” 4 (4) 3. Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge 4. Malaby, Thomas. 2007. Beyond play: A new approach to games. Games & Culture 5. Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016. 6. Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press 7. Rambusch, Jana. 2016. “It’s Not Just Hands: Embodiment Aspect in Gameplay,” in: Video Games and the Mind: Essays on Cognition, Affect and Emotion. Jefferson, NC: McFarland |
Metody i kryteria oceniania: |
Test końcowy (W1, W2, U1, U2, K1). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marak | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=3897 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marak | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=5456 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.