Literatura i kultura w kontekście współczesnych badań interdyscyplinarnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-SDL-LiK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0229) Nauki humanistyczne (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | Literatura i kultura w kontekście współczesnych badań interdyscyplinarnych |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 30 g. - praca na konwersatorium 10 g. - konsultacje Praca własna studenta: 10 g. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W3 Student zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U2 Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla studiowanej dyscypliny w zakresie nauk humanistycznych w typowych sytuacjach profesjonalnych. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Konwersatorium "Literatura i kultura w kontekście współczesnych badań interdyscyplinarnych" poświęcone jest interdyscyplinarnym badaniom na obszarze dyscyplin humanistycznych. Ma umożliwić doktorantom porównanie i konfrontację różnych postaw metodologicznych w odniesieniu do rozmaitych problemów poznawczych współczesnej humanistyki. |
Pełny opis: |
Prowadzący konwersatorium "Literatura i kultura w kontekście współczesnych badań interdyscyplinarnych" prezentują rozmaite strategie metodologiczne (filologiczne, kulturoznawcze, komparatystyczne), uwypuklając interdyscyplinarny wymiar badań humanistycznych oraz odwołując się do własnych doświadczeń badawczych. Celem zajęć jest krytyczna prezentacja różnych metod badawczych w kontekście kluczowych problemów współczesnej humanistyki. |
Literatura: |
Literaturę przedmiotową zestawiają osoby prowadzące poszczególne segmenty dydaktyczne konwersatorium. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywna obecność na zajęciach: ustna lub pisemna weryfikacja przyswojonej wiedzy i umiejętności przez prowadzącego podczas zajęć 2. Na koniec kursu rozmowa indywidualna weryfikująca przyswojoną wiedzę i umiejętności lub praca pisemna dotycząca zagadnień uprzednio uzgodnionych z prowadzącym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.