Grafika komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC2L-GK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna
|
Nazwa przedmiotu: | Grafika komputerowa |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 22 - lingwistyka praktyczna i copywriting s1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Od studenta oczekuje się umiejętności abstrakcyjnego myślenia, kreatywności i otwartości. Nie jest wymagana wiedza z zakresu projektowania graficznego, ani umiejętności plastyczne. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 30 godz. - udział w zajęciach 30 godz. - przygotowanie do zajęć, praca własna studenta. |
Efekty uczenia się - wiedza: | 1. Student zyskuje wiedzę z zakresu obsługi programu Adobe Photoshop (lub analogicznego) oraz wybranych darmowych programów graficznych. 2. Student poznaje podstawowe pojęcia związane z projektowaniem graficznym |
Efekty uczenia się - umiejętności: | 1. Student potrafi wyszukiwać analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje niezbędne do wykonywania projektów graficznych oraz formułować krytyczne sądy na temat własnych i cudzych projektów (K_U01). 2. Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności w zakresie projektowania graficznego oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (K_U03). 3. Student posiada pogłębione umiejętności obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie kultury wizualnej (K_U02). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03). |
Metody dydaktyczne: | Wykłady, prezentacje, burze mózgów, prace indywidualne. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
W czasie warsztatów studenci zapoznają się z głównymi zagadnieniami projektowania graficznego, mają zarazem możliwość zdobycia podstawowych umiejętności praktycznych umożliwiających samodzielne przygotowanie projektów graficznych. |
Pełny opis: |
Część teoretyczna: – identyfikacja wizualna, – podstawy kompozycji ( plama, linia, rytm), – problem typografii, – problem barwy i koloru, – hierarchia wizualna, – grafika rastrowa a grafika wektorowa, – przygotowanie do druku (DTP), – najbardziej wpływowe kierunki sztuki wizualnej w XX i XXI wieku. Część praktyczna: – praca z bazami bezpłatnych materiałów graficznych, – bezpłatne programy graficzne, – interfejs i specyfika pracy w programie Photoshop (lub analogicznym), – opanowanie podstawowych narzędzi programu Adobe Photoshop (lub analogicznego, np. Gimp.): narzędzia zaznaczania, pędzle, narzędzia przekształcenia, narzędzia tekstowe itd., – praca na warstwach i grupach, – maski i ich rodzaje oraz zastosowanie, – wybrane zastosowania kanałów, – wybrane techniki (np.: multiekspozycja, fotomanipulacja itp.) – zastosowanie filtrów, – projektowanie elementów identyfikacji wizualnej marki w mediach społecznościowych (facebook/instagram) z wykorzystaniem bezpłatnych programów graficznych – Tworzenie koncepcji i poszukiwanie formy dla autorskiego projektu graficznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ostateczną ocenę składają się następujące elementy: 1. Aktywność i praca na zajęciach. 2. Przygotowanie autorskich projektów graficznych. Ocenie podlegać będzie prawidłowość wykorzystania narzędzi poszczególnych programów komputerowych, oryginalność rozwiązań tekstowych i graficznych, składających się na projekt oraz staranny opis projektu (wykorzystane materiały, koncepcja). 3.Dodatkowo (nieobowiązkowe): drobne zadania teoretyczne i praktyczne podczas zajęć (np.: przygotowanie krótkich prezentacji, wykonanie dodatkowych ćwiczeń). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Tuszyńska | |
Prowadzący grup: | Justyna Tuszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Tuszyńska | |
Prowadzący grup: | Justyna Tuszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Tuszyńska | |
Prowadzący grup: | Justyna Tuszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.