Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Grafika komputerowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2502-s1LPC2L-GK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Grafika komputerowa
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 22 - lingwistyka praktyczna i copywriting s1
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Od studenta oczekuje się umiejętności abstrakcyjnego myślenia, kreatywności i otwartości. Nie jest wymagana wiedza z zakresu projektowania graficznego, ani umiejętności plastyczne.

Całkowity nakład pracy studenta:

30 godz. - udział w zajęciach

30 godz. - przygotowanie do zajęć, praca własna studenta.

Efekty uczenia się - wiedza:

1. Student zyskuje wiedzę z zakresu obsługi programu Adobe Photoshop (lub analogicznego) oraz wybranych darmowych programów graficznych.

2. Student poznaje podstawowe pojęcia związane z projektowaniem graficznym

Efekty uczenia się - umiejętności:

1. Student potrafi wyszukiwać analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje niezbędne do wykonywania projektów

graficznych oraz formułować krytyczne sądy na temat własnych i cudzych projektów (K_U01).

2. Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności w zakresie projektowania graficznego oraz podejmować

autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (K_U03).

3. Student posiada pogłębione umiejętności obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod,

opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie kultury wizualnej

(K_U02).

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03).

Metody dydaktyczne:

Wykłady, prezentacje, burze mózgów, prace indywidualne.

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów
- projektu

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie

Skrócony opis:

W czasie warsztatów studenci zapoznają się z głównymi zagadnieniami projektowania graficznego, mają zarazem możliwość zdobycia

podstawowych umiejętności praktycznych umożliwiających samodzielne przygotowanie projektów graficznych.

Pełny opis:

Część teoretyczna:

– identyfikacja wizualna,

– podstawy kompozycji ( plama, linia, rytm),

– problem typografii,

– problem barwy i koloru,

– hierarchia wizualna,

– grafika rastrowa a grafika wektorowa,

– przygotowanie do druku (DTP),

– najbardziej wpływowe kierunki sztuki wizualnej w XX i XXI wieku.

Część praktyczna:

– praca z bazami bezpłatnych materiałów graficznych,

– bezpłatne programy graficzne,

– interfejs i specyfika pracy w programie Photoshop (lub analogicznym),

– opanowanie podstawowych narzędzi programu Adobe Photoshop (lub analogicznego, np. Gimp.): narzędzia zaznaczania, pędzle, narzędzia przekształcenia, narzędzia tekstowe itd.,

– praca na warstwach i grupach,

– maski i ich rodzaje oraz zastosowanie,

– wybrane zastosowania kanałów,

– wybrane techniki (np.: multiekspozycja, fotomanipulacja itp.)

– zastosowanie filtrów,

– projektowanie elementów identyfikacji wizualnej marki w mediach społecznościowych (facebook/instagram) z wykorzystaniem bezpłatnych programów graficznych

– Tworzenie koncepcji i poszukiwanie formy dla autorskiego projektu graficznego.

Metody i kryteria oceniania:

Na ostateczną ocenę składają się następujące elementy:

1. Aktywność i praca na zajęciach.

2. Przygotowanie autorskich projektów graficznych. Ocenie podlegać będzie prawidłowość wykorzystania narzędzi poszczególnych programów komputerowych, oryginalność rozwiązań tekstowych i graficznych, składających się na projekt oraz staranny opis projektu (wykorzystane materiały, koncepcja).

3.Dodatkowo (nieobowiązkowe): drobne zadania teoretyczne i praktyczne podczas zajęć (np.: przygotowanie krótkich prezentacji, wykonanie dodatkowych ćwiczeń).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Tuszyńska
Prowadzący grup: Justyna Tuszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Tuszyńska
Prowadzący grup: Justyna Tuszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Tuszyńska
Prowadzący grup: Justyna Tuszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)