Portale społecznościowe i blogosfera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC2L-RC-PSIB |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Portale społecznościowe i blogosfera |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Moduły do wyboru - II rok, lingwistyka praktyczna i copywriting, semestr letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS w następującym układzie: 1) uczestnictwo w zajęciach – 15 godzin (0,80 pkt. ECTS); 2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji - 5 godzin (0,2 ECTS); 3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym, przygotowanie wstępnej wersji własnego bloga – 30 godzin (1 pkt ECTS). |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po ukończeniu zajęć student/ka: ma podstawową wiedzę na temat mediów społecznościowych i blogów; ma uporządkowaną podstawową i zorientowaną praktycznie wiedzę, dotyczącą komunikacji międzyludzkiej (w różnych formach) i narzędzi ICT; ma podstawową wiedzę dotyczącą zadań, procedur i dobrych praktyk stosowanych w instytucjach związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowe (K_W01, KW02, K_W07). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po ukończeniu zajęć student/ka: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); potrafi pisać teksty poświęcone literaturze, kulturze i zjawiskom językowym oraz formułować krytyczne wypowiedzi –ustne i pisemne (w języku polskim i obcym) z wykorzystaniem bogatego słownictwa i specyficznej dla podejmowanej tematyki terminologii; robi to z wykazaniem samodzielnego myślenia i umiejętności argumentowania (K_U03, K_U12, K_U13) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po ukończeniu zajęć student/ka ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form( K_K01, K_K0) |
Metody dydaktyczne: | Jako że zajęcia dotyczą zasadniczo spraw, które stanowią część egzystencji studentów, a nie tylko abstrakcyjnych "przedmiotów badania", podstawową metodą badawczą podczas tych zajęć będzie dyskusja na temat doświadczenia funkcjonowania w mediach społecznościowych. Dyskusja uzupełniona będzie wykładem konwersatoryjnym. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Skrócony opis: |
Przedmiot propedeutyczny: wprowadzenie w tematykę mediów społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych zmian w tej dziedzinie. |
Pełny opis: |
Wybrane teksty teoretyczne z zakresu medioznawstwa, antropologii kultury, socjologii i genologii multimedialnej zostaną potraktowane jako narzędzia, za pomocą których uczestnicy zajęć rozpoznają podstawowe zjawiska związane z mediami społecznościowymi i blogosferą. Poruszone zostaną kwestie wpływu mediów społecznościowych na dzisiejsze społeczeństwo i psychikę jednostki; omówione zostaną poszczególne rodzaje mediów społecznościowych; zbadane zostaną przyczyny popularności najbardziej znanych blogerów i vlogerów w Polsce. Lista tematów poruszanych na zajęciach wraz z formą ich przeprowadzenia - zob. "Zakres tematów". |
Literatura: |
"Amerykański mem" (2018), reż. Bert Marcus. P. Bohuszewicz, „System operacyjny naszego życia”, „Dyskurs i Dialog” 2019, nr 2; http://dyskursidialog.org/wp-content/uploads/2020/02/Bohuszewicz_DiD_nr2.pdf Jan Kreft, "Władza algorytmów. U źródeł potęgi Google i Facebooka", Kraków 2019 (rozdz. XI 1., cz. IV "Wikipedia jako organizacja przyszłości"). Magdalena Szpunar, "Kultura cyfrowego narcyzmu", Kraków 2016 (rozdz. 4.2. "Selfie – emanacja kultury cyfrowego narcyzmu"). Siva Vaidhyanathan, "Antisocial media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji", przeł. Weronika Mincer i Katarzyna Sosnowska, Wydawnictwo WAB, Warszawa 2018. Shoshanna Zuboff, "Wiek kapitalizmu inwigilacji", przeł. A. Unterschuetz, Poznań 2020 (Wstęp: "Cyfrowa przyszłość - dom czy wygnanie?") |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć odbędzie się na podstawie: 1. Aktywności oraz efektów wykonywanych zadań. 3. Sprawdzianu wiedzy. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Bohuszewicz | |
Prowadzący grup: | Paweł Bohuszewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Alberski, Paweł Bohuszewicz | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Alberski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Bohuszewicz | |
Prowadzący grup: | Paweł Bohuszewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.