Portale społecznościowe i blogosfera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC2L-RC-PSIB |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Portale społecznościowe i blogosfera |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS w następującym układzie: 1) uczestnictwo w zajęciach – 15 godzin (0,80 pkt. ECTS); 2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji - 5 godzin (0,2 ECTS); 3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym, przygotowanie wstępnej wersji własnego bloga – 30 godzin (1 pkt ECTS). |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po ukończeniu zajęć student/ka: ma podstawową wiedzę na temat mediów społecznościowych i blogów; ma uporządkowaną podstawową i zorientowaną praktycznie wiedzę, dotyczącą komunikacji międzyludzkiej (w różnych formach) i narzędzi ICT; ma podstawową wiedzę dotyczącą zadań, procedur i dobrych praktyk stosowanych w instytucjach związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowe (K_W01, KW02, K_W07). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po ukończeniu zajęć student/ka: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); potrafi pisać teksty poświęcone literaturze, kulturze i zjawiskom językowym oraz formułować krytyczne wypowiedzi –ustne i pisemne (w języku polskim i obcym) z wykorzystaniem bogatego słownictwa i specyficznej dla podejmowanej tematyki terminologii; robi to z wykazaniem samodzielnego myślenia i umiejętności argumentowania (K_U03, K_U12, K_U13) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po ukończeniu zajęć student/ka ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form( K_K01, K_K0) |
Metody dydaktyczne: | Jako że zajęcia dotyczą zasadniczo spraw, które stanowią część egzystencji studentów, a nie tylko abstrakcyjnych "przedmiotów badania", podstawową metodą badawczą podczas tych zajęć będzie dyskusja na temat doświadczenia funkcjonowania w mediach społecznościowych. Dyskusja uzupełniona będzie wykładem konwersatoryjnym. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Skrócony opis: |
Przedmiot propedeutyczny: wprowadzenie w tematykę mediów społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych zmian w tej dziedzinie. |
Pełny opis: |
Wybrane teksty teoretyczne z zakresu medioznawstwa, antropologii kultury, socjologii i genologii multimedialnej zostaną potraktowane jako narzędzia, za pomocą których uczestnicy zajęć rozpoznają podstawowe zjawiska związane z mediami społecznościowymi i blogosferą. Poruszone zostaną kwestie wpływu mediów społecznościowych na dzisiejsze społeczeństwo i psychikę jednostki; omówione zostaną poszczególne rodzaje mediów społecznościowych. Lista tematów poruszanych na zajęciach wraz z formą ich przeprowadzenia - zob. "Zakres tematów". |
Literatura: |
https://www.vogue.pl/a/digitalsyndication-czy-tumblr-powraca-jako-alternatywa-dla-twittera-pod-rzadami-elona-muska P. Bohuszewicz, „System operacyjny naszego życia” – rec. książki Sivy Vaidhyanathana "Antisocial media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji", "Dyskurs i Dialog" 2019, nr 2. J. Dymek, Nowi barbarzyńcy, Warszawa 2018. Cyber kontra real : cywilizacja w techno-pułapce / z Andrzejem Zybertowiczem rozmawia Jarema Piekutowski, Warszawa 2022 (fragmenty). Hakowanie świata (2019), reż. Karim Amer, Jehane Noujaim A. Kobus, Fandom. Fanowskie modele odbioru, Toruń 2018 (fragmenty). A. Nagle, Kill All Normies. Onlice Culture Wars from 4Chan and Tumblr to Trump and the Alt-Right, Winchester – Washington 2017 (fragmenty). S. Vaidhyanathan, „Antisocial media: jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji”, przeł. W. Mincer i K. Sosnowska, Warszawa 2018 (fragmenty). Ł. Walewski, Władza w sieci. Jak nami rządzą social media, Poznań 2020 (fragmenty). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć odbędzie się na podstawie: 1. Aktywności oraz efektów wykonywanych zadań. 2. Eseju końcowego. Esej końcowy powinien mieć formę dłuższej wypowiedzi dotyczącej zagadnienia związanego z tematyką zajęć, powinien więc dotyczyć społecznych i kulturowych wymiarów funkcjonowania mediów społecznościowych. Objętość: maksimum 5 stron znormalizowanego maszynopisu • czcionka 12 cm, • odstępy 1,5 cm • nie zmieniamy marginesów • na stronie tytułowej: imię nazwisko i tytuł eseju. • Czas oddania pracy: Ostatnie zajęcia: 03.04.2024. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Bohuszewicz | |
Prowadzący grup: | Paweł Bohuszewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Alberski, Paweł Bohuszewicz | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Alberski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Bohuszewicz | |
Prowadzący grup: | Paweł Bohuszewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.