Komunikacyjne aspekty marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC2Z-KAM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacyjne aspekty marketingu |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 21 - lingwistyka praktyczna i copywriting s1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczone zajęcia z Podstaw teorii komunikacji. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie: 1) uczestnictwo w zajęciach - 30 godzin (1,2 ECTS); 2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (osobiście lub za pomocą platformy MOODLE) - 5 godzin (0,2 ECTS); 3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, opracowanie prac domowych oraz powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym - 40 godzin (1,6 ECTS). ŁĄCZNIE 75 godzin = 3 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zakończeniu kursu student/ka: - W1: zna terminologię z zakresu teorii komunikacji oraz komunikacji marketingowej – K_W02 - W2: poznaje cele komunikacji marketingowej – K_W02 - W3: zna warunki skuteczności komunikacji marketingowej – K_W05 - W4: poznaje instrumentarium komunikacji marketingowej – K_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po zakończeniu kursu student/ka: - U1: poprawnie stosuje terminologię z zakresu komunikacji marketingowej – K_U01, K_U02 - U2: umie zastosować różne mechanizmy komunikacyjne w celu tworzenia skutecznych wypowiedzi marketingowych – K_U03, K_U05, K_U11 - U3: posiada umiejętności oceny i wartościowania aktów komunikacyjnych – K_U10 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po zakończeniu kursu student/ka: - K1: potrafi pracować w zespole tworzącym komunikaty marketingowe – K_K02 - K2: dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z różnymi aspektami komunikacji marketingowej – K_K04 |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Komunikacja marketingowa stanowi istotny, integralny instrument strategii marketingowej i praktycznej realizacji celów rynkowych przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo istnieje dzięki przekazywaniu informacji i komunikowaniu się, a natura przedsiębiorstwa i każdej organizacji wyraża się właśnie w procesach przekazu i komunikowania się z otoczeniem. Celem przedmiotu jest prezentacja zespołu środków i działań, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i/lub firmę, kształtuje potrzeby nabywców, ukierunkowuje popyt oraz zmniejsza jego elastyczność cenową. |
Pełny opis: |
1. Typy komunikacji marketingowej (reklama produktu i firmy, akwizycja i pertraktacje akwizytora z nabywcą, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni i wybór klientów oraz podtrzymywanie z nimi kontaktów, Public Relations: Media Relations, Corporate Social Responsibility, wydarzenia marketingowe – sponsoring, inne działania komunikacyjne) oraz warunki wstępne (analiza SWOT/TOWS, segmentacja, bank pomysłów, brainstorming, strategia, taktyka, nasze narzędzia, podział zadań); 2. Cele komunikacji marketingowej (wpływ na wzrost wskaźników ekonomicznych, wpływ na wzrost rozpoznawalności, nowe kontakty biznesowe, satysfakcja i lojalność klientów, wzrost identyfikacji pracowników z firmą, wpływ na pozycjonowanie marki); 3. Wewnętrzne i zewnętrzne warunki skuteczności komunikacji marketingowej; 4. Instrumentarium komunikacji marketingowej (prasa, radio, telewizja, outdoor, np. billboardy, cityscroll, słupy, marketing mobilny, Internet, ulotki, foldery, katalogi); 5. Działania PR (CSR/SOB, marketing wydarzeń, media relations, pakiety informacyjne dla mediów, przemówienia, raporty roczne, publikacje, marketing szeptany, lobbing, identyfikacja wizualna, czasopisma firmowe, stoiska targowe); 6. Marketing wydarzeń (wydarzenia specjalne, biznesowe, społeczne, integracyjne, rozrywkowe, sponsoring) i ich składowe; 7. Psychologiczne aspekty komunikacji marketingowej; 8. Komunikacja marketingowa a budowanie relacji z otoczeniem oraz programy lojalnościowe. System identyfikacji wizualnej jako element komunikacji marketingowej; 9. Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa; 10. Media społecznościowe w procesie komunikacji marketingowej; 11. Wpływ technologii informacyjnej i komunikacyjnej na rolę konsumenta w komunikacji marketingowej; 12. Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. |
Literatura: |
1. Crosier, K., 1994, Marketing Communication, w: M.J. Neker (red.), Marketing. Theory and Practice, London. 2. Dobek-Ostrowska, B., 1999, Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław. 3. Frieske, J., 1999, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław. 4. Goban-Klas, T., 1999, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa. 5. Kotler, Ph., 1994, Marketing, Analiza, planowania, wdrażanie i kontrola, Warszawa. 6. Mrozowski, Z., 1991, Między manipulacją a poznaniem. Człowiek w świecie mediów, Warszawa. 7. Olędzki, J., 1998, Komunikowanie w świecie. Narzędzia, teorie, unormowania, Warszawa. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest: - sprawdzian pisemny z zagadnień teoretycznych poruszanych na zajęciach – W1, W2, W3, W4 - projekt, wykorzystujący zdobyte na zajęciach umiejętności związany z opracowaniem kampanii komunikacyjnej wybranego produktu – U1, U2, U3 - obecność na zajęciach (minimum 80%) - aktywność podczas zajęć – K1, K2 Sugerowana skala ocen: 100 - 93% - bardzo dobra 92,9% - 86% - dobra plus 85,9% - 79% - dobra 78,9% - 72% - dostateczna plus 71,9% - 65% - dostateczna 64,9% i niżej – niedostateczna |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Monika Dejnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jw. |
|
Pełny opis: |
jw. |
|
Literatura: |
jw. |
|
Uwagi: |
Zajęcia będą prowadzone w trybie zdalnym za pośrednictwem platformy MS Teams. Pierwsze informacje studenci otrzymają drogą mailową. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dejnecka, Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Monika Dejnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jw. |
|
Pełny opis: |
jw. |
|
Literatura: |
jw. |
|
Uwagi: |
Zajęcia będą prowadzone w trybie zdalnym za pośrednictwem platformy MS Teams. Pierwsze informacje studenci otrzymają drogą mailową. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dejnecka, Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Monika Dejnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jw. |
|
Pełny opis: |
jw. |
|
Literatura: |
jw. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.