Język w Internecie i pozycjonowanie stron www
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC3Z-KP-JIPS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Język w Internecie i pozycjonowanie stron www |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Moduły do wyboru - III rok, lingwistyka praktyczna i copywriting, semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa obsługa komputera. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie: 1) Godziny realizowane w pracowni komputerowej przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego - 30 godzin, za które student uzyskuje 1,5 punkty ECTS; 2) Godziny realizowane poza pracownią (pod zdalnym nadzorze nauczyciela akademickiego) w trakcie wykonywania zadań - 15 godzin (0,5 ECTS); 3) Godziny konieczne do przygotowania się do zajęć oraz zaliczenia praktycznego - 30 godzin (1 ECTS). ŁĄCZNIE 75 godzin = 3 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zakończeniu kursu student: W1 - definiuje najważniejsze pojęcia z zakresu zjawisk związanych z językiem Internetu, W2 - identyfikuje i wyjaśnia zasady grzecznego, etycznego komunikowania w Internecie – K_W11 W3 - omawia podstawowe środki pozycjonowania |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po zakończeniu kursu student: U1 - wykorzystuje przyswojoną teorię do skutecznego, etycznego i kulturalnego komunikowania się w różnych sytuacjach i kontekstach komunikacyjnych, a przede wszystkim w komunikacji internetowej – K_U10 U2 - analizuje pod względem stylistycznym komunikaty językowe różnego rodzaju powstałe z wykorzystaniem nowych mediów; U3 - stosuje w odpowiednich miejscach struktury strony wpisy pozycjonujące – K_U04 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po zakończeniu kursu student: K1 - piętnuje przypadki agresji komunikacji językowej w sieci i poza nią – K_K04 |
Metody dydaktyczne: | Zajęcia mają zasadniczo charakter praktyczny, stąd nacisk jest położony za metody o takim charakterze. Realizowane jest to przez pracę własną - prowadzoną przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego - na podstawie zestawu ćwiczeń oraz pracę zespołową nad przykładowymi projektami. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład problemowy |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Proponowane zajęcia dążą do przekazania wiedzy z zakresu marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM) ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki tekstów, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w Sieci. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci opanowują wiedzę i umiejętności z dwóch głównych bloków problemowych. 1) Systemy PPC na przykładzie narzędzia Google Ads: - typy reklam reklam możliwe do stworzenia w narzędziu, - tworzenie reklam w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej (ze szczególnym uwzględenieniem reklamy tekstowej), - podstawowe funkcjonalności narzędzia służące śledzeniu statystyk reklam, - Google Keyword Planer, - typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads, - dobór słów kluczowych; 2) Pozycjonowanie stron www: - elementy struktury strony mające wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania, - etyczne i nieetyczne techniki pozycjonowania, - sposoby doboru słów kluczowych z wykorzystaniem różnych technik marketingowych (m.in. długi ogon, ZMOT, mikromomenty), - tworzenie tekstu ze słowami kluczowymi, - zaplecza SEO i synonimizacja tekstu, - direct answers i grafy wiedzy, - algorytmy wyszukiwarki Google. |
Literatura: |
Chyrzyński T., Język w Internecie, Olsztyn 2012. Danowski B., Makaruk M., 2011, Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III, Gliwice. Język w Internecie. Antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Katowice 2016. Maciorowski A. Bezpieczeństwo marki w Internecie, "Marketing w Praktyce" 2005, nr 3, s. 60-63 (cz. 1) i nr 4, s. 10-12. Wybrane zasoby infrastruktury CLARIN: https://clarin-pl.eu/. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła w trakcie zajęć uwzględniająca przygotowanie do zajęć oraz aktywność (wykonywanie ćwiczeń itp.) – K1, U1, W2 Ćwiczenia w trakcie zajęć i rozwiązywanie zadań domowych – U2, U3. Test końcowy – W1, W3, U2, U3. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Rosalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Rosalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
W wypadku przejścia na tryb zdalny: 1. Zajęcia będą odbywać się zdalnie poprzez program MS Teams. 2. Do uczestnictwa w zajęciach wymagane jest posiadanie komputera z podłączoną kamerą i mikrofonem; komputer będzie potrzebny do nauki obsługi narzędzi informatycznych. Kamera i mikrofon nie muszą być sprzętem wysokiej jakości - wystarczy, że pozwolą zweryfikować uczestnictwo studenta w zajęciach i umożliwią sprawną rozmowę z prowadzącym i innymi studentami. 3. Zgodnie z zarządzeniem Rektora z 8 września 2020 r. "w przypadku ograniczeń technicznych, które uniemożliwiają udział w zajęciach zdalnych, student zobligowany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu do prodziekana ds. studenckich w celu ustalenia warunków korzystania z infrastruktury informatycznej wydziału lub innych warunków zaliczenia przedmiotu." - to znaczy, że nie ma możliwości usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach z powodów technicznych, jeśli problem nie zostanie zgłoszony zaraz po jego wystąpieniu. 4. Nieobecność podczas spotkań zdalnych odbywających się w planowym czasie zajęć będzie traktowana jak nieobecność na zajęciach - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności (usprawiedliwianie nieobecności wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie studiów). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Rosalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Rosalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
W wypadku przejścia na tryb zdalny: 1. Zajęcia będą odbywać się zdalnie poprzez program MS Teams. 2. Do uczestnictwa w zajęciach wymagane jest posiadanie komputera z podłączoną kamerą i mikrofonem; komputer będzie potrzebny do nauki obsługi narzędzi informatycznych. Kamera i mikrofon nie muszą być sprzętem wysokiej jakości - wystarczy, że pozwolą zweryfikować uczestnictwo studenta w zajęciach i umożliwią sprawną rozmowę z prowadzącym i innymi studentami. 3. Zgodnie z zarządzeniem Rektora z 8 września 2020 r. "w przypadku ograniczeń technicznych, które uniemożliwiają udział w zajęciach zdalnych, student zobligowany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu do prodziekana ds. studenckich w celu ustalenia warunków korzystania z infrastruktury informatycznej wydziału lub innych warunków zaliczenia przedmiotu." - to znaczy, że nie ma możliwości usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach z powodów technicznych, jeśli problem nie zostanie zgłoszony zaraz po jego wystąpieniu. 4. Nieobecność podczas spotkań zdalnych odbywających się w planowym czasie zajęć będzie traktowana jak nieobecność na zajęciach - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności (usprawiedliwianie nieobecności wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie studiów). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Rosalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Rosalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
W wypadku przejścia na tryb zdalny: 1. Zajęcia będą odbywać się zdalnie poprzez program MS Teams. 2. Do uczestnictwa w zajęciach wymagane jest posiadanie komputera z podłączoną kamerą i mikrofonem; komputer będzie potrzebny do nauki obsługi narzędzi informatycznych. Kamera i mikrofon nie muszą być sprzętem wysokiej jakości - wystarczy, że pozwolą zweryfikować uczestnictwo studenta w zajęciach i umożliwią sprawną rozmowę z prowadzącym i innymi studentami. 3. Zgodnie z zarządzeniem Rektora z 8 września 2020 r. "w przypadku ograniczeń technicznych, które uniemożliwiają udział w zajęciach zdalnych, student zobligowany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu do prodziekana ds. studenckich w celu ustalenia warunków korzystania z infrastruktury informatycznej wydziału lub innych warunków zaliczenia przedmiotu." - to znaczy, że nie ma możliwości usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach z powodów technicznych, jeśli problem nie zostanie zgłoszony zaraz po jego wystąpieniu. 4. Nieobecność podczas spotkań zdalnych odbywających się w planowym czasie zajęć będzie traktowana jak nieobecność na zajęciach - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności (usprawiedliwianie nieobecności wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie studiów). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.