Reklama - praktyka (copywriting)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC3Z-RC-R-P |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Reklama - praktyka (copywriting) |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Moduły do wyboru - III rok, lingwistyka praktyczna i copywriting, semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zainteresowanie historią reklamy i marketingu. Podstawowa orientacja w zakresie nośników reklamowych oraz współczesnych kanałów komunikacji marek z odbiorcami. Zaliczenie przedmiotu: reklama (I) - teoria i reklama (II) - historia. |
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe z reklamy – praktyki (copywritingu) służą doskonaleniu umiejętności studenta z zakresu tworzenia i realizacji koncepcji kampanii reklamowych. Cykl zajęć w wymiarze 30 godzin eksploruje spektrum zagadnień, z którymi spotyka się copywriter w codziennej pracy, zarówno samodzielnej (freelance), jak i wykonywanej w ramach zespołu kreatywnego w agencji reklamowej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta/ studentki do realizacji różnych form reklamy, dopasowanych funkcjonalnie i wizerunkowo do wymogów marki oraz preferencji jej grupy docelowej. Program zajęć obejmuje takie zagadnienia, jak: 1. Praca copywritera w praktyce: a. możliwy zakres usług na stanowisku copywriterskim (oferta freelancera), b. definiowanie obszaru usługi przed klientem, c. stanowiska kreatywne – przegląd, d. prezentacja pomysłu przed współpracownikiem lub klientem. 2. Wycena pracy kreatywnej – spektrum zagadnień. 3. Obsługa mediów społecznościowych klienta – etapy (od oferty cenowej po prezentację konceptu kreatywnego). 4. Praca w zespole kreatywnym – trening praktyczny. 5. Koncepcja kreatywna a minimalizm – studia przypadku. 6. Etyka reklamy – obszary szczególnej refleksji copywritera/ copywriterki. |
Literatura: |
1. P. Barry, Pomysł w reklamie. Idee, strategie i kampanie, przeł. J. Huebner-Wojciechowska, Warszawa 2010. 2. J. Bralczyk, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004. 3. P. Fallon, F. Senn, Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza, przeł. B. Sałbut, Gliwice 2007. 4. I. Gałązkiewicz, Art. Branding, Lublin 2016. 5. N. Hatalska, Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Gliwice 2014. 6. P. Kotler, Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu, przeł. A. Ehrlich, Warszawa 2005. 7. G. Lucas, Guerilla Advertising 2. More unconventional brand communication, Londyn 2011. 8. D. Ogilvy, Ogilvy o reklamie, przeł. A. Rogalińska, Warszawa 2008. 9. L. Ries, Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, przeł. A. Romanek, Gliwice 2015. 10. M. Spychalska, M. Hołota, Słownik sloganów reklamowych, Warszawa 2009. 11. Ch. Van Uffelen, Packaging design, Berlin 2013. 12. S. Veksner, 100 idei, które zmieniły reklamę, przeł. E. Tomczyk, Warszawa 2015. 13. P. Wasilewski, Dwie dekady polskiej reklamy. 1990-2010, Kraków 2013. 14. M. Wicha, Jak przestałem kochać design, Kraków 2015. The Golden Age of Advertising – the 60s, wyd. zb., Kolonia 2013. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu realizowane w formie projektu semestralnego – profesjonalnej oferty kreatywnej i wyceny, opracowanej dla wybranego klienta. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Gutmańska-Gralak, Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Ewa Gutmańska-Gralak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe, w tym możliwe zdalne, z reklamy – praktyki (copywritingu) służą doskonaleniu umiejętności studenta z zakresu tworzenia i realizacji koncepcji kampanii reklamowych. Cykl zajęć w wymiarze 30 godzin eksploruje spektrum zagadnień, z którymi spotyka się copywriter w codziennej pracy, zarówno samodzielnej (freelance), jak i wykonywanej w ramach zespołu kreatywnego w agencji reklamowej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do realizacji różnych form reklamy, dopasowanych funkcjonalnie i wizerunkowo do wymogów marki oraz preferencji jej grupy docelowej. Program zajęć obejmuje takie zagadnienia, jak: 1. Praca copywritera w praktyce: a. możliwy zakres usług na stanowisku copywriterskim (oferta freelancera), b. definiowanie obszaru usługi przed klientem (na przykładzie zlecenia namingowego oraz kreacji sloganu reklamowego), c. stanowiska kreatywne – przegląd, d. prezentacja pomysłu przed współpracownikiem lub klientem. 2. Wycena pracy kreatywnej. 3. Obsługa mediów społecznościowych klienta – etapy (od oferty po regularną obsługę). 4. Praca w zespole kreatywnym – trening praktyczny. 5. Wideomarketing – możliwości komunikacji reklamowej w filmach. 6. Koncepcja kreatywna a minimalizm – studia przypadku. 7. Bonus: historia reklamy na murach (Toruń). |
|
Literatura: |
1. P. Barry, Pomysł w reklamie. Idee, strategie i kampanie, przeł. J. Huebner-Wojciechowska, Warszawa 2010. 2. J. Bralczyk, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004. 3. P. Fallon, F. Senn, Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza, przeł. B. Sałbut, Gliwice 2007. 4. I. Gałązkiewicz, Art. Branding, Lublin 2016. 5. N. Hatalska, Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Gliwice 2014. 6. P. Kotler, Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu, przeł. A. Ehrlich, Warszawa 2005. 7. G. Lucas, Guerilla Advertising 2. More unconventional brand communication, Londyn 2011. 8. D. Ogilvy, Ogilvy o reklamie, przeł. A. Rogalińska, Warszawa 2008. 9. L. Ries, Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, przeł. A. Romanek, Gliwice 2015. 10. M. Spychalska, M. Hołota, Słownik sloganów reklamowych, Warszawa 2009. 11. Ch. Van Uffelen, Packaging design, Berlin 2013. 12. S. Veksner, 100 idei, które zmieniły reklamę, przeł. E. Tomczyk, Warszawa 2015. 13. P. Wasilewski, Dwie dekady polskiej reklamy. 1990-2010, Kraków 2013. 14. M. Wicha, Jak przestałem kochać design, Kraków 2015. The Golden Age of Advertising – the 60s, wyd. zb., Kolonia 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Gutmańska-Gralak, Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Ewa Gutmańska-Gralak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe, w tym możliwe zdalne, z reklamy – praktyki (copywritingu) służą doskonaleniu umiejętności studenta z zakresu tworzenia i realizacji koncepcji kampanii reklamowych. Cykl zajęć w wymiarze 30 godzin eksploruje spektrum zagadnień, z którymi spotyka się copywriter w codziennej pracy, zarówno samodzielnej (freelance), jak i wykonywanej w ramach zespołu kreatywnego w agencji reklamowej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do realizacji różnych form reklamy, dopasowanych funkcjonalnie i wizerunkowo do wymogów marki oraz preferencji jej grupy docelowej. Program zajęć obejmuje takie zagadnienia, jak: 1. Praca copywritera w praktyce: a. możliwy zakres usług na stanowisku copywriterskim (oferta freelancera), b. definiowanie obszaru usługi przed klientem (na przykładzie zlecenia namingowego oraz kreacji sloganu reklamowego), c. stanowiska kreatywne – przegląd, d. prezentacja pomysłu przed współpracownikiem lub klientem. 2. Wycena pracy kreatywnej. 3. Obsługa mediów społecznościowych klienta – etapy (od oferty po regularną obsługę). 4. Praca w zespole kreatywnym – trening praktyczny. 5. Wideomarketing – możliwości komunikacji reklamowej w filmach. 6. Koncepcja kreatywna a minimalizm – studia przypadku. 7. Bonus: historia reklamy na murach (Toruń). |
|
Literatura: |
1. P. Barry, Pomysł w reklamie. Idee, strategie i kampanie, przeł. J. Huebner-Wojciechowska, Warszawa 2010. 2. J. Bralczyk, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004. 3. P. Fallon, F. Senn, Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza, przeł. B. Sałbut, Gliwice 2007. 4. I. Gałązkiewicz, Art. Branding, Lublin 2016. 5. N. Hatalska, Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Gliwice 2014. 6. P. Kotler, Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu, przeł. A. Ehrlich, Warszawa 2005. 7. G. Lucas, Guerilla Advertising 2. More unconventional brand communication, Londyn 2011. 8. D. Ogilvy, Ogilvy o reklamie, przeł. A. Rogalińska, Warszawa 2008. 9. L. Ries, Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, przeł. A. Romanek, Gliwice 2015. 10. M. Spychalska, M. Hołota, Słownik sloganów reklamowych, Warszawa 2009. 11. Ch. Van Uffelen, Packaging design, Berlin 2013. 12. S. Veksner, 100 idei, które zmieniły reklamę, przeł. E. Tomczyk, Warszawa 2015. 13. P. Wasilewski, Dwie dekady polskiej reklamy. 1990-2010, Kraków 2013. 14. M. Wicha, Jak przestałem kochać design, Kraków 2015. The Golden Age of Advertising – the 60s, wyd. zb., Kolonia 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Gutmańska-Gralak, Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Ewa Gutmańska-Gralak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe z reklamy – praktyki (copywritingu) służą doskonaleniu umiejętności studenta z zakresu tworzenia i realizacji koncepcji kampanii reklamowych. Cykl zajęć w wymiarze 30 godzin eksploruje spektrum zagadnień, z którymi spotyka się copywriter w codziennej pracy, zarówno samodzielnej (freelance), jak i wykonywanej w ramach zespołu kreatywnego w agencji reklamowej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do realizacji różnych form reklamy, dopasowanych funkcjonalnie i wizerunkowo do wymogów marki oraz preferencji jej grupy docelowej. Program zajęć obejmuje takie zagadnienia, jak: 1. Praca copywritera w praktyce: a. możliwy zakres usług na stanowisku copywriterskim (oferta freelancera), b. definiowanie obszaru usługi przed klientem, c. stanowiska kreatywne – przegląd, d. prezentacja pomysłu przed współpracownikiem lub klientem. 2. Wycena pracy kreatywnej – spektrum zagadnień. 3. Obsługa mediów społecznościowych klienta – etapy (od oferty cenowej po prezentację konceptu kreatywnego) – trening praktyczny. 4. Praca w zespole kreatywnym – trening praktyczny. 5. Koncepcja kreatywna a minimalizm – studia przypadku. 6. Etyka reklamy – obszary szczególnej refleksji copywritera/ copywriterki. |
|
Literatura: |
1. P. Barry, Pomysł w reklamie. Idee, strategie i kampanie, przeł. J. Huebner-Wojciechowska, Warszawa 2010. 2. J. Bralczyk, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004. 3. P. Fallon, F. Senn, Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza, przeł. B. Sałbut, Gliwice 2007. 4. I. Gałązkiewicz, Art. Branding, Lublin 2016. 5. N. Hatalska, Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Gliwice 2014. 6. P. Kotler, Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu, przeł. A. Ehrlich, Warszawa 2005. 7. G. Lucas, Guerilla Advertising 2. More unconventional brand communication, Londyn 2011. 8. D. Ogilvy, Ogilvy o reklamie, przeł. A. Rogalińska, Warszawa 2008. 9. L. Ries, Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, przeł. A. Romanek, Gliwice 2015. 10. M. Spychalska, M. Hołota, Słownik sloganów reklamowych, Warszawa 2009. 11. Ch. Van Uffelen, Packaging design, Berlin 2013. 12. S. Veksner, 100 idei, które zmieniły reklamę, przeł. E. Tomczyk, Warszawa 2015. 13. P. Wasilewski, Dwie dekady polskiej reklamy. 1990-2010, Kraków 2013. 14. M. Wicha, Jak przestałem kochać design, Kraków 2015. The Golden Age of Advertising – the 60s, wyd. zb., Kolonia 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.