Pragmatyka językowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2506-s2POL1Z-PJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Pragmatyka językowa |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe - 11 - filologia polska s2 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 4 punkty ECTS w następującym układzie: 1) uczestnictwo w zajęciach stacjonarnych i zdalnych - 30 godzin (2 ECTS); 2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (osobiście lub za pomocą platformy MOODLE) - 5 godzin (0,5 ECTS); 3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, opracowanie prac domowych oraz przygotowanie projektu zaliczeniowego - 35 godzin (1,5 ECTS). |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Po zaliczeniu zajęć studenci znają podstawowe pojęcia używane w pragmatyce językowej - K_W12; W2: Studenci znają różne teorie na temat zależności między semantyką a pragmatyką - K_W09; W3: Studenci znają klasyfikację aktów mowy - K_W12; W4: Studenci znają mechanizmy tworzenia tekstów o funkcji perswazyjnej - K_W10. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Studenci potrafią samodzielnie analizować najważniejsze typy aktów mowy - K_U10; U2: Studenci posiadają umiejętność kodowania i dekodowania informacji na poziomie presupozycji i implikatury - K_U10; U3: Studenci potrafią rozróżniać bezpośrednie i pośrednie akty mowy - K_U09; U4: Studenci potrafią wskazać na językowe i pozajęzykowe wykładniki organizujące strukturę konwersacji - K_U10; U5: Studenci potrafią tworzyć teksty o funkcji perswazyjnej - K_U10. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Studenci są świadomi nieetyczności technik manipulacyjnych - K_K11; K_K09; K2: Student umie pracować w zespole - K_K08; |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
Zajęcia z pragmatyki językowej podzielone są na dwa bloki: teoretyczny i praktyczny. Głównym celem bloku teoretycznego jest zaznajomienie studentów z podstawowymi pojęciami pragmatyki językoznawczej. Zakres bloku praktycznego ustala prowadzący każdorazowo dla zajęć w cyklu. |
Pełny opis: |
W czasie zajęć studenci poznają podstawowe pojęcia pragmatyki językowej, a w szczególności samo pojęcie pragmatyki językowej, pojęcie aktu mowy, presupozycji, illokucji, implikatury konwersacyjnej. Zaznajamiają się z różnymi teoriami na temat zależności między semantyką a pragmatyką. Poznają klasyfikacje aktów mowy, a także dowiadują się, jaka jest zależność między zróżnicowaniem językowym aktów mowy a kulturą danego społeczeństwa. Wprowadza się także opozycję bezpośrednich i pośrednich aktów mowy. Przedmiotem zajęć są także presupozycje (rozróżnienie presupozycji semantycznych i pragmatycznych) oraz implikatura konwersacyjna (ich rodzaje). Osobne zajęcia poświęcone są ogólnym i szczegółowym regułom organizacji struktury konwersacyjnej. Blok zajęć praktycznych (ustalany przez prowadzącego dla zajęć w cyklu) służy zdobyciu umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu pragmatyki oraz możliwości, jakie dają narzędzia i zasoby cyfrowe w opisie właściwości pragmatycznych wyrażeń. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest: po pierwsze - projekt zaliczeniowy (temat i zakres ustalany każdorazowo dla zajęć w cyklu); - U1, U2, U3, U4, U5. po drugie - sprawdzian pisemny z zagadnień teoretycznych poruszanych na zajęciach (listę zagadnień tworzą główne punkty podsumowujące każde zajęcia); W1, W2, W3, W4. po trzecie - obecność na zajęciach (min. 80%); po czwarte - aktywność ma zajęciach. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Dobaczewski, Barbara Linsztet-Kuczkowska, Magdalena Żabowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Linsztet-Kuczkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Dobaczewski, Izabela Duraj-Nowosielska | |
Prowadzący grup: | Izabela Duraj-Nowosielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Dobaczewski, Izabela Duraj-Nowosielska | |
Prowadzący grup: | Izabela Duraj-Nowosielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) Jak w sekcji ogólnej |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) 1. Wstęp: język w działaniu, czyli czym się zajmuje pragmatyka językowa. Struktura aktu mowy. Role komunikacyjne − nadawca i odbiorca w akcie mowy. Werbalny i niewerbalny aspekt komunikacji – wprowadzenie. Komunikacja konwencjonalna i naturalna. Prezentowanie się nadawcy w akcie mowy. Mowa ciała. Koordynacja / brak koordynacji werbalnej i niewerbalnej strony komunikacji. 2. Funkcje wypowiedzi wg Karla Bühlera i Romana Jakobsona - powtórzenie. Dopasowywanie stylu wypowiedzi do funkcji, sytuacji komunikacyjnej i odbiorcy. Komunikowanie wprost i nie wprost: akty mowy bezpośrednie / pośrednie <> jawne / niejawne (manipulacyjne). Dlaczego ludzie komunikują się nie wprost? Odczytywanie intencji nadawcy – dane, jakimi dysponuje odbiorca; kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna. 3. „Jak działać słowami”: teoria aktów mowy Johna Austina; czynności mowy: lokucyjne, illokucyjne i perlokucyjne. Opozycja performatywów i konstatacji na tym tle. Klasyfikacja aktów mowy wg Johna Austina i Johna Searle’a. 4. Jak odczytywać intencje nadawcy I: logika konwersacyjna Paula Grice’a – powtórzenie (ćwiczenia z analizy konwersacyjnej). Informacje przekazywane nie wprost: typologia presupozycji i implikatur. 5. Problem ironii i kłamstwa – referat. 6. Jak odczytywać intencje nadawcy II: teoria relewancji D. Sperbera i D. Wilson. 7. „Grzeczność” jako zasada współpracy konwersacyjnej − strategie grzecznościowe (G. N. Leech, P. Brown & S. Levinson, M. Marcjanik) – powtórzenie i uzupełnienie. Koncepcja twarzy społecznej E. Goffmana a zasady grzeczności. Bezpośrednia i pośrednia agresja językowa. Wulgaryzacja – eufemizacja tekstu. 8. Skrypty kulturowe: znaczenie analizy aktów mowy w komunikacji międzykulturowej – referat. 9. Koncepcja non-violent communication M. Rosenberga («język szakala » vs « język żyrafy) 10.-11. Komunikowanie wprost i nie wprost w psychologicznym modelu komunikacji („kwadrat” Schulza von Thuna) – rozpoznawanie i rozwiązywanie nieporozumień komunikacyjnych na płaszczyźnie rzeczowej, ujawniania się, apelu i relacji. 12. Perswazyjne gatunki mowy. Perswazja a manipulacja. Argumenty: logiczne, rzeczowe, ex concessis, ab exemplo. Argumentacja poprawna (zgodna z faktami i zasadami logiki) vs błędy w argumentacji: generalizacja, błędne wnioskowanie, błędy związku przyczynowo-skutkowego, niejasność, błędne koło i inne. Efekt domina. Wspomaganie argumentacji rzeczowej i logicznej: argumentacja równoległa (vs. szeregowa), egzemplifikacja, argument z autorytetu, ad populum, odwoływanie się do emocji. Nieuczciwe techniki argumentacyjne: argumenty ad personam, fałszywe przesłanki, fałszywy trop, tendencyjna interpretacja, celowe irytowanie rozmówcy, nieobiektywna ocena, przerzucenie ciężaru dowodu na odbiorcę i inne. 13. Czynnik psychologiczny w perswazji: „naiwne psychologicznie” taktyki perswazyjne – wywieranie presji, szantaż, kłamstwo; obrona przed presją i szantażem; „zaawansowane psychologicznie” techniki manipulacyjne: mechanizm wzajemności i reguła dużej prośby, mechanizm konsekwencji i reguła małej prośby, mechanizm konformizmu, sympatii, wiarygodności i autorytetu, niedostępności, kontrastu, powtarzania, kompromisu, racjonalizacji, relaksu. Wykorzystywanie „metaprogramów” odbiorcy. 14. Językowe środki perswazji: wyrazy wartościujące; zaimki my, nasz i język charakterystyczny dla środowiska odbiorcy vs oni, tamci; użycie spójników; presupozycje i implikacje; formy osobowe/bezosobowe; eufemizacja/hiperbolizacja wypowiedzi; zdania uogólniające; dostosowana do odbiorcy obrazowość. 15. Test końcowy. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) 1. Antas J.: O kłamstwie i kłamaniu, Kraków 1999. 2. Anusiewicz J., M. Marcjanik: Polska etykieta językowa. W: Język a kultura 6, Wrocław 1992. 3. Awdiejew A.: Pragmatyczne podstawy interpretacji wypowiedzeń. Rozdz. Inferencja a wiedza o świecie. Kraków 1987, Wyd. UJ 4. Awdiejew A.: Strategie konwersacyjne (próba typologii). W: „Socjolingwistyka” 11, 1991. 5. Austin J.: Mówienie i poznawanie. Rozdz. X „Wypowiedzi performatywne”. Rozdz. VIII i XII z „Jak działać słowami”: Czynności lokucyjne, illokucyjne i perlokucyjne. Klasy mocy illokucyjnej. Warszawa 1993, PWN. 6. Berne E.: W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa 2008, PWN. 7. Bühler K.: Teoria języka. Rozdz. 1.2. (Model języka jako organonu). Kraków 2004, Universitas. 8. Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk 2023. 9. Goffman E.: Rytuał interakcyjny. Warszawa 2006, PWN. 10. Grice P: Logika i konwersacja, „Przegląd Humanistyczny” 1977, z. 6. 11. Grzegorczykowa R.: Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, rozdz. VI: Informacje niejawne przekazywane systemowo (problem presupozycji). Warszawa 2010, PWN. 12. Jakobson R.: Poetyka w świetle językoznawstwa, w: idem, W poszukiwaniu istoty języka t. 2. Warszawa 1984, PIW, s.77-88. 13. Kalisz R.: Pragmatyka językowa. Rozdz. 3.5 „Zasady uprzejmości”. Gdańsk 1993, Wyd. UG. 14. Lenartowicz, B.: Główne pojęcia i kierunki w pragmatyce językoznawczej. W: Prace z pragmatyki, semantyki i metodologii semiotyki, red. J. Pelc, Wrocław 1991. 15. Marcjanik M.: Grzeczność w komunikacji językowej. Warszawa 2007, PWN. 16. Mioduszewska, E.: Teoria relewancji. W: Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne, red. P. Stalmaszczyk., Łódź 2006. 17. Nęcki Z.: Komunikowanie interpersonalne, rozdz. II, 3.1: Rola kontekstu w interpretacji aktów komunikacyjnych. Wrocław 1992, Ossolineum. 18. Schulz von Thun F.: Sztuka rozmawiania, t. 1 Analiza zaburzeń. Kraków 2007. 19. Searle J., Czym jest akt mowy?, „Pamiętnik Literacki” LXXI, 1980. 20. Searle J.: Czynności mowy. Warszawa 1987, Pax. 21. Sperber D., D. Wilson: Relewancja. Komunikacja i poznanie. Kraków 2008, Tertium. 22. Tokarz M.: Argumentacja, perswazja, manipulacja. Gdańsk 2006. 23. Wierzbicka A.: Analiza lingwistyczna aktów mowy jako potencjalny klucz do kultury. W: Problemy wiedzy o kulturze., red. Alina Brodzka. Wrocław 1986, Ossolineum. 24. Wierzbicka A.: Różne kultury, różne języki, różne akty mowy. Akty i gatunki mowy w różnych językach i kulturach W: Język, umysł, kultura (ew. inne dowolnie wybrane rozdziały). Warszawa 1999, PWN. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Zajęcia stacjonarne. Materiały dostępne w plikach na platformie Teams; tam też będą się odbywać spotkania w razie konieczności przejścia na nauczanie zdalne, ewentualnie w innych sytuacjach losowych: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AGw3J4j1t-23_LJyWOhGId9OAcCOZmTzR2wuTeoXbAnw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=de5aeb5d-7737-498d-908a-1d56cf34b5a3&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324 kod zostanie udostępniony mailem Konsultacje: poniedziałki g. 16.30-17.30, s. 408 Collegium Maius W tym czasie jest też możliwość podłączenia się do konsultacji online (w przypadku większej liczby osób studenci, którzy przyjdą osobiście, mają jednak pierwszeństwo): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6exKnW3Dp5DX9VJBrRbpeiUUD_uOAiA59Lhluv7e5fk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1abf66f5-252f-41af-9be8-6db18a50a3de&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324 zespół otwarty, bez kodu dostępu Student uzyskuje zaliczenie na podstawie: 1) aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dopuszczalna jest nieobecność 3x1,5godz.); 2) okazjonalnych prac domowych; 3) końcowego zaliczenia; referenci mają zapewnioną podwyższoną ocenę o 1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Duraj-Nowosielska | |
Prowadzący grup: | Izabela Duraj-Nowosielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) Jak w sekcji ogólnej |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) 1. Wstęp: język w działaniu, czyli czym się zajmuje pragmatyka językowa. Struktura aktu mowy. Role komunikacyjne − nadawca i odbiorca w akcie mowy. Werbalny i niewerbalny aspekt komunikacji – wprowadzenie. Komunikacja konwencjonalna i naturalna. Prezentowanie się nadawcy w akcie mowy. Mowa ciała. Koordynacja / brak koordynacji werbalnej i niewerbalnej strony komunikacji. 2. Funkcje wypowiedzi wg Karla Bühlera i Romana Jakobsona - powtórzenie. Dopasowywanie stylu wypowiedzi do funkcji, sytuacji komunikacyjnej i odbiorcy. Komunikowanie wprost i nie wprost: akty mowy bezpośrednie / pośrednie <> jawne / niejawne (manipulacyjne). Dlaczego ludzie komunikują się nie wprost? Odczytywanie intencji nadawcy – dane, jakimi dysponuje odbiorca; kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna. 3. „Jak działać słowami”: teoria aktów mowy Johna Austina; czynności mowy: lokucyjne, illokucyjne i perlokucyjne. Opozycja performatywów i konstatacji na tym tle. Klasyfikacja aktów mowy wg Johna Austina i Johna Searle’a. 4. Jak odczytywać intencje nadawcy I: logika konwersacyjna Paula Grice’a – powtórzenie (ćwiczenia z analizy konwersacyjnej). Informacje przekazywane nie wprost: typologia presupozycji i implikatur. 5. Problem ironii i kłamstwa – referat. 6. Jak odczytywać intencje nadawcy II: teoria relewancji D. Sperbera i D. Wilson. 7. „Grzeczność” jako zasada współpracy konwersacyjnej − strategie grzecznościowe (G. N. Leech, P. Brown & S. Levinson, M. Marcjanik) – powtórzenie i uzupełnienie. Koncepcja twarzy społecznej E. Goffmana a zasady grzeczności. Bezpośrednia i pośrednia agresja językowa. Wulgaryzacja – eufemizacja tekstu. 8. Skrypty kulturowe: znaczenie analizy aktów mowy w komunikacji międzykulturowej – referat. 9. Koncepcja non-violent communication M. Rosenberga («język szakala » vs « język żyrafy) 10.-11. Komunikowanie wprost i nie wprost w psychologicznym modelu komunikacji („kwadrat” Schulza von Thuna) – rozpoznawanie i rozwiązywanie nieporozumień komunikacyjnych na płaszczyźnie rzeczowej, ujawniania się, apelu i relacji. 12. Perswazyjne gatunki mowy. Perswazja a manipulacja. Argumenty: logiczne, rzeczowe, ex concessis, ab exemplo. Argumentacja poprawna (zgodna z faktami i zasadami logiki) vs błędy w argumentacji: generalizacja, błędne wnioskowanie, błędy związku przyczynowo-skutkowego, niejasność, błędne koło i inne. Efekt domina. Wspomaganie argumentacji rzeczowej i logicznej: argumentacja równoległa (vs. szeregowa), egzemplifikacja, argument z autorytetu, ad populum, odwoływanie się do emocji. Nieuczciwe techniki argumentacyjne: argumenty ad personam, fałszywe przesłanki, fałszywy trop, tendencyjna interpretacja, celowe irytowanie rozmówcy, nieobiektywna ocena, przerzucenie ciężaru dowodu na odbiorcę i inne. 13. Czynnik psychologiczny w perswazji: „naiwne psychologicznie” taktyki perswazyjne – wywieranie presji, szantaż, kłamstwo; obrona przed presją i szantażem; „zaawansowane psychologicznie” techniki manipulacyjne: mechanizm wzajemności i reguła dużej prośby, mechanizm konsekwencji i reguła małej prośby, mechanizm konformizmu, sympatii, wiarygodności i autorytetu, niedostępności, kontrastu, powtarzania, kompromisu, racjonalizacji, relaksu. Wykorzystywanie „metaprogramów” odbiorcy. 14. Językowe środki perswazji: wyrazy wartościujące; zaimki my, nasz i język charakterystyczny dla środowiska odbiorcy vs oni, tamci; użycie spójników; presupozycje i implikacje; formy osobowe/bezosobowe; eufemizacja/hiperbolizacja wypowiedzi; zdania uogólniające; dostosowana do odbiorcy obrazowość. 15. Test końcowy. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) 1. Antas J.: O kłamstwie i kłamaniu, Kraków 1999. 2. Anusiewicz J., M. Marcjanik: Polska etykieta językowa. W: Język a kultura 6, Wrocław 1992. 3. Awdiejew A.: Pragmatyczne podstawy interpretacji wypowiedzeń. Rozdz. Inferencja a wiedza o świecie. Kraków 1987, Wyd. UJ 4. Awdiejew A.: Strategie konwersacyjne (próba typologii). W: „Socjolingwistyka” 11, 1991. 5. Austin J.: Mówienie i poznawanie. Rozdz. X „Wypowiedzi performatywne”. Rozdz. VIII i XII z „Jak działać słowami”: Czynności lokucyjne, illokucyjne i perlokucyjne. Klasy mocy illokucyjnej. Warszawa 1993, PWN. 6. Berne E.: W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa 2008, PWN. 7. Bühler K.: Teoria języka. Rozdz. 1.2. (Model języka jako organonu). Kraków 2004, Universitas. 8. Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk 2023. 9. Goffman E.: Rytuał interakcyjny. Warszawa 2006, PWN. 10. Grice P: Logika i konwersacja, „Przegląd Humanistyczny” 1977, z. 6. 11. Grzegorczykowa R.: Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, rozdz. VI: Informacje niejawne przekazywane systemowo (problem presupozycji). Warszawa 2010, PWN. 12. Jakobson R.: Poetyka w świetle językoznawstwa, w: idem, W poszukiwaniu istoty języka t. 2. Warszawa 1984, PIW, s.77-88. 13. Kalisz R.: Pragmatyka językowa. Rozdz. 3.5 „Zasady uprzejmości”. Gdańsk 1993, Wyd. UG. 14. Lenartowicz, B.: Główne pojęcia i kierunki w pragmatyce językoznawczej. W: Prace z pragmatyki, semantyki i metodologii semiotyki, red. J. Pelc, Wrocław 1991. 15. Marcjanik M.: Grzeczność w komunikacji językowej. Warszawa 2007, PWN. 16. Mioduszewska, E.: Teoria relewancji. W: Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne, red. P. Stalmaszczyk., Łódź 2006. 17. Nęcki Z.: Komunikowanie interpersonalne, rozdz. II, 3.1: Rola kontekstu w interpretacji aktów komunikacyjnych. Wrocław 1992, Ossolineum. 18. Schulz von Thun F.: Sztuka rozmawiania, t. 1 Analiza zaburzeń. Kraków 2007. 19. Searle J., Czym jest akt mowy?, „Pamiętnik Literacki” LXXI, 1980. 20. Searle J.: Czynności mowy. Warszawa 1987, Pax. 21. Sperber D., D. Wilson: Relewancja. Komunikacja i poznanie. Kraków 2008, Tertium. 22. Tokarz M.: Argumentacja, perswazja, manipulacja. Gdańsk 2006. 23. Wierzbicka A.: Analiza lingwistyczna aktów mowy jako potencjalny klucz do kultury. W: Problemy wiedzy o kulturze., red. Alina Brodzka. Wrocław 1986, Ossolineum. 24. Wierzbicka A.: Różne kultury, różne języki, różne akty mowy. Akty i gatunki mowy w różnych językach i kulturach W: Język, umysł, kultura (ew. inne dowolnie wybrane rozdziały). Warszawa 1999, PWN. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Zajęcia stacjonarne. Materiały dostępne w plikach na platformie Teams; tam też będą się odbywać spotkania w razie konieczności przejścia na nauczanie zdalne, ewentualnie w innych sytuacjach losowych: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AGw3J4j1t-23_LJyWOhGId9OAcCOZmTzR2wuTeoXbAnw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=de5aeb5d-7737-498d-908a-1d56cf34b5a3&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324 kod zostanie udostępniony mailem Konsultacje: poniedziałki g. 16.30-17.30, s. 408 Collegium Maius W tym czasie jest też możliwość podłączenia się do konsultacji online (w przypadku większej liczby osób studenci, którzy przyjdą osobiście, mają jednak pierwszeństwo): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6exKnW3Dp5DX9VJBrRbpeiUUD_uOAiA59Lhluv7e5fk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1abf66f5-252f-41af-9be8-6db18a50a3de&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324 zespół otwarty, bez kodu dostępu Student uzyskuje zaliczenie na podstawie: 1) aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dopuszczalna jest nieobecność 3x1,5godz.); 2) okazjonalnych prac domowych; 3) końcowego zaliczenia; referenci mają zapewnioną podwyższoną ocenę o 1. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.