Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2506-s2POL2L-SEM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe - 22 - filologia polska s2 |
Punkty ECTS i inne: |
30.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | zaliczenie III semestru seminarium magisterskiego |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Za zaliczenie zajęć student/ka otrzymuje 30 punktów ECTS, co odpowiada nakładowi ok. 750 godzin pracy, z czego: - 2 pkt ECTS za udział w zajęciach (30 godz.) i konsultacje z osobą prowadzącą (w różnych formach); - 28 pkt ECTS za przygotowanie pracy magisterskiej oraz przygotowanie się do zajęć (lektury, opracowanie referatów, prezentacji) . |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student/ka zna na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w zakresie filologii polskiej (literaturoznawczą i językoznawczą) i dyscyplinach pokrewnych i poprawnie ją stosuje (K_W01). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student/ka potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i - zwłaszcza - pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień literaturoznawczych / językoznawczych (K_U11). U2: Student/ka potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności literaturoznawczej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U13). U3: Student/ka ma umiejętności językowe w zakresie języka obcego pozwalające na zapoznawanie się z literaturą przedmiotu z zakresu nauk humanistycznych w wybranym języku obcym (K_U16). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student/ka odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań z zakresu filologii polskiej (K_K04). K2: Student/ka jest przekonany/a o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą (K_K09). |
Metody dydaktyczne: | Możliwość pracy zdalnej (Teams). |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - biograficzna |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu przygotowanie do pisania pracy magisterskiej i opiekę nad procesem jej powstawania. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wszechstronna opieka nad procesem powstawania pracy magisterskiej, która stanowi ukoronowanie całego cyklu studiów. Zajęcia przygotowują studenta do jej napisania na kolejnych etapach: wyboru tematyki, sformułowania tematu, zestawiania bibliografii przedmiotu, przygotowania koncepcji pracy i jej konspektu, pracy ze źródłami, pisania kolejnych fragmentów oraz redagowania całości. Ponadto – poprzez konieczność opracowywania zagadnień związanych z tematyką pracy magisterskiej, referowania literatury przedmiotu (w tym obcojęzycznej), prezentowania wyników swojej pracy na forum grupy, dyskutowania i argumentowania – zajęcia przygotowują do pełnienia różnych ról zawodowych. W semestrze letnim II roku studiów drugiego stopnia studenci piszą kolejne rozdziały pracy magisterskiej, a także wstęp i zakończenie pracy oraz redagują całość. Referują opracowywane fragmenty na forum grupy seminaryjnej i podczas konsultacji z prowadzącym. Zazwyczaj na zajęciach omawiane są także zagadnienia poszerzające wiedzę studentów w zakresie filologii polskiej i całej humanistyki. |
Literatura: |
Dobierana indywidualnie przez osoby prowadzące. |
Efekty uczenia się: | |
Metody i kryteria oceniania: |
Seminaryjny tryb pracy, obejmujący formy referatu, prezentacji, dyskusji na forum grupy i bezpośrednią rozmowę mistrz-uczeń, pozwala na bieżące sprawdzanie realizacji poszczególnych efektów kształcenia): W1, U1, U2, U3, K1, K2. Warunkiem zaliczenia ostatniego semestru jest akceptacja przez osobę prowadzącą całej pracy magisterskiej. Podczas sprawdzania pracy oceniany jest stopień realizacji następujących efektów kształcenia: W1, U1, U2, U3, K1, K2. (Prowadzący poszczególne grupy mogą ustalić szczegółowe warunki zaliczenia). |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
SEM
ŚR SEM
CZ SEM
SEM
SEM
PT SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Abriszewska, Magdalena Bizior, Paweł Bohuszewicz, Marzenna Cyzman-Eid, Adam Dobaczewski, Joanna Kamper-Warejko, Joanna Kulwicka-Kamińska, Viara Maldjieva, Dariusz Pniewski, Hanna Ratuszna, Anna Skubaczewska-Pniewska, Mirosław Strzyżewski | |
Prowadzący grup: | Paulina Abriszewska, Paweł Bohuszewicz, Marzenna Cyzman-Eid, Adam Dobaczewski, Joanna Kamper-Warejko, Joanna Kulwicka-Kamińska, Wacław Lewandowski, Viara Maldjieva, Dariusz Pniewski, Hanna Ratuszna, Anna Skubaczewska-Pniewska, Mirosław Strzyżewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Alternatywna forma realizacji procesu dydaktycznego, do zastosowania w przypadku konieczności przejścia na system zdalny - synchronicznie za pomocą komunikatora MT. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
WT SEM
SEM
ŚR CZ SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bizior, Marzenna Cyzman-Eid, Elżbieta Kruszyńska, Rafał Moczkodan, Dariusz Pniewski, Hanna Ratuszna, Radosław Sioma | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bizior, Marzenna Cyzman-Eid, Elżbieta Kruszyńska, Joanna Kulwicka-Kamińska, Rafał Moczkodan, Dariusz Pniewski, Hanna Ratuszna, Radosław Sioma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Alternatywna forma realizacji procesu dydaktycznego, do zastosowania w przypadku konieczności przejścia na system zdalny - synchronicznie za pomocą komunikatora MT. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
SEM
ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bizior, Joanna Kamper-Warejko, Danuta Kowalewska, Rafał Moczkodan, Dariusz Pniewski, Marcin Wołk | |
Prowadzący grup: | Joanna Kamper-Warejko, Danuta Kowalewska, Rafał Moczkodan, Dariusz Pniewski, Marcin Wołk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Alternatywna forma realizacji procesu dydaktycznego, do zastosowania w przypadku konieczności przejścia na system zdalny - synchronicznie za pomocą komunikatora MT. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bizior, Adam Dobaczewski, Iwona Kaproń-Charzyńska, Dariusz Pniewski, Hanna Ratuszna, Paweł Tański, Magdalena Żabowska | |
Prowadzący grup: | Adam Dobaczewski, Iwona Kaproń-Charzyńska, Dariusz Pniewski, Hanna Ratuszna, Paweł Tański, Magdalena Żabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Alternatywna forma realizacji procesu dydaktycznego, do zastosowania w przypadku konieczności przejścia na system zdalny - synchronicznie za pomocą komunikatora MT. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.