Działalność firmy wydawniczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2506-s2POL2Z-DFW-EC |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Działalność firmy wydawniczej |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru w ramach specjalności/specjalizacji - 21 - filologia polska s2 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi ok. 60 godzin pracy, z tego: 1,5 punktu za udział w zajęciach (30 godzin pracy) i za konsultacje z osobą prowadzącą (ok. 5 godzin), 1,5 punktu (ok. 30 godzin pracy) za pracę własną, przygotowanie do zajęć, pracę zaliczeniową i organizację spotkania promocyjnego. |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W11; K_W12; K_W13 Po ukończeniu zajęć student/ka: - opisuje rodzaje wydawnictw w Polsce - rozpoznaje najważniejsze mechanizmy działania firmy wydawniczej w XXI wieku |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U10; K_U12; K_U15 Po ukończeniu zajęć student/ka: - analizuje współczesny marketing wydawniczy - wykorzystuje różne formy promocji i dystrybucji publikacji - planuje i przygotowuje spotkanie promocyjne lub kiermasz książek wydawnictwa - ocenia rzetelność pracy wydawnictwa w zakresie organizacyjnym, merytorycznym i finansowym |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01; K_K03; K_K05; K_K08; K_K09; K_K10 Po ukończeniu zajęć student/ka: - ocenia rzetelność pracy wydawnictwa w zakresie organizacyjnym, merytorycznym i finansowym |
Metody dydaktyczne: | Metody pracy zróżnicowane, zależnie od omawianych na zajęciach zagadnień, z dominującą metodą konwersatoryjną |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - obserwacji |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter laboratorium. Ich głównym celem jest zapoznanie studenta z najważniejszymi aspektami funkcjonowania współczesnych wydawnictw. Zajęcia dotyczą przede wszystkim działalności promocyjnej i dystrybucyjnej firmy wydawniczej. Szczególny akcent został położony na wiedzę praktyczną. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter laboratorium. Dotyczą podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnej firmy wydawniczej. Przekazują głównie wiedzę praktyczną, m.in. o tym jak zorganizowana jest praca w wydawnictwie, jak skutecznie wypromować książkę lub czasopismo, gdzie znaleźć wiarygodne informacje o nowościach wydawniczych, w jaki sposób dystrybuować publikacje. Ponadto zajęcia zapoznają z najważniejszymi pojęciami branżowymi (m.in. marketing, hurtownik, outsourcing, cena hurtowa/detaliczna, umowa konsygnacyjna) oraz współczesną produkcją wydawniczą. Omawiane kręgi zagadnień: 1) współczesne wydawnictwa w Polsce, ich organizacja, struktura oraz współpraca z drukarnią, 2) rynek wydawniczy w XXI wieku 3) promocja w firmie wydawniczej 4) współczesne formy dystrybucji publikacji. Zajęcia zapewniają studentowi możliwość współpracy w zakresie promocji i dystrybucji wybranych tytułów Wydawnictwa Naukowego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. |
Literatura: |
- Gołębiewski Ł., Śmierć książki. No Future Book, Warszawa 2008. - Palacz A., ,,Cyfra" w natarciu..., czyli o druku cyfrowym słów kilka, ,,Wydawca. Magazyn informacyjny" 2011, nr 6-10. - Prawo autorskie i prawa pokrewne. Zarys wykładu, red. M. Poźniak-Niedzielskiej, Bydgoszcz 2007. - Rynek książki w Polsce, opracowanie zbiorowe, najnowsze wydanie. - www.rynek-ksiazki.pl/ [wybrane publikacje] |
Metody i kryteria oceniania: |
- przygotowanie projektu strategii promocyjnej debiutującej firmy wydawniczej: K_U10; K_U12; K_U15; K_K01; K_K03; K_K05. - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć): K_W11; K_W12; K_W13; K_K08; K_K09; K_K10. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Strzyżewski | |
Prowadzący grup: | Mirosław Strzyżewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Strzyżewski | |
Prowadzący grup: | Mirosław Strzyżewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.