American literature
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2510-f1ENG2W-AL-L | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
![]() |
Nazwa przedmiotu: | American literature | ||
Jednostka: | Wydział Humanistyczny | ||
Grupy: |
Przedmioty dla 1 semestru 2 roku S1 na kierunku filologia angielska |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) 3 ECTS points = 75 hours of work Contact hours: 30h - participation in lectures Self-study hours: 15 h - writing the mid-term essay 20h - writing the final essay 10 h - preparing assignments |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) W1: The graduate has advanced knowledge of American literature, its distinctive periods, genres and forms, and works by selected authors (K_W04), W2: The graduate has advanced knowledge of American literary studies (K_W05). |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) U1: The graduate is able to find, analyze and interpret works of American literature according to a selected methodology using advanced techniques of communication (K_U01), U2: The graduate is able to undertake analyses of American literary texts with view of the theoretical perspectives presented by the lecturer (K_U08), U3: The graduate is able to critically analyze and interpret selected works of American literature with the use of a specified terminology in a justified methodological context (K_U13). |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) K1: The graduate is critically aware of their knowledge and the sources of selected texts of American literature (K_K01). |
||
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) - informative (conventional) lecture - participatory lecture - problem-based lecture |
||
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - panelowa |
||
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The lecture is intended to provide students with an overview of the American literary tradition between the 17th and the 20th centuries. The graduates will learn of the particular periods in American literature and of their characteristic features, which will be illustrated with examples from the most prominent authors of the time. |
||
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The lecture is intended to provide students with an overview of the American literary tradition between the 17th and the 20th centuries. The graduates will learn of the particular periods in American literature and of their characteristic features, which will be illustrated with examples from the most prominent authors of the time. The classes will cover: - early colonial literature and Puritanism (17th Century) - literature of the Age of Reason (18th Century) - American Romanticism (19th Century) - Realist and Naturalist works (late 19th and early 20th Centuries) - Modernist and Postmodernist literature (mid- to late-20th Century) |
||
Literatura: |
(tylko po angielsku) Required readings: Baym, Nina, ed. 2006. The Norton Anthology of American Literature. Sixth Edition. New York: W.W. Norton and Company. Ruland, Richard, Malcolm Bradbury. 1992. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. New York: Penguin Books. Optional readings: Cuddon, J.A. 1998. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Theory. London: Penguin. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Active participation in lectures (graded) - 20% of the final grade U1, K1 Mid-term essay - 30% of the final grade W1, W2, U1, Final essay - 50% of the final grade W1, W2, U2, U3 60%-71% = 3. 72%-76% = 3+ 77%-84% = 4. 85%-90% = 4+ 91%-100% = 5. In each of the criteria, the correct and precise use of the English language will be taken into consideration (up to 20% of the grade for the given component). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Hetman | |
Prowadzący grup: | Jarosław Hetman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Hetman | |
Prowadzący grup: | Jarosław Hetman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Hetman | |
Prowadzący grup: | Jarosław Hetman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Hetman | |
Prowadzący grup: | Jarosław Hetman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) In 2020/2021, the course will be conducted and assessed online via Moodle. | |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) 2020/2021 Assessment methods and criteria: Active participation in lectures on Moodle (graded) - 20% of the final grade U1, K1 Mid-term essay (submitted on Moodle) - 30% of the final grade W1, W2, U1, Final essay (submitted on Moodle) - 50% of the final grade W1, W2, U2, U3 60%-71% = 3. 72%-76% = 3+ 77%-84% = 4. 85%-90% = 4+ 91%-100% = 5. In each of the criteria, the correct and precise use of the English language will be taken into consideration (up to 20% of the grade for the given component). | |
Uwagi: |
(tylko po angielsku) For more information, please click the link above. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.