Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Business English (język specjalistyczny)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-f2ENG1S-BE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Business English (język specjalistyczny)
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4373
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Basic knowledge concerning business-related issues.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obligatoryjny

Całkowity nakład pracy studenta:

75 hours (3 ECTS):

- participation in classes (30 hours, 1,2 ECTS)

- preparation for classes (20 hours, 0,8 ECTS)

- preparation for tests and presentations (25 hours, 1 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

The student:

W1: has in-depth knowledge of the terminology applied in business-related contexts (K_W11)

W2: has in-depth knowledge of legal and ethical principles underlying the creation and development of various forms of business enterprise (K_W12, K_W13)

Efekty uczenia się - umiejętności:

The student:

U1: is able to work in a team to accomplish business-related tasks and take on different roles, including that of a leader (K_U09)

U2: is able to solve problems arising from intercultural differences in the global business environment (K_U12)

U3: is able to use English for business purposes in accordance with the C1+ level (K_U14)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

The student:

K1: is prepared to behave properly in a given profession, taking responsibility for their work, identifying and addressing challenges in a particular business, and approaching business tasks in an entrepreneurial manner (K_K04, K_K05, K_K06)

Metody dydaktyczne:

Teaching methods aim to both expand students' knowledge pertaining to business-related issues and develop their skills needed to perform effectively in selected professional activities.

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- referatu
- studium przypadku
- sytuacyjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody ewaluacyjne
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

The aim of the course is to develop students’ specialized knowledge and skills needed in an English-speaking business environment.

Pełny opis:

The content delivered during the course focuses on both the presentation and discussion of selected aspects of the professional activity as well as the development of productive and receptive language skills on the basis of tasks typical of business-related contexts, e.g. participating in the recruitment process, taking part in (intercultural) negotiations, or working on collaborative projects.

Content distribution:

- Company types and structures

- Recruitment and human resources

- Collaboration in a team

- Remote working

- International business styles

- (Intercultural) negotiations

- E-commerce

- (International) marketing

Literatura:

Required (selected chapters):

- Barrall, Irene, Nikolas Barral. 2011. Intelligent Business. Advanced Business English. Pearson Education Ltd.

- English, Laura M., Sarah Lynn. 1995. Business across Cultures. Effective Communication Strategies. Longman.

- Wyatt, Rawdon. 2007. Check your English Vocabulary for Business and Administration. 4th edition. A&C Black.

- materials available on the Moodle platform

Additional:

- Emmerson, Paul. 2007. Business English Handbook Advanced. Macmillan Education.

- Sandford, George. 2011. Cambridge English for Human Resources. Cambridge University Press.

Metody i kryteria oceniania:

Assessment methods:

- 20% of the final grade: participation during classes, preparation and homework completion (W1, W2, U2, U3, K1)

- 30% of the final grade: mid-term assignment (W1, W2, U1, U3)

- 50% of the final grade: final assignment (W1, W2, U2, U3, K1)

Grading scale:

2 – below 60%

3 – 60-69%

3.5 – 70-75 %

4 – 76-85%

4.5 – 86-90%

5 – 91-100%

The student must obtain an average of at least 60% to get a passing final grade. The teacher may refuse to give the student a passing final grade if the student misses at least 7 classes (no unexcused absences are allowed).

All the above principles are applied to both traditional and remote teaching situations.

Praktyki zawodowe:

Not applicable

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Watkowska
Prowadzący grup: Dorota Watkowska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4373
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

The aim of the course is to develop students’ specialized knowledge and skills needed in an English-speaking business environment.

Pełny opis:

The aim of the course is to develop students’ specialized knowledge and skills needed in an English-speaking business environment. The content delivered during the course focuses on both the presentation and discussion of selected aspects of the professional activity as well as the development of productive and receptive language skills on the basis of tasks typical of business-related contexts, e.g. participating in the recruitment process, taking part in (intercultural) negotiations, or working on collaborative projects.

Content distribution:

- Company types and structures

- Recruitment and human resources

- Collaboration in a team

- Remote working

- International business styles

- (Intercultural) negotiations

- E-commerce

- (International) marketing

Literatura:

Required (selected chapters):

- Barrall, Irene, Nikolas Barral. 2011. Intelligent Business. Advanced Business English. Pearson Education Ltd.

- English, Laura M., Sarah Lynn. 1995. Business across Cultures. Effective Communication Strategies. Longman.

- Wyatt, Rawdon. 2007. Check your English Vocabulary for Business and Administration. 4th edition. A&C Black.

- materials available on the Moodle platform

Additional:

- Emmerson, Paul. 2007. Business English Handbook Advanced. Macmillan Education.

- Sandford, George. 2011. Cambridge English for Human Resources. Cambridge University Press.

Uwagi:

Not applicable.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Watkowska
Prowadzący grup: Dorota Watkowska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4373
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

The aim of the course is to develop students’ specialized knowledge and skills needed in an English-speaking business environment.

Pełny opis:

The aim of the course is to develop students’ specialized knowledge and skills needed in an English-speaking business environment. The content delivered during the course focuses on both the presentation and discussion of selected aspects of the professional activity as well as the development of productive and receptive language skills on the basis of tasks typical of business-related contexts, e.g. participating in the recruitment process, taking part in (intercultural) negotiations, or working on collaborative projects.

Content distribution:

- Company types and structures

- Recruitment and human resources

- Collaboration in a team

- Remote working

- International business styles

- (Intercultural) negotiations

- E-commerce

- (International) marketing

Literatura:

Required (selected chapters):

- Barrall, Irene, Nikolas Barral. 2011. Intelligent Business. Advanced Business English. Pearson Education Ltd.

- English, Laura M., Sarah Lynn. 1995. Business across Cultures. Effective Communication Strategies. Longman.

- Wyatt, Rawdon. 2007. Check your English Vocabulary for Business and Administration. 4th edition. A&C Black.

- materials available on the Moodle platform

Additional:

- Emmerson, Paul. 2007. Business English Handbook Advanced. Macmillan Education.

- Sandford, George. 2011. Cambridge English for Human Resources. Cambridge University Press.

Uwagi:

Not applicable.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Watkowska
Prowadzący grup: Dorota Watkowska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4373
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

The aim of the course is to develop students’ specialized knowledge and skills needed in an English-speaking business environment.

Pełny opis:

The content delivered during the course focuses on both the presentation and discussion of selected aspects of the professional activity as well as the development of productive and receptive language skills on the basis of tasks typical of business-related contexts, e.g. participating in the recruitment process, taking part in (intercultural) negotiations, or working on collaborative projects.

Content distribution:

- Company types and structures

- Recruitment and human resources

- Collaboration in a team

- Remote working

- International business styles

- (Intercultural) negotiations

- E-commerce

- (International) marketing

Literatura:

Required (selected chapters):

- Barrall, Irene, Nikolas Barral. 2011. Intelligent Business. Advanced Business English. Pearson Education Ltd.

- English, Laura M., Sarah Lynn. 1995. Business across Cultures. Effective Communication Strategies. Longman.

- Wyatt, Rawdon. 2007. Check your English Vocabulary for Business and Administration. 4th edition. A&C Black.

- materials available on the Moodle platform

Additional:

- Emmerson, Paul. 2007. Business English Handbook Advanced. Macmillan Education.

- Sandford, George. 2011. Cambridge English for Human Resources. Cambridge University Press.

Uwagi:

Not applicable.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)