Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Specialisation seminar in culture: Trauma, conflict and protest in recent drama and theatre

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-f2ENG2S-SSC-TCD Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce
Nazwa przedmiotu: Specialisation seminar in culture: Trauma, conflict and protest in recent drama and theatre
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Seminaria przedmiotowe - grupa do wymagań etapowych - rok II
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=1617
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours: 55

- participation in tutorials - 30 hours

- individual feedback - 25 hours


Self-study hours: 70 hours

- preparation for class discussion - 15 hours

- reading dramatic texts - 35 hours

- preparation for the test - 10 hours

- preparing a presentation - 10 hours


Total: 125 hours (5 ECTS)




Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) The student

W1 - has in-depth and systematized knowledge of selected aspects of contemporary British drama (K_W09)

W2 - is aware of and comprehends the crucial dilemmas of contemporary civilization and their connection with the philological profession (K_W10)


Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) The student

U1 - is able to apply advanced theoretical perspectives and paradigms pertaining to literary and cultural studies and use their knowledge to formulate and test hypotheses concerning research problems connected with the study of social conflicts, resistance and trauma in British drama (K_U07).

U2 - is able to critically analyse and interpret various dramatic texts, use specialist terminology and justify the selected methodology in the field of drama studies (K_U13).


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) The student

K1- initiates and participates in activities popularizing knowledge about Anglophone drama (K_K03)





Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) project

presentation

seminar discussion/Moodle assignments

performance

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the seminar on Trauma, conflict and protest in contemporary Anglophone drama is to explore the potential of 21st century drama to address important and problematic social issues.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The seminar focuses on the cultural representations of conflict, war, trauma and protest in contemporary Anglophone drama. It tries to approach drama and theatre as a significant platform for negotiating and discussing controversial issues. The topics addressed during the seminar include war, terrorism, national identity, minorities. The learning outcomes focus on increasing students’ awareness of the cultural significance of contemporary drama, students’ familiarity with critical approaches to the problems discussed therein as well as the ability to analyse and formulate critical opinions about the issues discussed by contemporary British, American and Canadian playwrights. The students will be also engaged in performing/translating/reviewing selected fragments of the dramatic texts.

Literatura: (tylko po angielsku)

Baizley, Doris, Victoria Ann, Lewis. P.H.*reaks: The Hidden History of People with Disabilities. In Beyond Victims and Villains: Contemporary Plays by Disabled Playwrights. New York: Theatre Communications Group, 2006. 343-92.

Brooks, J. Nicole, Black Diamond, In Elam, Harry J. and Douglas A. Jones, ed. 2012. Post-Black Plays. London: Methuen Drama.

Hurley, Kieran. Rantin. Contemporary Scottish Plays. Ed. Trish Reid. London: Bloomsbury, 2014. 305-54.

Massicotte, Stephen. Mary's Wedding. Canada and the Theatre of War, Vol. 1. Ed. Donna Coates and Sherill Grace. Toronto: Playwrights Canada Press, 2008. 114-158.

Stephens, Simon. Pornography. Twenty-First Century British Plays. Ed. Aleks Sierz. London: Bloomsbury, 2010. 373-442.

Wald, Christina. Hysteria, Trauma and Melancholia: Performative Maladies in Contemporary Anglophone Drama. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2007.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- test - W1-2, U1-2

- active participation in discussion - U1-2, K1

- presentation - U1-2, K1

Assessment criteria:

The final mark consists of:

- test results (40% of the final grade)

- assessment of participation (20% of the final grade)

- assessment of presentation (40% of the final grade)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Lorek-Jezińska
Prowadzący grup: Edyta Lorek-Jezińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-20

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Lorek-Jezińska
Prowadzący grup: Edyta Lorek-Jezińska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=1617
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

If online teaching continues over the summer semester,the teaching methods will include both asynchronous and synchronous online activities:

a more intensive use of the Moodle platform (presentations, guidelines, worksheets, assignments) and MS Teams (discussion) (pending decisions of the university authorities).

Pełny opis: (tylko po angielsku)

I. Conflict: war and terrorism

II. Trauma: individual and collective

III. Protest: disabilities and minorities

1. Introduction: syllabus, requirements, presentations

2. Theory: conflict and war (social intervention; political drama)*

3. Theory: collective and individual trauma; trauma culture/trauma drama*

4. Theory: protest (power, vulnerability, minorities)*

5. Massicotte, Stephen. Mary's Wedding (2002)**

6. Brooks, J. Nicole. Black Diamond (2007)

7. Stephens, Simon. Motortown (2006)

8. Lavery, Bryony. Frozen (1998)

9. Penhall, Joe. Blue/Orange (2000)

10. Stephens, Simon. Pornography (2007)

11. Churchill, Caryl. Seven Jewish Children (2009)

12. Lavery, Bryony. Two Marias (1989)

13. Baizley, Doris, Victoria Ann, Lewis. P.H.*reaks (1994)

14. Hurley, Kieran. Rantin (2013) (7:84 The Cheviot, the Stag ...; 1973)

15. Final test.

* lectures ELJ

**5-14 students' projects and presentations

Uwagi: (tylko po angielsku)

Click on "Tutorial, 30 hours → more information"/ "Ćwiczenia, 30 godzin → więcej informacji" for additional details about the 2020/2021 cycle.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.