Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Dydaktyka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-f2ENG2W-DJA Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

The successful completion of the first two semesters.

The completion of a 120 hour teaching practice is a preferred teaching context.

Rodzaj przedmiotu:

uprawnienia pedagogiczne

Całkowity nakład pracy studenta:

Contact hours with the teacher:

- Participation in classes –30 hrs

Self-study hours:

- Preparation for classes and tests – 20 hrs


Altogether: 50 hrs (2 ECTS)



Efekty uczenia się - wiedza:

The student:

W1: has basic knowledge of applied linguistics (glottodidactics) (K_W03)

Efekty uczenia się - umiejętności:

The student:

U1: can comprehend glottodidactic texts in English (K_U02)

U2: can work and follow the goals and guidelines formulated by the teacher and the mentor (observation of work on projects) (K_U07)

U3: can work in a group taking on different roles (K_U08)

U4: can properly set priorities enabling them to do a teaching task (K_U09)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

The student:

K1: is aware of the level of their knowledge and skills, understands the need for continuous training and development (K_K01)

K2: displays and active and indepenendt attitude while taking up typical professional teacher activities (teachin practices) in school situations (K_K05)

K3: in professional teaching situations can acquire information in order to solve cognitive and practical problems (K_K06)

Metody dydaktyczne:

Moodle platform will the basic repository of class materials and channel through which homework will be submitted.

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- obserwacji
- studium przypadku

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji

Skrócony opis:

The classes will consolidate the knowledge and skills relating to the practice of English language teaching and relate to the students' own teaching experience.

The course content reflects the knowledge, teaching skills and soft skills enumerated in the Ministry of Science and Higher Education ordinance.

Pełny opis:

Content distribution

Learning strategies D.1/E.1.W12, D.1/E.1.K8

Maximizing student involvement D.1/E.1.W5

Problem solving activities D.1/E.1.W12

Project work, task-based teaching D.1/E.1.W5

Cross-curricular integration; introduction to CLIL D.1/E.1.U3

Students' errors and error correction D.1/E.1.U10, D.1/E.1.W6

Informal assessment; feedback, assessing homework, writing test rubrics D.1/E.1.U8

Extra-curricular activities D.1/E.1.W4

Evaluation of Internet teaching resources D.1/E.1.W9

Continuous professional development including Internet resources D.1/E.1.W4

The concept of lifelong learning D.1/E.1.K9.

Literatura:

Scrivener, J. 2012. Classroom Management Techniques. Cambridge University Press.

Scrivener, J. 2005. Learning Teaching: A guidebook for English language teachers. Macmillan.

Metody i kryteria oceniania:

Assessment of materials prepared by the students and tests U1, W1

Observation of class-work and presentations of practical tasks K2, K3, U4, U2

Self-assessment and peer-assessment K1, U3

Assessment criteria:

practical test (50 %)

theory (50%)

60%-71% = 3.

72%-76% = 3+

77%-84% = 4.

85%-90% = 4+

91%-100% = 5

In order to pass the course a student has to attend the classes regularly apart from fulfilling the requirements presented above. In case of missing classes a student is obliged to excuse their absence immediately.

Praktyki zawodowe:

One hundred and twenty hour teaching practice is required by the end of the studies; preferably, it should be completed before this semester; see it USOS description in Praktyki pedagogiczne 2500-s2NA2-PP

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Strzemeski
Prowadzący grup: Krzysztof Strzemeski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Skrócony opis:

In 2020/2021, the class is conducted remotely with the use of remote teaching and testing methods, primarily through the Moodle platform and MS Teams.

Moodle:

https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=1693

(DYD 2 S2 KS)

Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4c09b943d45f473480af8ad74f6f769e%40thread.tacv2/conversations?groupId=748cdeba-a757-4b2b-8afe-8bea3fa1e3f9&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324

Uwagi:

Click on "Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji" for additional notes about the 2020/2021 cycle.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.