Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Cultural studies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-p2ENG2S-CUL-L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Cultural studies
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) N/A

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:

- participation in classes - 10 hrs

- consultations and feedback - 5 hrs


Self-study hours:

- preparation for classes - 5 hrs

- tests – 15 hrs

- reading literature – 15 hrs


Altogether: 50 hrs (2 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) Student

W1: possesses advanced knowledge of research-related terminology and methodology applied in cultural studies (K_W09)

W2: has in-depth knowledge of languages for special purposes (K_W04)


Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Student

U1: is able to integrate knowledge from various disciplines within Humanities and apply it in an entire range of situations (U06)

U2: understands longer utterances and lectures on topics related to cultural studies, and comprehends speakers communicating in English (for example, during national and international meetings or classes) (K_U19)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) Student

K1: is able to properly prioritise the task implemented by themselves or others (K_K03)


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:

- participatory lecture

- problem-based lecture

Online teaching methods:

- content-presentation-oriented methods


Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody służące prezentacji treści

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The lecture offers an overview of the various cultural processes and phenomena associated with postmodernism and post-postmodernism with the aim to provide critical methods and tools to analyze contemporary cultural texts and practices.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The lecture offers an overview of the various cultural processes and phenomena associated with postmodernism and post-postmodernism. It begins with an analysis of a number of postmodern texts and practices, presenting the major critics and approaches associated with the period, in order to consider some critical proposals to describe the post-postmodern, particularly with respect to the development of new media.

Content distribution:

- metamodernism

- digimodernism

- automodernism

- altermodernism

-post-postmodernism in literature and film.

Literatura: (tylko po angielsku)

A selection of texts published on Moodle, including:

Best, Stephen and Douglas Kellner. 1991. Postmodern theory: critical interrogations. The Guilford Press. (fragments)

Kirby, Alan. 2011. Digimodernism: How New Technologies Dismantle the Postmodern and Reconfigure Our Culture. New York: Continuum. (fragments)

Samuels, Robert. 2008. “Auto-Modernity after Postmodernism: Autonomy and Automation in Culture, Technology, and Education." Digital Youth, Innovation, and the Unexpected. Edited by Tara McPherson. Cambridge, MA: The MIT Press. 219–240.

Vermeulen, Timotheus and Robin van den Akker. 2010. “Notes on metamodernism,” Journal of Aesthetics and Culture. Vol. 2.

Wallace, David F. 1993. “E Unibus Pluram: Television and U.S. Fiction,” The Review of Contemporary Fiction. 13:2. (fragments)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

A graded credit/ examination on the basis of:

- activity - U2, K1

- short tests at the end of each unit – W1, W2, U1 - due to the restrictions connected with SARS-CoV-2, the tests will take place online.

Assessment criteria:

fail – 0-59 %

satisfactory – 60-69 %

satisfactory plus – 70-75 %

good – 76-85 %

good plus – 86-90 %

very good – 91-100 %

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

N/A

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)