Gramatyka opisowa języka francuskiego (składnia)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2513-s1ROM2L-SKL |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka opisowa języka francuskiego (składnia) |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Wymagania wstępne: | Zaliczone przedmioty modułu Gramatyki opisowej (Fonetyka i fonologia oraz Morfologia) i przedmioty Praktycznej Nauki Języka Francuskiego z pierwszych dwóch semestrów. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Całkowity nakład pracy potrzebny do uzyskania 4 punktów ECTS (średnio 120 godzin pracy) obejmuje: a) uczestnictwo w zajęciach konwersatoryjnych, ćwiczeniach i innych formach pracy wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego (np. konsultacjach osobistych i mailowych, nauczaniu zdalnym etc.) - 1,5 ECTS (średnio 45 godzin) b) pracę własną (przygotowanie do zajęć, zadań kontrolnych i egzaminu końcowego oraz zapoznanie się z literaturą przedmiotu) - 2,5 ECTS (średnio 75 godzin) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: ma podstawową wiedzę o języku francuskiego obszaru kulturowego w zakresie składni zdania prostego i złożonego (efekt kierunkowy: K_W01 ) W2: zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka francuskiego z zakresu składni w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia (efekt kierunkowy: K_W02) W3: ma podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa w odniesieniu do składni języka francuskiego (efekt kierunkowy: K_W03) W4: ma wiedzę o podstawowej terminologii i metodologii badań w dziedzinie filologii z zakresu studiowanego przedmiotu w ujęciu synchronicznym (efekt kierunkowy: K_W07) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami właściwymi dla filologii w odniesieniu do składni języka francuskiego (efekt kierunkowy: K_U06) U2: umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze w zakresie studiowanego przedmiotu (efekt kierunkowy: K_U08) U3: posiada umiejętność tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i/lub w języku francuskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł (efekt kierunkowy: K_U15) U4: potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące składni języka francuskiego przy użyciu różnych źródeł i sposobów (efekt kierunkowy: K_U01) U5: potrafi rozpoznać różne rejestry i odmiany języka francuskiego obszaru kulturowego w oparciu o ich charakterystykę składniową (efekt kierunkowy: K_U21) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju w zakresie studiowanego przedmiotu (efekt kierunkowy: K_K01) |
Metody dydaktyczne: | Poniżej wyszczególniono główne metody i techniki pracy, z których może skorzystać nauczyciel akademicki prowadzący przedmiot/grupę w cyklu. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z zagadnieniami gramatyki opisowej języka francuskiego z zakresu składni. Student ma za zadanie opanować metajęzyk przedmiotu, teorię i analizę składniową syntagm, zdań prostych, złożonych oraz wypowiedzeń w języku francuskim. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodnie z § 30 Regulaminu studiów UMK "1. Zaliczenia zajęć obowiązkowych [...] dokonuje prowadzący te zajęcia na podstawie obecności, oceny aktywności studenta oraz uzyskanych przez niego ocen." Wszystkie efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych są weryfikowane w ewaluacji ciągłej oraz końcowej. Elementy składowe ewaluacji: 1. Bieżąca kontrola znajomości wskazanej przez prowadzącego literatury przedmiotu. 2. Aktywna postawa studenta podczas zajęć, terminowe wykonywanie zadań i ćwiczeń proponowanych przez nauczyciela akademickiego. 3. Testy kontrolne z zakresu terminologii oraz analizy morfologicznej w liczbie ustalonej przez prowadzącego zajęcia w danym cyklu. 4. Egzamin końcowy w formie testu pisemnego i/lub egzaminu ustnego (zgodnie z założeniami przyjętymi przez prowadzącego zajęcia w danym cyklu). Kryteria oceniania i przyjęta skala ocen : 1. Aktywność na konwersatoriach i terminowe wywiązywanie się ze zobowiązań (znajomość literatury przedmiotu, realizacja zadań i testów kontrolnych) mogą być oceniane metodą punktowaną, podlegać ocenie procentowej lub stanowić średnią standardowych ocen dla każdego z wymienionych elementów. 2. Egzamin końcowy podlega ocenie według standardowej skali od 2 do 5. Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest uzyskanie pozytywnych ocen i/lub lub 60 procent punktów przewidzianych dla wszystkich branych pod uwagę elementów i form ewaluacji. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.