Dydaktyka języka francuskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2513-s2ROM1L-DJF-C |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
|
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka francuskiego |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczony pierwszy semestr |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: zajęcia 1 ECTS +konsultacje 0,1 ECTS/ praca własna 0,9ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W08, K_W09, K_W10, K_W11, K_W12, K_W13 Student ma pogłębioną wiedzę, w zakresie wybranej specjalizacji i specjalności, o języku francuskim (w tym również specjalistycznym), o literaturze i kulturze oraz o zastosowaniu zdobytych informacji w pracy badawczej i zawodowej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13, K_U14, K_U15 Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę i kompetencje w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych, w działalności badawczej i zawodowej. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K05, K_K06, K_K07, K_K08 Student, dzięki umiejętności krytycznej oceny zdobytej wiedzy, ma zdolność podejmowania działań na rzecz interesu publicznego oraz identyfikuje i rozwiązuje problemy prawne i etyczne związane z jego aktywnością zawodową |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - biograficzna |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium. |
Pełny opis: |
Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji. |
Literatura: |
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019 GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010 Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun materiały ORE |
Metody i kryteria oceniania: |
- Obecność na zajęciach - Aktywność na zajęciach - Wykonanie zadań domowych - Przygotowanie do zajęć - Przygotowanie konspektów lekcji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Ściesiński | |
Prowadzący grup: | Marta Ściesińska, Łukasz Ściesiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji. |
|
Literatura: |
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019 GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010 Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun materiały ORE |
|
Uwagi: |
Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Jarzębowska-Sadkowska | |
Prowadzący grup: | Renata Jarzębowska-Sadkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji. |
|
Literatura: |
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019 GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010 Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun materiały ORE |
|
Uwagi: |
Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Ściesiński | |
Prowadzący grup: | Łukasz Ściesiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji. |
|
Literatura: |
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019 GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010 Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun materiały ORE |
|
Uwagi: |
Zajęcia kierowane do studentów specjalności nauczycielskiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.