Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Dydaktyka języka francuskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2513-s2ROM1L-DJF-C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka francuskiego
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zaliczony pierwszy semestr

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: zajęcia 1 ECTS +konsultacje 0,1 ECTS/ praca własna 0,9ECTS

Efekty uczenia się - wiedza:

K_W01, K_W02, K_W03, K_W04,

K_W05, K_W06, K_W07, K_W08,

K_W09, K_W10, K_W11, K_W12,

K_W13

Student ma pogłębioną wiedzę, w zakresie

wybranej specjalizacji i specjalności, o

języku francuskim (w tym również

specjalistycznym),

o literaturze i kulturze oraz o zastosowaniu

zdobytych informacji w pracy badawczej

i zawodowej


Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05,

K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10,

K_U11, K_U12, K_U13, K_U14, K_U15

Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę i kompetencje w różnorodnych

sytuacjach komunikacyjnych,

w działalności badawczej i zawodowej.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K05,

K_K06, K_K07, K_K08

Student, dzięki umiejętności krytycznej

oceny zdobytej wiedzy, ma zdolność

podejmowania działań na rzecz interesu

publicznego oraz identyfikuje i rozwiązuje

problemy prawne i etyczne związane z jego

aktywnością zawodową


Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz
- symulacyjna (gier symulacyjnych)

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Metody dydaktyczne poszukujące:

- biograficzna
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- laboratoryjna
- panelowa
- punktowana
- referatu
- studium przypadku
- sytuacyjna

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium.

Pełny opis:

Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji.

Literatura:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie

Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun

materiały ORE

Metody i kryteria oceniania:

- Obecność na zajęciach

- Aktywność na zajęciach

- Wykonanie zadań domowych

- Przygotowanie do zajęć

- Przygotowanie konspektów lekcji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Ściesiński
Prowadzący grup: Marta Ściesińska, Łukasz Ściesiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium.

Pełny opis:

Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji.

Literatura:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie

Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun

materiały ORE

Uwagi:

Zajęcia będą prowadzone

- częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów.

- częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams.

Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Jarzębowska-Sadkowska
Prowadzący grup: Renata Jarzębowska-Sadkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium.

Pełny opis:

Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji.

Literatura:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie

Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun

materiały ORE

Uwagi:

Zajęcia będą prowadzone

- częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów.

- częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams.

Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Ściesiński
Prowadzący grup: Łukasz Ściesiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do praktyk studenckich, pracy nauczyciela i wprowadzenie ogólne do glottodydaktyki. Składają się z ćwiczeń i laboratorium.

Pełny opis:

Zajęcia skupiać się będą wokół planowania lekcji.

Literatura:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

GajewskaE. Techniki nauczania języka obcego, PWSZ w Tarnowie

Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, 2010

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun

materiały ORE

Uwagi:

Zajęcia kierowane do studentów specjalności nauczycielskiej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)