Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Dydaktyka języka francuskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2513-s2ROM1Z-DJF-C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka francuskiego
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: francuski
Wymagania wstępne:

Znajomość języka francuskiego na poziomie biegłości B2 według ESOKJ

Rodzaj przedmiotu:

uprawnienia pedagogiczne (atrybut wycofany)

Całkowity nakład pracy studenta:

Łączny nakład pracy w semestrze: 2 ECTS

1. Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela : 1,2 ECTS

zajęcia i pozostałe godziny kontaktowe z prowadzącym - konsultacje osobiste, internetowe, współpraca z nauczycielem na platformie MOODLE etc.

2. Praca własna studenta : 0,8 ECTS

zapoznanie się z literaturą przedmiotu, przygotowanie do zajęć oraz wykonanie zadań i projektu koniecznych do uzyskanie końcowego zaliczenia przedmiotu


Efekty uczenia się - wiedza:

K_W06 zna główne tendencje rozwojowe filologii

K_W13 zna w pogłębionym stopniu wybrane zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości oraz ekonomiczne uwarunkowania działalności zawodowej






Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować i twórczo interpretować informacje z różnych źródeł oraz użytkować je zgodnie z wybraną metodologią badawczą

K_U14 potrafi wskazywać innym cele i metody uczenia się przez całe życie

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K01 ma umiejętność dokonywania krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz treści udostępnianych z różnych źródeł

K_K05 docenia dorobek danego zawodu i poczuwa się do odpowiedzialności za niego

Metody dydaktyczne:

poniżej

Metody dydaktyczne eksponujące:

- symulacyjna (gier symulacyjnych)

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- tekst programowany

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- projektu
- punktowana
- studium przypadku
- sytuacyjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody ewaluacyjne
- metody integracyjne
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

Zajęcia ćwiczeniowe z dydaktyki języka francuskiego mają na celu przygotowanie studentów, pod kątem teoretycznym i praktycznym, do wykonywania zawodu nauczyciela języka francuskiego jako obcego.

Pełny opis:

W pierwszym semestrze zajęcia skupiać się będą wokół warsztatu pracy nauczyciela, specyfiki zawodu, pracy z poszczególnymi grupami wiekowymi, doboru podręcznika w zależności od grupy. Zapoznanie z poziomami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowe., koncepcjami glottodydaktycznymi, specyficznymi uwarunkowaniami uczenia się i nauczania języka obcego.

Literatura:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 2019

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005

Metody i kryteria oceniania:

w cyklu przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Ściesiński
Prowadzący grup: Łukasz Ściesiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia ćwiczeniowe z dydaktyki języka francuskiego mają na celu przygotowanie studentów, pod kątem teoretycznym i praktycznym, do wykonywania zawodu nauczyciela języka francuskiego jako obcego.

Pełny opis:

Zajęcia ćwiczeniowe wprowadzają studentów w tematykę dydaktyki języków obcych z uwzględnieniem specyfiki języka francuskiego jako obcego (FLE). Studenci poznają główne nurty teoretyczne i ich praktyczne odzwierciedlenie w metodach oraz technikach nauczania FLE. Korzystając z własnego, uczniowskiego doświadczenia, studenci przygotowują się do wejścia w środowisko klasy językowej w aktualnie obowiązujących standardach nauczania. Poznają tradycyjne i mniej konwencjonalne metody oraz techniki i strategie uczenia się/nauczania z dostosowaniem do potrzeb uczniów w różnych przedziałach wiekowych i z różnym potencjałem oraz możliwościami.

Literatura:

Podręczniki bazowe:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 2011

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

Inne:

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Ściesiński
Prowadzący grup: Łukasz Ściesiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia ćwiczeniowe z dydaktyki języka francuskiego mają na celu przygotowanie studentów, pod kątem teoretycznym i praktycznym, do wykonywania zawodu nauczyciela języka francuskiego i innych języków jako obcego.

Pełny opis:

Zajęcia ćwiczeniowe wprowadzają studentów w tematykę dydaktyki języków obcych z uwzględnieniem specyfiki języka francuskiego jako obcego (FLE) i innych języków. Studenci poznają główne nurty teoretyczne i ich praktyczne odzwierciedlenie w metodach oraz technikach nauczania języków obcych. Korzystając z własnego, uczniowskiego doświadczenia, studenci przygotowują się do wejścia w środowisko klasy językowej w aktualnie obowiązujących standardach nauczania. Poznają tradycyjne i mniej konwencjonalne metody oraz techniki i strategie uczenia się/nauczania z dostosowaniem do potrzeb uczniów w różnych przedziałach wiekowych i z różnym potencjałem oraz możliwościami.

Literatura:

Podręczniki bazowe:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 2011

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

Inne:

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Jarzębowska-Sadkowska
Prowadzący grup: Renata Jarzębowska-Sadkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia ćwiczeniowe z dydaktyki języka francuskiego mają na celu przygotowanie studentów, pod kątem teoretycznym i praktycznym, do wykonywania zawodu nauczyciela języka francuskiego i innych języków jako obcego.

Pełny opis:

Zajęcia ćwiczeniowe wprowadzają studentów w tematykę dydaktyki języków obcych z uwzględnieniem specyfiki języka francuskiego jako obcego (FLE) i innych języków. Studenci poznają główne nurty teoretyczne i ich praktyczne odzwierciedlenie w metodach oraz technikach nauczania języków obcych. Korzystając z własnego, uczniowskiego doświadczenia, studenci przygotowują się do wejścia w środowisko klasy językowej w aktualnie obowiązujących standardach nauczania. Poznają tradycyjne i mniej konwencjonalne metody oraz techniki i strategie uczenia się/nauczania z dostosowaniem do potrzeb uczniów w różnych przedziałach wiekowych i z różnym potencjałem oraz możliwościami.

Literatura:

Podręczniki bazowe:

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003

Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 2011

Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019

Inne:

Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009

Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002

Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003

Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)