Praktyczna nauka języka hiszpańskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2515-s1WLHI3L-PNJH |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie B1-B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Całkowity nakład pracy studenta: 150 godzin Godziny kontaktowe: 60 godzin Konsultacje: 20 godzin Praca własna studenta: 70 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W01: student ma podstawową wiedzę o języku hiszpańskim K_W02 : zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka hiszpańskiego w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia K_W03: ma podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa hiszpańskiego K_W07: ma wiedzę o podstawowej terminologii i metodologii badań w dziedzinie językoznawstwa stosowanego K_W13: ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach językowych w aspekcie porównawczym i między-kulturowym |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02: student potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w języku hiszpańskim K_U03: potrafi tłumaczyć z języka hiszpańskiego na język polski K_U04: potrafi tłumaczyć języka polskiego na język hiszpański K_U05: potrafi porozumiewać się w języku hiszpańskim przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych K_U07: potrafi pracować wedle celów i wskazówek formułowanych przez opiekuna naukowego K_U09: umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze K_U15: posiada umiejętność tworzenia wystąpień ustnych w języku hiszpańskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł K_U18: ma umiejętności językowe zgodne z wymogami poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K_U19: rozumie dłuższe wypowiedzi i wykłady w języku hiszpańskim K_U21: potrafi rozpoznać różne rejestry i odmiany języka hiszpańskiego |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01: student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju K_K02: potrafi pracować w zespole przyjmując różne role K_K03: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K08: dzięki kompetencjom językowym jest przygotowany do sprawnego poruszania się w Hiszpanii i w krajach hiszpańskojęzycznych |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne podające: opis struktur i reguł gramatycznych na podstawie materiałów programowych. Metody dydaktyczne eksponujące: odsłuch piosenek i analiza tekstów pod względem leksykalno-gramatycznym. Metody praktyczne: ćwiczenia gramatyczne i tłumaczenie zdań. Metody dydaktyczne aktywizujące: gry dydaktyczne, inscenizacje, dialogi sytuacyjne. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozwinąć u studentów zdolność formułowania wypowiedzi ustnych, rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu pisanego, redagowania wypowiedzi pisemnych i używania słownictwa i struktur gramatycznych języka hiszpańskiego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Zajęcia praktyczne ułatwią studentom przyswojenie i zrozumienie języka mówionego w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych na podstawie tekstów i dialogów odzwierciedlających życie codzienne Hiszpanów.W celu systematyzacji i utrwalenia wiedzy teoretycznej przerobionych zostanie wiele różnorodnych ćwiczeń gramatycznych rozwijających sprawność logicznego i uporządkowanego używania struktur językowych w różnych kontekstach komunikacyjnych. Ćwiczenia praktyczne mają na celu rozwijanie podstawowych sprawności językowych, które obejmują umiejętności fonologiczne, komunikacyjne i gramatyczne w zakresie mowy ustnej i języka pisanego. |
Pełny opis: |
Kształcenie obejmuje następujące treści dostosowane do poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: - słownictwo związane z profesjami i życiem zawodowym - słownictwo związane z architekturą i wyposażeniem wnętrz - słownictwo związane z modą - słownictwo związane z prawem i sądownictwem - słownictwo związane z różnymi sytuacjami życia codziennego - użycie rodzajnika - tryb łączny w czasie teraźniejszym i przeszłym - tryb warunkowy II i III stopnia - czasy przeszłe Pretérito Imperfecto, Pretérito Indefinido, Pretérito Perfecto, Pretérito Pluscuamperfecto - czasy przyszłe Futuro Imperfecto, Futuro Perfecto - tryb rozkazujący afirmatywny i negatywny - peryfrazy czasownikowe - mowa zależna z użyciem trybu oznajmującego i łącznego - system przyimków i rekcji czasownikowej |
Literatura: |
Bartkowiak, Ewa, Español. Repetytorium tematyczno-leksykalne 1. Poznań: Wagros. Corpas, J., Aula 3 Internacional. Curso de español B2, Madrid: Difusión. Club Prisma B2, Metodo de Español para jóvenes, Madrid: Edinumen Cybulska-Janczew, M., J. Perlin, Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami. Warszawa: PWN. Gónzales Hermoso, Alfredo, Competencia gramatical en USO B2. Madrid: Edelsa. Michalska-Derlatka, M., Gramatyka hiszpańska. Kraków: Małopolska Oficyna Wydawnicza Korona. Rocío Domínguez P., El español con… juegos y actividades. Recanati-Italia: ELI. Radomska, I., Repetytorium leksykalno-tematyczne B1-B2. Warszawa: Edgard. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena bieżąca: obecność i aktywność na zajęciach (K_K01, K_K02, K_U07) Ocena semestralna jest wystawiona na podstawie egzaminu pisemnego i ustnego (K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W13, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U09, K_U15, K_U18, K_U19, K_U21, K_K03, K_K08), obejmującego następujące zagadnienia dostosowane do poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: - słownictwo związane z profesjami i życiem zawodowym, z architekturą i wyposażeniem wnętrz, z modą, z prawem i sądownictwem, z różnymi sytuacjami życia codziennego; - użycie rodzajnika; tryb łączny w czasie teraźniejszym i przeszłym, tryb warunkowy II i III stopnia, czasy przeszłe Pretérito Imperfecto, Pretérito Indefinido, Pretérito Perfecto, Pretérito Pluscuamperfecto, czasy przyszłe Futuro Imperfecto, Futuro Perfecto, tryb rozkazujący afirmatywny i negatywny, peryfrazy czasownikowe, mowa zależna z użyciem trybu oznajmującego i łącznego, system przyimków i rekcji czasownikowej. Skala procentowa: 60% - 69,9% - ocena dostateczna 70% - 74,9% - ocena dostateczna plus 75% - 84,9% - ocena dobra 85% - 89,9% - ocena dobra plus 90% - 100% - ocena bardzo dobra |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.