Praktyczna nauka języka japońskiego - pismo japońskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2516-s1JAP2L-PNJJPJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka japońskiego - pismo japońskie |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty dla 2 semestru 2 roku japonistyki |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Warunkiem uczestnictwa w przedmiocie jest zaliczenie poprzedniego semestru (semestrów) w ramach tego kursu (0711-s1JAP2z-PNJJpj). |
Całkowity nakład pracy studenta: | 2 punkty ECTS*: • 30 godzin = zajęcia z udziałem prowadzącego - ćwiczenia (godziny kontaktowe) [1 ECTS] • 28 godzin = praca własna (ćwiczenie i powtarzanie materiału, przygotowanie do testów i zaliczenia przedmiotu) [0,95 ECTS] • 3 godziny = konsultacje z wykładowcą [0,05 ECTS] * 1 ECTS = 25-30 godzin pracy studenta/słuchacza/uczestnika kursu |
Efekty uczenia się - wiedza: | -- student zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka japońskiego w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia (K_W02) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | -- student potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w języku japońskim (K_U02) -- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych na tematy z zakresu studiowanej dyscypliny w języku rodzimym i japońskim (K_U05) -- posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku japońskim i/lub w języku polskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł (K_U15) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | -- student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju (K_K01) |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności czytania i pisania po japońsku w stopniu, który pozwoli przeczytać gazetę czy książkę, napisać list, a przy pomocy słownika - bardziej skomplikowany tekst. W ciągu 3 lat studenci poznają cały zakres tzw. jōyō kanji 常用漢字 (ideogramy powszechnego użytku), który po reformie pisma z 2010 roku obejmuje 2136 ideogramów. Na II roku studiów studenci poznają 660 nowych ideogramów. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności czytania i pisania po japońsku w stopniu, który pozwoli przeczytać gazetę czy książkę, napisać list, a przy pomocy słownika - bardziej skomplikowany tekst. W ciągu 3 lat studenci poznają cały zakres tzw. jōyō kanji (ideogramy powszechnego użytku), ustalonego jako standard edukacyjny na podstawie ideogramów najczęściej używanych w gazetach. Standard ten obejmuje po reformie z 2010 roku 2136 ideogramów (przed reformą 1945), z których każdy ma kilka czytań i wchodzi w złożenia z innymi ideogramami. Opanowanie ideogramów w tym zakresie oznacza osiągnięcie poziomu piśmienności, który reprezentuje absolwent japońskiej szkoły średniej. Na II roku studiów studenci poznają 660 nowych ideogramów. Studenci przyswajają umięjętności poprawnego pisania, czytania i zastosowania ideogramów, jak również poprawnego ich tłumaczenia w parach pl-jp i jp-pl. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: słowniki znaków japońskich |
Metody i kryteria oceniania: |
-- obecność minimum 90% -- małe testy kontrolne (W02, U02, U05, K01) -- pisemne testy na ocenę, po omówieniu każdych nowych 100 znaków (W02, U02, K01) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Bednarczyk, Przemysław Sztafiej | |
Prowadzący grup: | Przemysław Sztafiej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności czytania i pisania po japońsku w stopniu, który pozwoli przeczytać gazetę czy książkę, napisać list, a przy pomocy słownika - bardziej skomplikowany tekst. W ciągu 3 lat studenci poznają cały zakres tzw. jōyō kanji (ideogramy powszechnego użytku), ustalonego jako standard edukacyjny na podstawie ideogramów najczęściej używanych w gazetach. Standard ten obejmuje po reformie z 2010 roku 2136 ideogramów (przed reformą 1945), z których każdy ma kilka czytań i wchodzi w złożenia z innymi ideogramami. Opanowanie ideogramów w tym zakresie oznacza osiągnięcie poziomu piśmienności, który reprezentuje absolwent japońskiej szkoły średniej. Na II roku studiów studenci poznają 660 nowych ideogramów. Studenci przyswajają umięjętności poprawnego pisania, czytania i zastosowania ideogramów, jak również poprawnego ich tłumaczenia w parach pl-jp i jp-pl. |
|
Pełny opis: |
Student zobowiązany jest każdorazowo do samodzielnego przygotowania się do zajęć, z zakresu materiału wskazanego przez prowadzącego (tj. ok. 30 nowych ideogramów wraz ze złożeniami, które tworzy z innymi znakami). Efekty samodzielnej pracy studenta będą weryfikowane na zajęciach poprzez ćwiczenia kontrole, sprawdzające umiejętność pisania oraz zrozumienie znaczenia nowej partii znaków. Znaki będą omawiane w kolejności zgodnej z podręcznikiem Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: słowniki znaków japońskich |
|
Uwagi: |
Kryteria oceny: Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. kryteria oceny -- obecność i aktywny udział w zajęciach (minimum 90% obecności) -- każdorazowe przygotowanie do zajęć -- pisemne testy na ocenę (po omówieniu 100 ideogramów), sprawdzające znajomość omówionego materiału; Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. W przypadku osiągnięcia wyniku poniżej 50% z kolokwium musi być ono poprawione, nawet jeżeli wynik uzyskany ze średniej to 70%. Niezaliczone kolokwia poprawiane są zbiorczo pod koniec semestru. Przewidywane przedziały procentowe na poszczególne oceny: od 70%-76% na ocenę dostateczną, 77%-82% - dostateczny plus, 83%-88% na ocenę dobrą, powyżej 89%-94% - dobry plus, powyżej 95%-100% na ocenę bardzo dobrą). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jarosz, Wojciech Nowak | |
Prowadzący grup: | Wojciech Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności czytania i pisania po japońsku w stopniu, który pozwoli przeczytać gazetę czy książkę, napisać list, a przy pomocy słownika - bardziej skomplikowany tekst. W ciągu 3 lat studenci poznają cały zakres tzw. jōyō kanji (ideogramy powszechnego użytku), ustalonego jako standard edukacyjny na podstawie ideogramów najczęściej używanych w gazetach. Standard ten obejmuje po reformie z 2010 roku 2136 ideogramów (przed reformą 1945), z których każdy ma kilka czytań i wchodzi w złożenia z innymi ideogramami. Opanowanie ideogramów w tym zakresie oznacza osiągnięcie poziomu piśmienności, który reprezentuje absolwent japońskiej szkoły średniej. Na II roku studiów studenci poznają 660 nowych ideogramów. Studenci przyswajają umięjętności poprawnego pisania, czytania i zastosowania ideogramów, jak również poprawnego ich tłumaczenia w parach pl-jp i jp-pl. |
|
Pełny opis: |
Student zobowiązany jest każdorazowo do samodzielnego przygotowania się do zajęć, z zakresu materiału wskazanego przez prowadzącego (tj. ok. 30 nowych ideogramów wraz ze złożeniami, które tworzy z innymi znakami). Efekty samodzielnej pracy studenta będą weryfikowane na zajęciach poprzez ćwiczenia kontrole, sprawdzające umiejętność pisania oraz zrozumienie znaczenia nowej partii znaków. Znaki będą omawiane w kolejności zgodnej z podręcznikiem Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: słowniki znaków japońskich |
|
Uwagi: |
Kryteria oceny: Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. kryteria oceny -- obecność i aktywny udział w zajęciach (minimum 90% obecności) -- każdorazowe przygotowanie do zajęć -- pisemne testy na ocenę (po omówieniu 100 ideogramów), sprawdzające znajomość omówionego materiału; Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. W przypadku osiągnięcia wyniku poniżej 50% z kolokwium musi być ono poprawione, nawet jeżeli wynik uzyskany ze średniej to 70%. Niezaliczone kolokwia poprawiane są zbiorczo pod koniec semestru. Przewidywane przedziały procentowe na poszczególne oceny: od 70%-76% na ocenę dostateczną, 77%-82% - dostateczny plus, 83%-88% na ocenę dobrą, powyżej 89%-94% - dobry plus, powyżej 95%-100% na ocenę bardzo dobrą). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jarosz, Wojciech Nowak | |
Prowadzący grup: | Wojciech Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności czytania i pisania po japońsku w stopniu, który pozwoli przeczytać gazetę czy książkę, napisać list, a przy pomocy słownika - bardziej skomplikowany tekst. W ciągu 3 lat studenci poznają cały zakres tzw. jōyō kanji (ideogramy powszechnego użytku), ustalonego jako standard edukacyjny na podstawie ideogramów najczęściej używanych w gazetach. Standard ten obejmuje po reformie z 2010 roku 2136 ideogramów (przed reformą 1945), z których każdy ma kilka czytań i wchodzi w złożenia z innymi ideogramami. Opanowanie ideogramów w tym zakresie oznacza osiągnięcie poziomu piśmienności, który reprezentuje absolwent japońskiej szkoły średniej. Na II roku studiów studenci poznają 660 nowych ideogramów. Studenci przyswajają umięjętności poprawnego pisania, czytania i zastosowania ideogramów, jak również poprawnego ich tłumaczenia w parach pl-jp i jp-pl. |
|
Pełny opis: |
Student zobowiązany jest każdorazowo do samodzielnego przygotowania się do zajęć, z zakresu materiału wskazanego przez prowadzącego (tj. ok. 30 nowych ideogramów wraz ze złożeniami, które tworzy z innymi znakami). Efekty samodzielnej pracy studenta będą weryfikowane na zajęciach poprzez ćwiczenia kontrole, sprawdzające umiejętność pisania oraz zrozumienie znaczenia nowej partii znaków. Znaki będą omawiane w kolejności zgodnej z podręcznikiem Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: słowniki znaków japońskich |
|
Uwagi: |
Kryteria oceny: Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. kryteria oceny -- obecność i aktywny udział w zajęciach (minimum 90% obecności) -- każdorazowe przygotowanie do zajęć -- pisemne testy na ocenę (po omówieniu 100 ideogramów), sprawdzające znajomość omówionego materiału; Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. W przypadku osiągnięcia wyniku poniżej 50% z kolokwium musi być ono poprawione, nawet jeżeli wynik uzyskany ze średniej to 70%. Niezaliczone kolokwia poprawiane są zbiorczo pod koniec semestru. Przewidywane przedziały procentowe na poszczególne oceny: od 70%-76% na ocenę dostateczną, 77%-82% - dostateczny plus, 83%-88% na ocenę dobrą, powyżej 89%-94% - dobry plus, powyżej 95%-100% na ocenę bardzo dobrą). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Nowak | |
Prowadzący grup: | Wojciech Nowak, Toshikazu Seguchi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności czytania i pisania po japońsku w stopniu, który pozwoli przeczytać gazetę czy książkę, napisać list, a przy pomocy słownika - bardziej skomplikowany tekst. W ciągu 3 lat studenci poznają cały zakres tzw. jōyō kanji (ideogramy powszechnego użytku), ustalonego jako standard edukacyjny na podstawie ideogramów najczęściej używanych w gazetach. Standard ten obejmuje po reformie z 2010 roku 2136 ideogramów (przed reformą 1945), z których każdy ma kilka czytań i wchodzi w złożenia z innymi ideogramami. Opanowanie ideogramów w tym zakresie oznacza osiągnięcie poziomu piśmienności, który reprezentuje absolwent japońskiej szkoły średniej. Na II roku studiów studenci poznają 660 nowych ideogramów. Studenci przyswajają umięjętności poprawnego pisania, czytania i zastosowania ideogramów, jak również poprawnego ich tłumaczenia w parach pl-jp i jp-pl. |
|
Pełny opis: |
Student zobowiązany jest każdorazowo do samodzielnego przygotowania się do zajęć, z zakresu materiału wskazanego przez prowadzącego (tj. ok. 30 nowych ideogramów wraz ze złożeniami, które tworzy z innymi znakami). Efekty samodzielnej pracy studenta będą weryfikowane na zajęciach poprzez ćwiczenia kontrole, sprawdzające umiejętność pisania oraz zrozumienie znaczenia nowej partii znaków. Znaki będą omawiane w kolejności zgodnej z podręcznikiem Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Pismo japońskie, t. 2, praca zbiorowa pod red. Katarzyny Stareckiej, "Nozomi", Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: słowniki znaków japońskich |
|
Uwagi: |
Kryteria oceny: Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. kryteria oceny -- obecność i aktywny udział w zajęciach (minimum 90% obecności) -- każdorazowe przygotowanie do zajęć -- pisemne testy na ocenę (po omówieniu 100 ideogramów), sprawdzające znajomość omówionego materiału; Wyniki uzyskane z kolokwiów składać będą się na ocenę końcową w semestrze, uzyskaną ze średniej arytmetycznej. Student musi uzyskać zaliczenie łącznie na co najmniej 70%, aby otrzymać ocenę pozytywną. W przypadku osiągnięcia wyniku poniżej 50% z kolokwium musi być ono poprawione, nawet jeżeli wynik uzyskany ze średniej to 70%. Niezaliczone kolokwia poprawiane są zbiorczo pod koniec semestru. Przewidywane przedziały procentowe na poszczególne oceny: od 70%-76% na ocenę dostateczną, 77%-82% - dostateczny plus, 83%-88% na ocenę dobrą, powyżej 89%-94% - dobry plus, powyżej 95%-100% na ocenę bardzo dobrą). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.