Praktyczna nauka języka japońskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2516-s2JAP1L-PNJJ | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka japońskiego | ||
Jednostka: | Wydział Humanistyczny | ||
Grupy: | |||
Strona przedmiotu: | https://sites.google.com/site/japonistykaumknihongo/ | ||
Punkty ECTS i inne: |
11.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | japoński | ||
Wymagania wstępne: | brak |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | 11 punktów ECTS*: • 150 godzin = ćwiczenia z udziałem prowadzącego (godziny kontaktowe) [6 ECTS] • 90 godzin = praca własna (zapoznawanie się z materiałem zajęć, utrwalanie poznanego materiału, przygotowanie do testów) [3 ECTS] • 50 godzin = konsultacje z wykładowcą [2 ECTS] * 1 ECTS = 25-30 godzin pracy studenta/słuchacza/uczestnika kursu |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | Student/ka po zakończeniu zajęć: K_W01 ma pogłębioną wiedzę ogólną o języku japońskim K_W02 ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę dotyczącą kluczowych zagadnień związanych z językiem japońskim K_W03 ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę z zakresu językoznawstwa K_W04 ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o literaturze japońskiej i japonistycznej K_W06 zna główne tendencje rozwojowe filologii K_W07 ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę dotyczącą terminologii i metodologii (językoznawczych i literaturoznawczych) badań w dziedzinie filologii japońskiej |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student/ka po zakończeniu zajęć: Student/ka po zakończeniu zajęć: potrafi reagować na nieprzewidywalne warunki pracy i dostosowywać do nich metody i narzędzia badawcze K_U05 potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w trakcie badań i prezentacji ich wyników K_U06 potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i testowania hipotez związanych z prostymi problemami właściwymi dla danego kierunku studiów K_U07 potrafi komunikować się (w mowie i piśmie) z odbiorcami z różnych kręgów przekazując im specjalistyczną wiedzę dotyczącą danego kierunku studiów i realizowanych badań K_U09 ma umiejętności językowe zgodnie z wymogami poziomu B2+ w ramach języka/języków specjalności (z uwzględnieniem specjalistycznej terminologii) K_U10 potrafi kierować pracą zespołu K_U11 potrafi pracować w zespole, pełniąc w nim różne role, w tym rolę wiodącą K_U12 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_U13 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze K_U15 umie tłumaczyć z języka polskiego na język japoński i odwrotnie |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student/ka po zakończeniu zajęć: Student/ka po zakończeniu zajęć: K_K01, K_K02, K_K03, K_K05, K_K08 ma umiejętność dokonywania krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz treści udostępnianych z różnych źródeł K_K02 w sytuacjach zawodowych potrafi pozyskać informacje służące do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych K_K05 docenia dorobek danego zawodu i poczuwa się do odpowiedzialności za niego K_K08 jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
||
Metody dydaktyczne: | opis, klasyczna metoda problemowa Metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, projektu, stolików eksperckich |
||
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
||
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu nauczyć języka japońskiego na poziomie swobodnej komunikacji z native speakerem. |
||
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie przez studentów kompetencji językowej w zakresie stosowania wzorców gramatycznych, konstrukcji zdaniowych oraz słownictwa na poziomie zaawansowanym (jōkyū). W ramach zajęć studenci wykorzystują konstrukcje zdaniowe i struktury gramatyczne opanowane odczas studiów pierwszego stopnia i stosują je w celu nabywania umiejętności konwersacji w różnych sytuacjach. W semestrze letnim studenci realizują prezentację na wybrany przez siebie temat i biorą udział w związanej z nią krytycznej dyskusji na forum grupy. W tym celu zaznajamiani są z odpowiednimi wyrażeniami używanymi w sytuacji dyskusji w japońskim środowisku komunikacyjnym, które ćwiczą w trakcie symulowanych dyskusji-ćwiczeń na zajęciach. Studenci ćwiczą pisanie po japońsku poprzez aktywność internetową – aktywne uczestnictwo w social networking service (m.in. w utworzonej przez nauczyciela grupie na platformie Google.sites). |
||
Literatura: |
– materiały wskazane przez wykładowcę – aktualne materiały internetowe, publikowane przez japońskie media, np. NHK, gazety i telewizje japońskie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wystawiana na koniec semestru ustalana jest na podstawie: – obowiązkowej obecności i aktywności na zajęciach (K_U02, K_U05, K_U11, K_U15, K_U19, K_K01, K_K02) – wyników zadań domowych (K_U02, K_U11, K_K01, K_K04) – wyników na końcowym egzaminie pisemnym i ustnym (K_W01, K_W02, K_U02, K_U11, K_U15, K_U19, K_K01, K_K04, K_K08) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Shoko Nakayama, Krzysztof Stefański | |
Prowadzący grup: | Chie Fukai, Shoko Nakayama, Toshikazu Seguchi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Adam Bednarczyk, Shoko Nakayama, Krzysztof Stefański | |
Prowadzący grup: | Chie Fukai, Shoko Nakayama, Toshikazu Seguchi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Adam Bednarczyk, Shoko Nakayama, Krzysztof Stefański | |
Prowadzący grup: | Seiji Arai, Shoko Nakayama, Toshikazu Seguchi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Adam Bednarczyk, Marcelina De Zoete-Leśniczak, Shoko Nakayama | |
Prowadzący grup: | Seiji Arai, Marcelina De Zoete-Leśniczak, Shoko Nakayama, Toshikazu Seguchi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Pełny opis: |
1)Student/ka uczy się charakterystycznych dla japońszczyzny zwrotów oraz wyrażeń i na ich podstawie pogłębia zrozumienie typowego dla Japończyków sposobu myślenia oraz zachowania. Porównując kulturę oraz etykietę japońską i europejską, prowadzi dyskusje na temat ich podobieństw i różnic. Obowiązujący podręcznik: Morita Rokurō, Japanese Words to Understand the Japanese Mind , wyd. Asku 2011. 2)Wymiana poglądów oraz dyskusja ze studentami japońskimi na tematy uniwersalne w ramach interakcji on-line; Temat: Przemyślenia o SDGs | |
Literatura: |
森田六朗 『日本人の心がわかる日本語』 アスク出版、2011 大野晋『日本語練習帳』 岩波新書1999 森田良行『日本語の視点』 創拓社1998 | |
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na platformie e-learningowej Microsoft Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.