Współczesna kultura filmowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2555-s1KUL1L-WKF |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesna kultura filmowa |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty spec. ogólna -12 - Kulturoznawstwo s1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać: - elementarną wiedzę w zakresie historii sztuki filmowej - umiejętność analizy i interpretacji tekstów kultury filmowej - świadomość współczesnych przemian kulturowych |
Całkowity nakład pracy studenta: | 30 g. - udział w zajęciach 5 g. konsultacje 20 g. - przygotowanie do zajęć i zaliczenia |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W09 student ma świadomość kompleksowości oraz wielowymiarowości kultury i sztuki, zmienności języków, kodów i konwencji w procesie przemian historycznych |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U03, samodzielnie zdobywa wiedzę związana z kulturą i sztuką(jej historią i współczesnością), rozwija umiejętności badawcze, korzystając zw wskazówek opiekuna naukowego K_U12,umie wskazywać i opisywać dzieła najbardziej reprezentatywne dla kolejnych epok historycznokulturowych w różnych dziedzinach sztuki |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Efekty kształcenia – kompetencje społeczne: K_K01, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K05, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata K_K14,ma świadomość rangi i znaczenia teatru, filmu i innych dzieł sztuki i widowisk w kulturze polskiej i światowej |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - oxfordzka |
Skrócony opis: |
Skrócony opis: Zajęcia mają zapoznać studentów z różnymi aspektami szeroko pojętej współczesnej kultury filmowej (proponowana cezura czasowa – przełom XX i XXI wieku), Tematyka zajęć podporządkowana jest zainteresowaniom studentów. |
Pełny opis: |
W związku z tym, że „Współczesna kultura filmowa” to pojęcie niezwykle pojemne znaczeniowo i tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. |
Literatura: |
Literatura ustalana jest po zatwierdzeniu przez grupę i wykładowcę wszystkich tematów. Lektury obowiązkowe: Rick Altman „Gatunki filmowe”, Warszawa 2012, „Kino po kinie”, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010 „Kamp. Antologia przekładów”, red. P. Czapliński, A. Mizierska, Kraków 2012 „Polska animacja w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2017 „Polski film dokumentalny w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2016 „Kultura współczesna” nr2 (68)/2011 – „Kino na pograniczu kultur” „Teksty Drugie” nr 5(137)/2012 „Kamping” |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest:1. Aktywność na zajęciach, 2. Praca pisemna (esej, artykuł monograficzny) poświęcona wybranemu przez studentkę/studenta zagadnieniu. Temat musi być wcześniej zatwierdzony przez wykładowcę. Jeśli, w związku z pandemią, przeprowadzenie tradycyjnego zaliczenia nie będzie możliwe, odbędzie się ono w formie zdalnej, po uzgodnieniu zasad ze studentami. Propozycja - student może uzyskać zaliczenie na podstawie wykonywanych zdalnie ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Grochowski, Sylwia Kołos | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kołos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Skrócony opis: Zajęcia mają zapoznać studentów z różnymi aspektami szeroko pojętej współczesnej kultury filmowej (proponowana cezura czasowa – przełom XX i XXI wieku), Tematyka zajęć podporządkowana jest zainteresowaniom studentów. |
|
Pełny opis: |
W związku z tym, że „Współczesna kultura filmowa” to pojęcie niezwykle pojemne znaczeniowo i tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. |
|
Literatura: |
Literatura ustalana jest po zatwierdzeniu przez grupę i wykładowcę wszystkich tematów. Lektury obowiązkowe: Rick Altman „Gatunki filmowe”, Warszawa 2012, „Kino po kinie”, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010 „Kamp. Antologia przekładów”, red. P. Czapliński, A. Mizierska, Kraków 2012 „Polska animacja w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2017 „Polski film dokumentalny w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2016 „Kultura współczesna” nr2 (68)/2011 – „Kino na pograniczu kultur” „Teksty Drugie” nr 5(137)/2012 „Kamping” |
|
Uwagi: |
Jeśli, w związku z pandemią, przeprowadzenie tradycyjnego zaliczenia nie będzie możliwe, odbędzie się ono w formie zdalnej, po uzgodnieniu zasad ze studentami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Duda, Sylwia Kołos | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kołos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Skrócony opis: Zajęcia mają zapoznać studentów z różnymi aspektami szeroko pojętej współczesnej kultury filmowej (proponowana cezura czasowa – przełom XX i XXI wieku), Tematyka zajęć podporządkowana jest zainteresowaniom studentów. |
|
Pełny opis: |
W związku z tym, że „Współczesna kultura filmowa” to pojęcie niezwykle pojemne znaczeniowo i tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. |
|
Literatura: |
Literatura ustalana jest po zatwierdzeniu przez grupę i wykładowcę wszystkich tematów. Lektury obowiązkowe: Rick Altman „Gatunki filmowe”, Warszawa 2012, „Kino po kinie”, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010 „Kamp. Antologia przekładów”, red. P. Czapliński, A. Mizierska, Kraków 2012 „Polska animacja w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2017 „Polski film dokumentalny w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2016 „Kultura współczesna” nr2 (68)/2011 – „Kino na pograniczu kultur” „Teksty Drugie” nr 5(137)/2012 „Kamping” |
|
Uwagi: |
Jeśli, w związku z pandemią, przeprowadzenie tradycyjnego zaliczenia nie będzie możliwe, odbędzie się ono w formie zdalnej, po uzgodnieniu zasad ze studentami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Duda, Sylwia Kołos | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kołos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Skrócony opis: Zajęcia mają zapoznać studentów z różnymi aspektami szeroko pojętej współczesnej kultury filmowej (proponowana cezura czasowa – przełom XX i XXI wieku), Tematyka zajęć podporządkowana jest zainteresowaniom studentów. |
|
Pełny opis: |
W związku z tym, że „Współczesna kultura filmowa” to pojęcie niezwykle pojemne znaczeniowo i tematycznie sylabus uzupełniany jest przez wykładowcę i studentów. Na pierwszych zajęciach studenci proszeni są o zaproponowanie dwóch zagadnień, które chcieliby omawiać na zajęciach. Na zajęciach realizowane są zatem, zagadnienia wybrane spośród tematów zaproponowanych przez studentów uzupełnione tematami przedstawionymi przez wykładowcę. |
|
Literatura: |
Literatura ustalana jest po zatwierdzeniu przez grupę i wykładowcę wszystkich tematów. Lektury obowiązkowe: Rick Altman „Gatunki filmowe”, Warszawa 2012, „Kino po kinie”, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010 „Kamp. Antologia przekładów”, red. P. Czapliński, A. Mizierska, Kraków 2012 „Polska animacja w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2017 „Polski film dokumentalny w XXI wieku”, red. T. Szczepański, M. Kozubek, Łódź 2016 „Kultura współczesna” nr2 (68)/2011 – „Kino na pograniczu kultur” „Teksty Drugie” nr 5(137)/2012 „Kamping” |
|
Uwagi: |
Jeśli, w związku z pandemią, przeprowadzenie tradycyjnego zaliczenia nie będzie możliwe, odbędzie się ono w formie zdalnej, po uzgodnieniu zasad ze studentami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.