Język chiński
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2555-s1KUL2Z-JC |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język chiński |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty spec. Kultura Dalekiego Wschodu - 21 - kulturoznawstwo s1 |
Punkty ECTS i inne: |
12.00
|
Język prowadzenia: | chiński |
Całkowity nakład pracy studenta: | 12 punktów ECTS*: • 120 godzin = ćwiczenia z udziałem prowadzącego (godziny kontaktowe) [5 ECTS] • 150 godzin = praca własna (zapoznawanie się z materiałem zajęć, utrwalanie poznanego materiału, przygotowanie do testów) [6,5 ECTS] • 7 godzin = konsultacje z wykładowcą [0,5 ECTS] * 1 ECTS = 25-30 godzin pracy studenta/słuchacza/uczestnika kursu |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student/ka po zakończeniu zajęć: – ma świadomość kompleksowości oraz wielowymiarowości kultury, zmienności języków, kodów i konwencji w procesie przemian historycznych (K_W09) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student/ka po zakończeniu zajęć: – zna różne techniki komunikacyjne, które może wykorzystywać do komunikowania się ze specjalistami w dziedzinie kulturoznawstwa i nauk pokrewnych, w języku polskim i obcym (K_U07) – ma umiejętności językowe w zakresie języka obcego (j. japońskiego lub j. chińskiego), właściwych dla studiowanego kierunku studiów (K_U10) – posiada umiejętność posługiwania się i wykorzystywania narzędzi i systemów elektronicznych do poszukiwania informacji, redagowania tekstów i komunikowania się (K_U13) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student/ka po zakończeniu zajęć: – potrafi pracować i współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02) – rozumie i akceptuje pluralizm kulturowy, różnorodność postaw światopoglądowych tworzenia i odbioru dóbr kultury (K_K09) |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają pismo chińskie (wariant uproszczony i/lub tradycyjny), ćwiczą tonalność i wymowę, uczą się gramatyki i wykorzystują zdobytą wiedzę w praktycznych konwersacjach. Student posiada i doskonali poziom zaawansowania HSK 3. |
Pełny opis: |
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym. Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia: – kurs podstawowy – pismo – odsłuch – zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna) – nauka pisma – konwersacje – lektura tekstów i tłumaczenia W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego. |
Literatura: |
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólne warunki zaliczenia semestru: 1. obecność na zajęciach* 2. przygotowanie i aktywność na zajęciach 3. uzyskanie oceny pozytywnej (przynajmniej 65%) z testów cząstkowych i końcowych**. Przedmiot prowadzony jest przez kilkoro wykładowców. Każdy z nich na początku semestru przedstawia szczegółowe warunki zaliczenia semestru dla swojej części przedmiotu. Niespełnienie warunków wykładowcy skutkuje niedopuszczeniem do zaliczenia z danej części przedmiotu i wynikiem 0%. I i II semestr zakończone są pisemnym i/lub ustnym testem leksykalno-gramatycznym. Ocena końcowa jest zliczana na podstawie wyników wystawionych przez poszczególnych wykładowców. Bardzo dobry - 93-100% Dobry plus - 86-92% Dobry - 79-85% Dostateczny plus - 72-78 % Dostateczny - 65-71% *Student ma prawo do 4 h nieobecności nieusprawiedliwionej. **Wszystkie kolokwia można poprawiać tylko jeden raz. W przypadku nieobecności student otrzymuje ocenę niedostateczną (chyba, że w ciągu tygodnia od przeprowadzonego zaliczenia przedstawi zwolnienie lekarskie – wtedy termin poprawkowy traktowany jest jako pierwszy termin). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Duda, Hanna Kupś | |
Prowadzący grup: | Hanna Kupś, Jiawen Lin, Maciej Szatkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają pismo chińskie (wariant uproszczony i/lub tradycyjny), ćwiczą tonalność i wymowę, uczą się gramatyki i wykorzystują zdobytą wiedzę w praktycznych konwersacjach. Student posiada i doskonali poziom zaawansowania HSK 3. |
|
Pełny opis: |
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym. Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia: – kurs podstawowy – pismo – odsłuch – zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna) – nauka pisma – konwersacje – lektura tekstów i tłumaczenia W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego. |
|
Literatura: |
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Duda, Hanna Kupś | |
Prowadzący grup: | Hanna Kupś, Jiawen Lin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają pismo chińskie (wariant uproszczony i/lub tradycyjny), ćwiczą tonalność i wymowę, uczą się gramatyki i wykorzystują zdobytą wiedzę w praktycznych konwersacjach. Student posiada i doskonali poziom zaawansowania HSK 3. |
|
Pełny opis: |
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym. Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia: – kurs podstawowy – pismo – odsłuch – zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna) – nauka pisma – konwersacje – lektura tekstów i tłumaczenia W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego. |
|
Literatura: |
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
CW
CW
CW
ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Kupś, Maciej Szatkowski, Marzenna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Hanna Kupś, Jiawen Lin, Maciej Szatkowski, Dinghua Tan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają pismo chińskie (wariant uproszczony i/lub tradycyjny), ćwiczą tonalność i wymowę, uczą się gramatyki i wykorzystują zdobytą wiedzę w praktycznych konwersacjach. Student posiada i doskonali poziom zaawansowania HSK 3. |
|
Pełny opis: |
W przypadku konieczności przeprowadzania zajęć zdalnych, będą one prowadzone na platformie MsTeams w czasie rzeczywistym. Lektorat języka chińskiego obejmuje następujące zagadnienia: – kurs podstawowy – pismo – odsłuch – zajęcia gramatyczne (gramatyka praktyczna) – nauka pisma – konwersacje – lektura tekstów i tłumaczenia W trakcie trwania trzyletniego kursu studenci będą poddawani egzaminom kontrolnym, które mają na celu sprawdzanie poziomu zaawansowania językowego. |
|
Literatura: |
Deng Shouxin (red.) 2015. A Course in Contemporary Chinese. Level 2. [b.m.]: National Taiwan Normal University, Mandarin Training Center. Jiang Liping (red.) [2014]. Standar Course HSK 3.Beijing: Beijing Language and Culture University Press. Li Shaoqi 2013. Boya Chinese Elementary II. Beijing: Peking University Press. oraz materiały przygotowane przez wykładowcę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.