Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Virtual Tourism in Poland

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-AC-VTP-M5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0510) Biological and related sciences Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Virtual Tourism in Poland
Jednostka: Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) none

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

Contact hours with teacher:

- participation in lectures - 15 hrs

- consultations- 3 hrs

- writing test- 2 hrs


Self-study hours:

- preparation for test- 20 hrs


Altogether: 40 hrs (1 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W1: Student knows basics of the virtual tourism, augmented reality and mixed reality (K_W01).

W2: Student knows the differences between development of the virtual tourism in Poland and selected countries in the Europe (K_W02).

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) U1: Student is able to describe similarities and differences in creating and promoting the possibilities of the virtual sightseeing in Poland and selected European countries (K_U01).

U2: Student is able to describe the different types of virtual tourism depending on the type of tourist attractions (natural, anthropological: historical, infrastructural or paratourism) promoted on the Internet (on the example of selected Polish towns) (K_U01).

U3: Student is able to use the knowledge to choose the appropriate way of creating and promoting the tourism information on the Internet for Polish towns (K_U01, K_U02).

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: Student understands historical and cultural similarities and differences in creating virtual tourism in Poland and Western or Eastern Europe (K_K03).

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:

- informative (conventional) lecture;

- narration;

- problem-based lecture.

Skrócony opis:

Aim of course Virtual Tourism in Poland is to present the basic components of the virtual tourist space in Poland (virtual tours, panoramas 360°, films promoting a tourist product).

Pełny opis:

1. General and theoretical issues in virtual tourism.

2. Basic components of the virtual tourism (virtual tours, panoramas 360°, films promoting a tourist product).

3. The state of virtual tourism in Poland.

4. The main Polish websites publishing virtual tours and panoramas 360°.

5. Tourist information websites of selected Polish towns.

6. The films promoting a tourist product on the YouTube (selected Polish towns).

7. Mobile applications for tourism in Poland.

8. Differences in creating virtual tourism space between Poland and rest of the European countries.

Literatura:

1. Sherman W. R., Craig A. B., 2003, Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics), Morgan Kaufmann.

2. Holmes D., 2001, Virtual Globalization: Virtual Spaces/Tourist Spaces (Routledge Advances in Sociology), Routledge, London and New York.

3. Tourist websites available online.

Metody i kryteria oceniania:

Assessment methods:

- test - types of questions: (1) long answer questions, (2) short answer questions, (3) multiple choice – W1, W2;

- presence (min. 85%)

Assessment criteria:

satisfactory - 50%

satisfactory plus - 60%

good - 70%

good plus- 80%

very good- 90%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)