Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Plants in extreme environments

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-OG-EN-PEE Kod Erasmus / ISCED: 13.1 / (0511) Biologia
Nazwa przedmiotu: Plants in extreme environments
Jednostka: Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) none

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:

- participation in lectures - 15 hrs

- consultations - 5 hrs


Self-study hours:

- preparation for lectures - 5 hrs

- reading literature- 5 hrs

- preparation for final presentastion - 20 hrs


Altogether: 50 hrs (2 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W1: explains the functioning of plant under water deficit of nutrients and excessive accumulation of salts in the soil

W2: indicates the types and effects of deliberate human intervention in plant production

W3: describes examples of wild extermophile plant application in agriculture


Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) U1: is able to use knowledge of plant growth under stress drawing conclusions based on the results of the study

U2: has advanced skills in presentation in public the results of team work

U3: apply specialist terminology in English

U4: has ability to combine information from various sources to present certain problem related to the plant production under stress


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: is aware of the need for constant updating of knowledge concerning the adaptation of plant under stress conditions and the introduction of new crops to wild species and improve his professional skills

K2: is aware of the need for a systematic review of scientific journals on the topic

K3: is willing to update knowledge in the field of crop production and cultivation in stress, recognizes its practical application

K4: is willing to cooperate and work in a team and follow the defined rules


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:

- presentation, video / computer, pointer, banners image

Stating teaching methods:

- informative lecture

Searching teaching methods:

- discussion

- presentation


Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Metody dydaktyczne poszukujące:

- panelowa
- projektu
- referatu

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the topic is to provide students with issues concerning the extremophile plants and their adaptations to extreme environments -water deficit, salinity, flooding ect.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The aim of the topic is to provide students with issues concerning the extremophile plants, their environments and their adaptations to extreme condition -water deficit, salinity, flooding ect., The wild living plants from the extreme environments introduced as new crops will be also introduced, the adaptation of extreme land not yet being used for agriculture, genetic modification of crops in to adjust for better growth and development under stress conditions, examples of agricultural land use extremely unfavorable for plants in different parts of the world.

Literatura: (tylko po angielsku)

Ulrike Bechtold 2018. Plant Life in Extreme Environments: How Do You Improve Drought Tolerance? Frontiers in Plant Science 9:543

DOI: 10.3389/fpls.2018.00543

BILQUEES GUL AND M. AJMAL KHAN. 2003. Saline agriculture: promises and prospects for future agriculture in degraded saline lands. In: Technology & Development in the New Millennium, 149-156, (2003). A. Azhar, A. Siddiqui & M. Ajmal Khan (Eds.)

Bruno Ladeiro 2012. Saline Agriculture in the 21st Century: Using Salt Contaminated Resources to Cope Food Requirements. Journal of Botany Volume 2012, Article ID 310705, 7 pages doi:10.1155/2012/310705

Jelte Rozema Henk Schatb 2013. Salt tolerance of halophytes, research questions reviewed in the perspective of saline agriculture. Environmental and Experimental Botany 92 (2013) 83– 95.

Ray Bressan, Hans Bohnert and Jian-Kang Zhu 2009. Abiotic stress tolerance: From gene discovery in model organisms to crop improvement. Molecular Plant 2: 1-2.

Saline Agriculture: Salt-Tolerant Plants for Developing Countries Report of a Panel of the Board on Science and Technology for International Development, National Research Council. This PDF is available from the National Academies Press at: http://www.nap.edu/catalog/1489.html

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Short oral presentation prepared in 5-people groups (5 slides in 5 minutes - each person one slide to present)

Assessment criteria:

content - 3 points (W1-W3, K2, K3, U1, U4)

work in the group - 1 point (K4, U4)

presentation – 1 point (U2, U3, K1)

fail- 2 pts (40%)

satisfactory- 3 pts (60%)

satisfactory plus- 3.5 pts (70%)

good - 4 pts (80%)

good plus- 4.5 pts (90 %)

very good- 5 pts (100 %)

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

not applicable

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Piernik
Prowadzący grup: Agnieszka Piernik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.