Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SEMBiOS2-3-S1 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | Brak |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | Biotechnologia Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: - udział w seminariach - 15 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - wyszukiwanie i analiza specjalistycznej literatury polsko- i anglojęzycznej – 20 godzin - przygotowanie prezentacji multimedialnej - 10 godzin - konsultacje z osobą prowadzącą seminarium - 5 godzin Łącznie: 50 godzin (2 ECTS) Biologia Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: - udział w seminariach - 15 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - wyszukiwanie i analiza specjalistycznej literatury polsko- i anglojęzycznej – 4 godziny - przygotowanie prezentacji multimedialnej - 4 godziny - konsultacje z osobą prowadzącą seminarium - 2 godziny Łącznie: 25 godzin (1 ECTS) |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | Biotechnologia W1: Student zna i rozumie podstawowe oraz specjalistyczne pojęcia w zakresie biotechnologii, związane z tematyką spotkań seminaryjnych oraz przygotowywanej pracy licencjackiej – K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_W10, K_W16, K_W17, K_W19 W2: Zna zasady przygotowywania prezentacji multimedialnych i wystąpień ustnych oraz pisania prac naukowych/pracy licencjackiej – K_W14, K_W21 W3: Definiuje podstawowe pojęcia i zasady z dziedziny ochrony własności intelektualnej – K_W21 W3: Zna język angielski w stopniu pozwalającym na posługiwanie się najnowszą, specjalistyczną literaturą z zakresu tematyki seminariów oraz przygotowywanej pracy licencjackiej – K_W12 Biologia W1: Student ma podstawową wiedzę z dyscyplin kierunkowych umożliwiającą czytanie literatury naukowej ze zrozumieniem – K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W11 W2: Zna fachową literaturę polsko – i obcojęzyczną z zakresu wybranej specjalizacji/tematyki seminariów oraz realizowanej pracy dyplomowej – K_W15, K_W16 W3: Wykazuje znajomość nowoczesnych jakościowych i ilościowych metod badawczych stosowanych w naukach biologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem technik stosowanych podczas realizacji zadania wyznaczonego tematem pracy licencjackiej – K_W03, K_W08, K_W09, K_W10, K_W12 W4: Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa patentowego oraz etyki – K_W13, K_W14 |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | Biotechnologia U1: Student wyszukuje i efektywnie korzysta z literatury naukowej oraz popularno-naukowej w języku polskim i angielskim w zakresie tematyki prowadzonych seminariów oraz przygotowywanej pracy dyplomowej, posiada umiejętność selekcji oraz krytycznej oceny analizowanych danych, posługuje się terminologią biotechnologiczną – K_U05, K_U06, K_U08, K_U12, K_U15, K_U17, K_U19 U2: Stosuje podstawowe pakiety oprogramowania użytkowego do organizowania danych i prezentacji wyników – K_U03, K_U10, K_U17 U3: Samodzielnie przygotowuje prezentację multimedialną oraz wygłasza referat dotyczący zagadnień związanych z tematyką badawczą wybranej katedry i przygotowywanej pracy dyplomowej – K_U14, K_U15, K_U16, K_U17, K_U19 U4: Potrafi napisać rozprawę naukową/pracę licencjacką w języku polskim oraz streszczenie pracy w języku angielskim – K_U14, K_U15, K_U16, K_U17, K_U19 U5: Posiada umiejętność wyboru specjalizacji oraz określa kierunki dalszego kształcenia – K_U04, K_U18 Biologia U1: Student samodzielnie wyszukuje i efektywnie korzysta z literatury naukowej oraz popularno-naukowej w języku polskim i angielskim w zakresie tematyki prowadzonych seminariów oraz przygotowywanej pracy dyplomowej, posiada umiejętność selekcji oraz krytycznej oceny analizowanych danych oraz wyciągania wniosków – K_U01, K_U02, K_U09, K_U11, K_U12 U2: Stawia poprawne hipotezy naukowe oparte na logicznym rozumowaniu – K_U07 U2: Stosuje podstawowe pakiety oprogramowania użytkowego do wyszukiwania informacji, komunikowania się, organizowania danych, sporządzania raportów i prezentacji wyników – K_U04 U3: Samodzielnie przygotowuje prezentację multimedialną oraz wygłasza referat dotyczący zagadnień związanych z tematyką badawczą wybranej katedry i przygotowywanej pracy dyplomowej – K_U14, K_U15 U5: Posiada umiejętność wyboru specjalizacji oraz planuje własną karierę zawodową – K_U16 |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student formułuje opinie na temat podstawowych problemów z zakresu biotechnologii, samodzielnie stawia pytania oraz poszukuje odpowiedzi, aktywnie uczestniczy w dyskusji seminaryjnej – K_K05, K_K10 K2: Krytycznie ocenia informacje pochodzące z publikacji naukowych, internetu a szczególnie ze środków masowego przekazu i mediów społecznościowych dotyczących wykorzystania osiągnięć biotechnologii w rolnictwie, przemyśle i medycynie – K_K02, K_K07 K3: Jest świadomy ryzyka wykorzystywanej działalności oraz ponoszenia odpowiedzialności w zakresie stosowanych metod biotechnologicznych – K_K08 K4: Rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz podnoszenia swoich kompetencji, jest gotowy do planowania swojej dalszej edukacji – K_K01, K5: Wykazuje twórczą postawę w życiu zawodowym i społecznym – K_K11 K6: Zna pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego – K_K06 Biologia K1: Racjonalnie i krytycznie ocenia informacje pochodzące z publikacji naukowych, internetu a szczególnie ze środków masowego przekazu, a także obiegowych przekonań odnoszących się do nauk biologicznych – K_K03, K_K07 K2: Rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz podnoszenia swoich kompetencji zawodowych z zakresu nauk przyrodniczych, jest gotowy do planowania swojej dalszej edukacji – K_K01, K_K02, K_K13 K3: Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki – K_K06 K4: Jest chętny do pracy zespołowej – K_K11 |
||
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: • eksponujące: pokaz (prezentacja multimedialna) • podające: wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny (konwencjonalny) • poszukujące: projektu, referatu, seminaryjna |
||
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
||
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
||
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. |
||
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. |
||
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Biotechnologia Ocenie podlega: - obecność, - aktywny udział w zajęciach, dyskusji, - prezentacja multimedialna i wygłoszony referat : K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_W10, K_W16, K_W17, K_U05, K_U06, K_U08, K_U12, K_U14, K_U15, K_U16, K_U17, K_U19, K_K02, K_K05, K_K07, K_K08, K_K10 Biologia Ocenie podlega: - obecność, - aktywny udział w zajęciach, dyskusji, - prezentacja multimedialna i wygłoszony referat : K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W08, K_W09, K_W10, K_W11, K_W15, K_W16, K_U01, K_U02, K_U04, K_U07, K_U09, K_U11, K_U12, K_U14, K_U15, K_K03, K_K07 |
||
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Filbrandt-Czaja | |
Prowadzący grup: | Edyta Adamska, Elżbieta Bednarska-Kozakiewicz, Hanna Dahm, Alicja Drozd-Lipińska, Anna Dzierżyńska-Białończyk, Anna Filbrandt-Czaja, Anna Goc, Katarzyna Hrynkiewicz, Małgorzata Jefimow, Tomasz Kakareko, Dariusz Kamiński, Jarosław Kobak, Wiesław Kozak, Tomasz Kozłowski, Łukasz Kuźbicki, Marta Lenartowska, Justyna Maliszewska, Janusz Niedojadło, Maciej Ostrowski, Agnieszka Pawełek, Małgorzata Poznańska-Kakareko, Justyna Rogalska, Dariusz Smoliński, Maria Stankiewicz, Maria Swiontek Brzezinska, Adriana Szmidt-Jaworska, Krzysztof Szpila, Alina Trejgell, Jarosław Tyburski, Maciej Walczak, Emilia Wilmowicz, Justyna Wiśniewska, Michał Wojciechowski, Katarzyna Wołczuk, Joanna Zielska, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Filbrandt-Czaja | |
Prowadzący grup: | Edyta Adamska, Elżbieta Bednarska-Kozakiewicz, Anna Brożyna, Aleksandra Burkowska-But, Grażyna Dąbrowska, Alicja Drozd-Lipińska, Anna Filbrandt-Czaja, Patrycja Golińska, Przemysław Grodzicki, Małgorzata Jefimow, Tomasz Kakareko, Krzysztof Kasprzyk, Marcin Koprowski, Wiesław Kozak, Marta Lenartowska, Janusz Niedojadło, Agnieszka Piernik, Małgorzata Poznańska-Kakareko, Justyna Rogalska, Ewa Rogowska, Katarzyna Roszek, Dariusz Smoliński, Maria Swiontek Brzezinska, Adriana Szmidt-Jaworska, Krzysztof Szpila, Alina Trejgell, Jarosław Tyburski, Maciej Walczak, Emilia Wilmowicz, Justyna Wiśniewska, Michał Wojciechowski, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Niedojadło | |
Prowadzący grup: | Edyta Adamska, Elżbieta Bednarska-Kozakiewicz, Anna Brożyna, Aleksandra Burkowska-But, Grażyna Dąbrowska, Anna Filbrandt-Czaja, Patrycja Golińska, Katarzyna Hrynkiewicz, Anna Jakubowska, Tomasz Kakareko, Dariusz Kamiński, Krzysztof Kasprzyk, Hanna Kletkiewicz, Jarosław Kobak, Krzysztof Kowalski, Marta Lenartowska, Agnieszka Piernik, Małgorzata Poznańska-Kakareko, Justyna Rogalska, Dariusz Smoliński, Maria Stankiewicz, Maria Swiontek Brzezinska, Adriana Szmidt-Jaworska, Krzysztof Szpila, Alina Trejgell, Jarosław Tyburski, Maciej Walczak, Emilia Wilmowicz, Justyna Wiśniewska, Michał Wojciechowski, Sylwia Wrotek, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. | |
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. | |
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Niedojadło | |
Prowadzący grup: | Edyta Adamska, Anna Brożyna, Aleksandra Burkowska-But, Grażyna Dąbrowska, Anna Filbrandt-Czaja, Patrycja Golińska, Przemysław Grodzicki, Katarzyna Hrynkiewicz, Tomasz Kakareko, Dariusz Kamiński, Krzysztof Kasprzyk, Jarosław Kobak, Krzysztof Kowalski, Łukasz Kuźbicki, Violetta Kwiatkowska-Wójcikiewicz, Maciej Ostrowski, Agnieszka Piernik, Małgorzata Poznańska-Kakareko, Dariusz Smoliński, Maria Stankiewicz, Maria Swiontek Brzezinska, Adriana Szmidt-Jaworska, Krzysztof Szpila, Alina Trejgell, Maciej Walczak, Emilia Wilmowicz, Justyna Wiśniewska, Marcin Woch, Anna Wojciechowska, Sylwia Wrotek, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. | |
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. | |
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.