Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SEMBiOS2-3-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
2.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Biotechnologia Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: - udział w seminariach - 15 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - wyszukiwanie i analiza specjalistycznej literatury polsko- i anglojęzycznej – 20 godzin - przygotowanie prezentacji multimedialnej - 10 godzin - konsultacje z osobą prowadzącą seminarium - 5 godzin Łącznie: 50 godzin (2 ECTS) Biologia Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: - udział w seminariach - 15 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - wyszukiwanie i analiza specjalistycznej literatury polsko- i anglojęzycznej – 4 godziny - przygotowanie prezentacji multimedialnej - 4 godziny - konsultacje z osobą prowadzącą seminarium - 2 godziny Łącznie: 25 godzin (1 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Biotechnologia W1: Student zna i rozumie podstawowe oraz specjalistyczne pojęcia w zakresie biotechnologii, związane z tematyką spotkań seminaryjnych oraz przygotowywanej pracy licencjackiej – K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_W10, K_W16, K_W17, K_W19 W2: Zna zasady przygotowywania prezentacji multimedialnych i wystąpień ustnych oraz pisania prac naukowych/pracy licencjackiej – K_W14, K_W21 W3: Definiuje podstawowe pojęcia i zasady z dziedziny ochrony własności intelektualnej – K_W21 W3: Zna język angielski w stopniu pozwalającym na posługiwanie się najnowszą, specjalistyczną literaturą z zakresu tematyki seminariów oraz przygotowywanej pracy licencjackiej – K_W12 Biologia W1: Student ma podstawową wiedzę z dyscyplin kierunkowych umożliwiającą czytanie literatury naukowej ze zrozumieniem – K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W11 W2: Zna fachową literaturę polsko – i obcojęzyczną z zakresu wybranej specjalizacji/tematyki seminariów oraz realizowanej pracy dyplomowej – K_W15, K_W16 W3: Wykazuje znajomość nowoczesnych jakościowych i ilościowych metod badawczych stosowanych w naukach biologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem technik stosowanych podczas realizacji zadania wyznaczonego tematem pracy licencjackiej – K_W03, K_W08, K_W09, K_W10, K_W12 W4: Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa patentowego oraz etyki – K_W13, K_W14 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Biotechnologia U1: Student wyszukuje i efektywnie korzysta z literatury naukowej oraz popularno-naukowej w języku polskim i angielskim w zakresie tematyki prowadzonych seminariów oraz przygotowywanej pracy dyplomowej, posiada umiejętność selekcji oraz krytycznej oceny analizowanych danych, posługuje się terminologią biotechnologiczną – K_U05, K_U06, K_U08, K_U12, K_U15, K_U17, K_U19 U2: Stosuje podstawowe pakiety oprogramowania użytkowego do organizowania danych i prezentacji wyników – K_U03, K_U10, K_U17 U3: Samodzielnie przygotowuje prezentację multimedialną oraz wygłasza referat dotyczący zagadnień związanych z tematyką badawczą wybranej katedry i przygotowywanej pracy dyplomowej – K_U14, K_U15, K_U16, K_U17, K_U19 U4: Potrafi napisać rozprawę naukową/pracę licencjacką w języku polskim oraz streszczenie pracy w języku angielskim – K_U14, K_U15, K_U16, K_U17, K_U19 U5: Posiada umiejętność wyboru specjalizacji oraz określa kierunki dalszego kształcenia – K_U04, K_U18 Biologia U1: Student samodzielnie wyszukuje i efektywnie korzysta z literatury naukowej oraz popularno-naukowej w języku polskim i angielskim w zakresie tematyki prowadzonych seminariów oraz przygotowywanej pracy dyplomowej, posiada umiejętność selekcji oraz krytycznej oceny analizowanych danych oraz wyciągania wniosków – K_U01, K_U02, K_U09, K_U11, K_U12 U2: Stawia poprawne hipotezy naukowe oparte na logicznym rozumowaniu – K_U07 U2: Stosuje podstawowe pakiety oprogramowania użytkowego do wyszukiwania informacji, komunikowania się, organizowania danych, sporządzania raportów i prezentacji wyników – K_U04 U3: Samodzielnie przygotowuje prezentację multimedialną oraz wygłasza referat dotyczący zagadnień związanych z tematyką badawczą wybranej katedry i przygotowywanej pracy dyplomowej – K_U14, K_U15 U5: Posiada umiejętność wyboru specjalizacji oraz planuje własną karierę zawodową – K_U16 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student formułuje opinie na temat podstawowych problemów z zakresu biotechnologii, samodzielnie stawia pytania oraz poszukuje odpowiedzi, aktywnie uczestniczy w dyskusji seminaryjnej – K_K05, K_K10 K2: Krytycznie ocenia informacje pochodzące z publikacji naukowych, internetu a szczególnie ze środków masowego przekazu i mediów społecznościowych dotyczących wykorzystania osiągnięć biotechnologii w rolnictwie, przemyśle i medycynie – K_K02, K_K07 K3: Jest świadomy ryzyka wykorzystywanej działalności oraz ponoszenia odpowiedzialności w zakresie stosowanych metod biotechnologicznych – K_K08 K4: Rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz podnoszenia swoich kompetencji, jest gotowy do planowania swojej dalszej edukacji – K_K01, K5: Wykazuje twórczą postawę w życiu zawodowym i społecznym – K_K11 K6: Zna pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego – K_K06 Biologia K1: Racjonalnie i krytycznie ocenia informacje pochodzące z publikacji naukowych, internetu a szczególnie ze środków masowego przekazu, a także obiegowych przekonań odnoszących się do nauk biologicznych – K_K03, K_K07 K2: Rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz podnoszenia swoich kompetencji zawodowych z zakresu nauk przyrodniczych, jest gotowy do planowania swojej dalszej edukacji – K_K01, K_K02, K_K13 K3: Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki – K_K06 K4: Jest chętny do pracy zespołowej – K_K11 |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: • eksponujące: pokaz (prezentacja multimedialna) • podające: wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny (konwencjonalny) • poszukujące: projektu, referatu, seminaryjna |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. |
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Biotechnologia Ocenie podlega: - obecność, - aktywny udział w zajęciach, dyskusji, - prezentacja multimedialna i wygłoszony referat : K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_W10, K_W16, K_W17, K_U05, K_U06, K_U08, K_U12, K_U14, K_U15, K_U16, K_U17, K_U19, K_K02, K_K05, K_K07, K_K08, K_K10 Biologia Ocenie podlega: - obecność, - aktywny udział w zajęciach, dyskusji, - prezentacja multimedialna i wygłoszony referat : K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W08, K_W09, K_W10, K_W11, K_W15, K_W16, K_U01, K_U02, K_U04, K_U07, K_U09, K_U11, K_U12, K_U14, K_U15, K_K03, K_K07 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Smoliński | |
Prowadzący grup: | Edyta Adamska, Anna Brożyna, Aleksandra Burkowska-But, Anna Filbrandt-Czaja, Patrycja Golińska, Dariusz Kamiński, Jarosław Kobak, Łukasz Kuźbicki, Violetta Kwiatkowska-Wójcikiewicz, Robert Lenartowski, Janusz Niedojadło, Katarzyna Niedojadło, Maciej Ostrowski, Agnieszka Piernik, Małgorzata Poznańska-Kakareko, Dariusz Smoliński, Leszek Stępka, Maria Swiontek Brzezinska, Adriana Szmidt-Jaworska, Justyna Wiśniewska, Michał Wojciechowski, Sylwia Wrotek, Joanna Wyszkowska, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. |
|
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. |
|
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Smoliński | |
Prowadzący grup: | Edyta Adamska, Anna Brożyna, Aleksandra Burkowska-But, Grażyna Dąbrowska, Alicja Drozd-Lipińska, Patrycja Golińska, Katarzyna Hrynkiewicz, Krzysztof Jaworski, Tomasz Kakareko, Jarosław Kobak, Agnieszka Kołowerzo-Lubnau, Marcin Koprowski, Krzysztof Kowalski, Marta Lenartowska, Agnieszka Ludwiczak, Agnieszka Piernik, Małgorzata Poznańska-Kakareko, Ewa Rogowska, Katarzyna Roszek, Dariusz Smoliński, Leszek Stępka, Maria Swiontek Brzezinska, Adriana Szmidt-Jaworska, Jarosław Tyburski, Justyna Wiśniewska, Sylwia Wrotek, Joanna Wyszkowska, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. |
|
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. |
|
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Smoliński | |
Prowadzący grup: | Anna Brożyna, Aleksandra Burkowska-But, Grażyna Dąbrowska, Krzysztof Domagalski, Patrycja Golińska, Krzysztof Jaworski, Tomasz Kakareko, Agnieszka Kalwasińska, Dariusz Kamiński, Krzysztof Kasprzyk, Krzysztof Kowalski, Marta Lenartowska, Kinga Linowiecka, Katarzyna Marciniak, Katarzyna Niedojadło, Agnieszka Piernik, Ewa Rogowska, Katarzyna Roszek, Maria Swiontek Brzezinska, Adriana Szmidt-Jaworska, Alina Trejgell, Jarosław Tyburski, Piotr Wasąg, Justyna Wiśniewska, Anna Wojciechowska, Sylwia Wrotek, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. |
|
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. |
|
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Smoliński | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach spotkań seminaryjnych studenci zapoznają się z tematyką badań wybranej katedry/promotora pracy licencjackiej, przygotowują referat (prezentację multimedialną) i dyskutują na temat przedstawianego problemu. Celem przedmiotu jest także zapoznanie studentów z metodyką tworzenia prac o charakterze monografii naukowej, w tym pracy dyplomowej. |
|
Pełny opis: |
Spotkania seminaryjne dotyczą wybranych zagadnień z zakresu biotechnologii na kierunku Biotechnologia oraz nauk przyrodniczych na kierunku Biologia związanych z tematyką badawczą katedry/promotora oraz wybranym tematem przygotowywanej pracy licencjackiej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z metodyką pisania prac dyplomowych, obejmującą m.in. układ, cele i założenia pracy, wyszukiwanie i właściwy dobór publikacji naukowych oraz krytyczną ocenę tych informacji, prawidłowe cytowanie wyszukanych danych literaturowych, wyciąganie wniosków, przygotowanie streszczenia. W ramach seminarium studenci przygotowują i przedstawiają prezentację dotyczącą wybranego problemu badawczego omawianego w pracy licencjackiej oraz uczestniczą w dyskusji. |
|
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim związane z przygotowywaną prezentacją oraz tematem realizowanej pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.