Projektowanie programów wellness i SPA
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SIW-M4-PP-3-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0919) Ochrona zdrowia (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie programów wellness i SPA |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godz.): - udział w wykładach – 15 godz. - udział w ćwiczeniach laboratoryjnych – 15 godz. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (45 godz.): - konsultacje – 2 godz. - przygotowanie prezentacji - 20h - przygotowanie projektu - 23h Łączna liczba godzin: 75 godz. (3 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1:Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z wellness i SPA – K_W05, W2: Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania oraz zna akty prawne dotyczące funkcjonowania ośrodka SPA i wellness – K_W04 W3: Zna zasady higieny i bezpieczeństwa pracy w SPA i wellness– K_W12, W4: Potrafi samodzielnie stworzyć program dla ośrodka SPA i wellness. Zna cechy dobrej lokalizacji, urządzenia, zabiegi charakterystyczne dla SPA. Potrafi przeprowadzić analizę zaprezentowanego projektu – K_W13, W5: Posiada aktualną wiedzę na temat trendów i ofert obiektów SPA. Posiada podstawową wiedzę z zakresu hotelarstwa, turystyki i rekreacji, zna specyfikę usług hotelarskich i potrafi określić rodzaje klienta – K_W07 W6: Zna i rozumie kompetencje zawodu managera w systemie zarządzania ośrodkiem SPA i wellness, a także w systemie edukacji zdrowotnej, ochrony i promocji zdrowia – K_W10 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi stosować podstawowe techniki projektowania i metody oceny ofert SPA – K_U08 U2: Student potrafi wykorzystać dostępne narzędzia do gromadzenia informacji i analizy – K_U13 U3: Student ma umiejętność identyfikowania błędów i braku kompetencji w pracy managera – K_U09 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Potrafi pracować w zespole, efektywnie wypełniając powierzone zadania, wykazuje zdolności organizacyjne oraz komunikacyjne -K_K05, K_K02 K2: Ma świadomość prozdrowotnego stylu życia i potrafi umiejętnie ją propagować i rozpowszechniać - K_K09 K3: Potrafi określić priorytety służące realizacji planowanych zadań, a także dbałość o wizerunek zawodu managera / pracownika SPA - K_010 |
Metody dydaktyczne: | Wykład z prezentacją multimedialną Metody dydaktyczne poszukujące: -ćwiczenia audytoryjne będę obejmować prezentacje, dyskusję. Następnie studenci będą wykonywać projekt |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i poziomami w obszarze Wellness and SPA. |
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i poziomami w obszarze Wellness and SPA. Omówienie koncepcji Wellness and SPA oraz wymiarów w skali stylu życia człowieka XXI wieku. Wielowymiarowość wellness jako trend nowych pokoleń. Promowanie żywności tradycyjnej, zdrowej, naturalnej symbolem prozdrowotnego stylu życia. Krajobraz, jako tło życia. Trend nowych form relaksacji ciała i ducha. Typy zabiegów SPA. Programy SPA i Wellness. Czynniki warunkujące menu, zasady tworzenia menu pakiety SPA & Wellness. Projektowanie programu ( menu) SPA i Wellness w oparciu o własną koncepcję. Analiza przedstawionych menu |
Literatura: |
1. A. Płotka, Zdrowy styl życia psychicznego, NeuroCentrum, Lublin 2003. 2. C. B. Corbin, J. G. Welk, K. Welk, W. J. Corbin, Fitness i wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Zysk i s-ka, Poznań 2007. Sallmann N. 2010. Megatrend wellness & SPA dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku. 3. Kaleta A. Hotelarstwo Spa i Wellness jako rozwojowy produkt przemysłu czasu wolnego – wybrane aspekty (http://jmf.wzr.pl/pim/2012_1_2_31.pdf ). 4. http://www.mhhe.com/hper/physed/clw/01corb.pdf 4. http://www.pnf.org/Definitions_of_Health_C.pdf 5. http://www.awf.edu.pl/wtir/nauka/czasopismo-turystyka-i-rekreacja/roczniki/2014/ii2014/Alejziak_B_Uslugi_SPA_-and-_Wellness_jako_element_zdrowego_stylu_zycia.pdf |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: Wykład: zaliczenie z oceną na podstawie udziału w zajęciach, aktywność, realizacja i prezentacja projektu SPA i Wellness (praca w grupach) W1,W2,W3,W4,W5,W6, U1,U2,U3,K1,K2,K3 ndst - (0-59%) dst- (60.0 -68.0%) dst plus- (68.1-76%) db- ( 76,1-84%) db plus- (84,1-92%) bdb- (92,1-100%) Ćwiczenia: zaliczenie z oceną na podstawie udziału w ćwiczeniach, aktywność, przygotowanie prezentacji, W1,W2,W3,W4,W5,W6, U1,U2,U3,K1,K2,K3 ndst - (0-59%) dst- (60.0 -68.0%) dst plus- (68.1-76%) db- ( 76,1-84%) db plus- (84,1-92%) bdb- (92,1-100%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Ludwiczak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Ludwiczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Ludwiczak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Ludwiczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Ludwiczak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Ludwiczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.