Psychopedagogiczne podstawy sportu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SIW-PSP-1-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej
|
Nazwa przedmiotu: | Psychopedagogiczne podstawy sportu |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza humanistyczna i społeczna |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): np. - udział w wykładach - 15 - udział w ćwiczeniach – 15 - konsultacje z nauczycielem akademickim- 5 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): np. - przygotowanie do wykładu- 10 - przygotowanie do ćwiczeń – 15 - pisanie prac, projektów- - czytanie literatury- 10 - przygotowanie do egzaminu- 10 - przygotowanie do kolokwium - 10 |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: student zna koncepcje psychologiczne i pedagogiczne mające zastosowanie w sporcie - K_W06 W2: student zna psychopedagogiczne uwarunkowania aktywności fizycznej- K_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: student potrafi dokonać psychologicznych i pedagogicznych interpretacji zjawisk w sporcie -, K_U07 U2: student potrafi projektować działania prosportowe w oparciu o wiedzę pedagogiczną - K_U08 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: student refleksyjnie podchodzi do zjawisk z zakresu sportu - K_K01, K_K03 |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest - zapoznanie z koncepcjami psychologicznymi i pedagogicznymi, które można wykorzystać w sporcie - zdobycie umiejętności psychopedagogicznych interpretacji zjawisk w sporcie projektowania działalności sportowej - zdobycie kompetencji psychopedagogicznej refleksji dotyczącej sportu |
Pełny opis: |
1. Teorie osobowości.Zastosowanie teorii osobowości w sporcie 2. Teorie postaw. Zmiana i kształtowanie postaw 3. Teorie agresji.Czynniki agresji 4. Czynniki lęku i stresu. Lęk a wynik sportowy. Zarządzanie stresem 5. Źródła wpływu społecznego. Grupy i zespoły. Facylitacja społeczna. Przywództwo 6. Typy motywacji. Motywacja osiągnięć. Podejscie poznawcze do motywacji 7. Ruch.Zabawa. Ćwiczenie 8. Ciało w strulturze ja. Ruch a rozwój osobowości |
Literatura: |
Podstawowa: P. Błajet, Od edukacja sportowej do olimpijskiej, Impuls 2012 M. Jarvis, Psychologia sportu, GWP 2003 Uzupełniająca: J. Gracz, T. Sankowski, Psychologia aktywności sportowej, AWF Poznań 2007 P. Błajet, Szkice o wychowaniu agonistycznym, WSG Bydgoszcz 2008 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: egzamin pisemny- np. W01, W02, U01 kolokwium- U02, K01 Kryteria oceniania: dst- 60% dst plus- 65 % db- … 70%) db plus- 80% bdb- 90%) Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium dst- 60% dst plus- 65 % db- … 70%) db plus- 80% bdb- 90%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Błajet | |
Prowadzący grup: | Piotr Błajet, Karolina Dąbrowska-Pawlonka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.