Public relations w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-KON-PRP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Public relations w praktyce |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Konwersatoria do wyboru w języku polskim dla kierunków WNoPiB - stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. 30 godzin realizowanych z udziałem nauczyciela; 2. 30 godzin poświęcony na pracę indywidualną studenta, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, czytanie literatury; 3. 30 godzin to czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie zaliczenia kolokwium. |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W01: Student ma podstawową wiedzę o PR, rozumianym jako budowanie pozytywnych relacji jednostki oraz organizacji z otoczeniem (zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym) K_W02: Zna i rozumie zasady racjonalnego podejmowania decyzji dotyczących podstawowych czynności realizowanych w zakresie sponsoringu K_W03 - Student ma podstawową wiedzę dotyczącą istoty funkcjonowania zarządzania sprawami publicznymi i reprezentacji interesów w społeczeństwie obywatelskim. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U01: Potrafi projektować, adekwatne dla zdiagnozowanych problemów przedsięwzięcia związane z realizacją polityki PR i sponsoringu. K_U02: Student potrafi przedstawić założenia, strategie i techniki PR. K_U03: Student umie analizować wybrane zjawiska społeczne by móc właściwie projektować strategie PR, dobrać właściwe narzędzia i techniki |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01: Nabywa kompetencji społecznych ułatwiających funkcjonowanie w specyficznym środowisku komunikacyjnym - K_K02: Student nabywa kompetencji do funkcjonowania w otoczeniu decyzyjnym organów/instytucji/urzędów. K_K03: student potrafi rozróżnić mechanizmy pozytywnego, etycznego i legalnego działania w sferze reprezentacji interesów. |
Metody dydaktyczne: | obejmują ćwiczenia warsztatowe, omawianie, rozwiązywanie przypadków; dyskusje panelowe; metodę problemową |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu „Public relations w praktyce” jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu wybranych elementów komunikacji PR i sponsoringu, zrozumienia zjawisk związanych z reprezentowaniem interesów oraz zarządzaniem sprawami publicznymi. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Ponadto omówione zostaną aspekty związane z reprezentowaniem interesów oraz zarządzaniem sprawami publicznymi. Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w businessie, NGO, świecie sportu i instytucjach kultury. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005. 2. W. Budzyński, Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa: Poltext, 2008. 3. E. M. Cenker, Public relations, Poznań: Wydawn. Wyższej Szkoły Bankowej, 2007. 4. R. Laermer, M. Prichinello, Public relations, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. 5. Public relations: znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. 6. Skuteczne techniki PR, red. A. Gregory, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. 7. K. Wójcik, Public relations, Warszawa: Woters Kluwer business, 2013.. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005. Literatura uzupełniająca: 1. B. Rozwadowska, Public relations, Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2011. 2. M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium – K_W01, K_W02, K_U01 Projekt zaliczeniowy – K_U02, K_U03 Aktywność – K_K01 - Prezentacje; aktywność jako metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia w ramach zajęć. Sposób oceny zgodnie z obowiązującą punktacja końcowa: 60%-64% - 3,0 (trzy) 65%-74% - 3,5 (trzy i pół) 75%-84% - 4,0 (cztery) 85%-94% - 4,5 (cztery i pół) 95% -100% - 5,0 (pięć). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piechowicz | |
Prowadzący grup: | Michał Piechowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piechowicz | |
Prowadzący grup: | Michał Piechowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.