Global Challenges in European Perspective
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-KONJA-GCEP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Global Challenges in European Perspective |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Konwersatoria do wyboru w języku obcym dla kierunków WNoPiB - stacjonarne Przedmioty z angielskim językiem wykładowym |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego w stopniu średnim - w mowie i w piśmie. |
Całkowity nakład pracy studenta: | - Łącznie: 150 godzin, 5 ECTS; - Zajęcia - konwersatorium, wymagające pracy z wykładowcą - 30 godzin, 1 ETCS - Nauka własna - czytanie - 60 godzin, 2 ECTS - Nauka własna - nauka nowego słownictwa - 30 godzin, 1 ECTS - Nauka własna - przygotowanie mowy końcowej - 30 godzin, 1 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | - zna szeroki zasób słownictwa branżowego w języku angielskim z zakresu politologii; - zna różnorakie problemy społeczne; - zna argumenty z różnych źródeł opiniotwórczych, występujące w debatach publicznych; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - korzysta ze słownictwa branżowego w języku angielskim na poziomie podstawowym; - posiada wystarczającą sprawność w mówieniu o problemach politologicznych w języku angielskim; - potrafi komunikować się i wyjaśniać swoje poglądy w języku angielskim; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - jest przygotowany do pracy w międzynarodowych zespołach badawczych - jest gotowy do wygłaszania w języku angielskim przemówień publicznych |
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, symulacja, prezentacja, dyskusja panelowa, burza mózgów, analiza indywidualna pomysłów |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - symulacyjna (gier symulacyjnych) |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zaprezentowanie i analiza głównych problemów globalnych. Uczestnikom przedstawione zostaną zostaną podstawowe dane na temat wyzwań, którym ludzkość musi stawić czoła. Ich zadaniem będzie dyskusja na temat możliwych dróg i strategii wobec tychże problemów. Uczestnicy winni brać udział w swobodnych dyskusjach moderowanych przez prowadzącego, jak również w małych zadaniach grupowych, które pojawią się na przestrzeni zajęć. Program kończy krótka, indywidualna prezentacja na jeden z wybranych problemów, który pojawił się w toku zajęć. Prezentujący winien przedstawić wówczas własne stanowisko wobec zagadnienia. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zaprezentowanie i analiza głównych problemów globalnych. Uczestnikom przedstawione zostaną zostaną podstawowe dane na temat wyzwań, którym ludzkość musi stawić czoła. Ich zadaniem będzie dyskusja na temat możliwych dróg i strategii wobec tychże problemów. Uczestnicy winni brać udział w swobodnych dyskusjach moderowanych przez prowadzącego, jak również w małych zadaniach grupowych, które pojawią się na przestrzeni zajęć. Program kończy krótka, indywidualna prezentacja na jeden z wybranych problemów, który pojawił się w toku zajęć. Prezentujący winien przedstawić wówczas własne stanowisko wobec zagadnienia. Tematy: 1/ Wprowadzenie 2/ Zmiany klimatyczne, czysta woda, zrównoważony rozwój 3/ Wielkość populacji światowej i zasoby 4/ Prawa człowieka i demokratyzacja 5/ Bezpieczeństwo w internecie 6/ Zdrowie - biotechnologia i bioetyka 7/ Migracje 8/ Współczesna edukacja 9/ Wojny i przesiedlenia 10/ Rasizm 11/ Przyszłość 12/ Przepaść między bogatymi i biednymi 13/ Atomizacja we współczesnych miastach 14/ Prezentacja końcowa 1 15/ Prezentacja końcowa 2 |
Literatura: |
2/ N. Oreskes, The Scientific Consensus on Climate Change, Science Vol. 306, Issue 5702 2004, pp. 1686, https://science.sciencemag.org/content/306/5702/1686/tab-pdf 3/ D. Domick, As World’s Population Booms, Will Its Resources Be Enough for Us?, nationalgeographic.com, 21.10.2014, https://www.nationalgeographic.com/news/2014/9/140920-population-11billion-demographics-anthropocene/ 4/ EU Annual Report on Human Rights and Democracy in the World 2018, European Union 2018, p. 19-40, https://eeas.europa.eu/sites/eeas/files/2018_annual_report_on_hr_e-version.pdf 5/ J. Byrne, P. Burton, Children as Internet users: how can evidence better inform policy debate?, Journal of Cyber Policy, Vol. 2, 2017, https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23738871.2017.1291698?hootPostID=1753d7ca474ab7a748bcee5f22ffe65e 6/ H. Ahmad et. al., Ethical Issues of Biotechnology, Possible Risks and Their Management, Journal of Biology, Agriculture and Healthcare, Vol.5, No.11, 2015, https://www.researchgate.net/publication/280094592_Ethical_Issues_of_Biotechnology_Possible_Risks_and_Their_Management 7/ K. Kushminder, At Europe’s frontline: factors determining migrants decision making for onwards migration from Greece and Turkey, Migration and Development, https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21632324.2019.1601829 8/ F. Fatkullina, E. Morozkina, A. Suleimanova, Modern Higher Education: Problems and Perspectives, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 214, 5 December 2015, Pages 571-577, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815061170 9/ L. Lombard, E. Picco, Distributive Justice at War: Displacementand Its Afterlives in the Central AfricanRepublic, Journal of Refugee Studies, https://academic.oup.com/jrs/advance-article/doi/10.1093/jrs/fez012/5369187 10/ R. Grosfoguel, What is Racism?, Journal of World Systems Research, https://jwsr.pitt.edu/ojs/index.php/jwsr/article/view/609 11/ K. Sotala, Disjunctive Scenarios of Catastrophic AI Risk, Artificial Intelligence Safety and Security, https://www.academia.edu/40127592/Disjunctive_Scenarios_of_Catastrophic_AI_Risk?auto=download 12/ B. Keeley, The Gap Between Rich And Poor, https://espas.secure.europarl.europa.eu/orbis/sites/default/files/generated/document/en/0115391e.pdf 13/ R. ROnald, Atomizing the Urban: Social Change, Single Households and Spatial Transformations in Tokyo, http://ifou.org/conferences/2009delft/proceedings/3%20The%20Urbanized%20Society/full%20papers/B029_Ronald_Richard_%20Atomizing%20the%20Urban.pdf |
Metody i kryteria oceniania: |
Punkty przyznawane są za : - aktywne uczestnictwo w dyskusjach, grach symulacyjnych, itp. - mowę końcową. Punkty są odbierane za: - niezaliczenie małego testu sprawdzającego znajomość słownictwa (jeśli będzie przeprowadzony) Skala ocen 0-7 p.: 2 8 p.:3 9 p.:3+ 10 p.: 4 11 p.: 4+ 12-14 p.: 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Popławski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Popławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Popławski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Popławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Popławski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Popławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.