Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Strategic Partnerships of the European Union

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2751-OG-EN-SPEU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategic Partnerships of the European Union
Jednostka: Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie
Grupy: Konwersatoria do wyboru w języku obcym dla kierunków WNoPiB - stacjonarne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WNOPIB/course/view.php?id=431
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obligatoryjny

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) - participation in classes – 30h

- direct preparation for classes (including consultations and feedback) – 30h

- preparation for discussion seminar – 10h

- preparation and writing tasks – 10h

- reading literature – 20 hrs

- preparation for quizzes (short tests) – 10h

Total: 110h (4 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) A student:

• K1: has good knowledge of International Relations’ participants – K_W01

• K2: has knowledge of international political, economic, cultural and military ties – K_W02, K_W08


Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) A student:

• S1: reads and interprets texts on the history of International Relations and political thought as well as legal texts – K_U01, K_U10

• S2: finds, selects, evaluates and uses information from written and electronic sources - K_U01

• S3: prepares, based on written and electronic sources, short oral statements in English concerning issues of international interest – K_U01, K_U05

• S4: prepares, based on written and electronic sources, simple written works in English concerning issues of international interest – K_U01, K_U05

• S5: understands, describes and analyzes political, economic, social and security relations between various International Relations’ actors - K_U01, K_U02

• S6: interprets the political, military (security), economic and cultural map of the world – K_U02, K_U04

• S7: analyzes and interprets statistics on issues of international interest – K_U04


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) A student:

• SC1: Student has deep knowledge of the level of his knowledge and skills, understands the need for continuous personal and professional development - K_K01

• SC2: Student responsibly prepares for his work and effectively organizes it – K_K03


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:

- discussion

- programmed material

Exploratory teaching methods:

- WebQuest

- case study

- observation

- presentation of a paper

- brainstorming


Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the course is to present the relationships between European Union and its strategic partners among global and regional powers.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Ra – remote asynchronous classes, Rs – remote synchronous classes

1. Intrudaction_Organizational information – filling gaps in students' knowledge about who is the strategic partner of the European Union; introducing the course rules and schedule, entry quiz (Rs, 2h)

2. All SP of EU – 1 task (the task would be done in pairs) – searching for basic information about EU’s foreign policy on its websites in order to know where to find official EU’s narrative (facts and their interpretations) (Rs, 2h)

3. EU – USA relationship – 2 task – watching videos concerning relationship between EU and US in the Donald Trump era and assessing its condition (Ra, 2h)

4. EU – Russia relationship – discussion about the EU’s sanctions towards Russia, their effectiveness and possible change in European policy (Rs, 2h)

5. EU – China relationship – quiz – answering the questions about Sino-European relations after reading provided article (Rs, 2h)

6. EU – Japan relationship – 3 task – getting familiar with on-line materials and writing down 10 most important facts about EU-Japan summit outcomes (Ra, 2h)

7. EU – Canada – 4 task (the task would be done in pairs) – reading strategic partnership agreement and tracing its actual execution by joint efforts (Rs, 2h)

8. EU – Mexico relationship – 5 task – watching provided videos about EU-Mexico relations and answering the questions about the facts and 6 task - preparing short report about Mexican and European standpoints and actions (both internal and external) concerning human rights or climate change (Ra, 2h)

9. EU – Brazil relationship – quiz – answering the question about relations between Brazil and EU after reading provided article (Rs, 2h)

10. EU – South Africa relationship – 7 task – writing recommendations for the European Union regarding its policy towards South Africa after searching need data on their own (Ra, 2h)

11. EU – India relationship – quiz (India) – reading provided document about the outcomes from EU-India summit and answering the questions about the facts and 8 task – preparing short summary based on one of declarations from EU-India summit (Ra, 2h)

12. EU – South Korea relationship – discussion about uniqueness of South Korea based on watched video about EU’s strategic partners among emerging powers (Rs, 2h)

13. Comparing all SP of EU part 1 (the task would be done in pairs) – 9 task – preparing presentation using the database of the World Bank to compare 10 strategic partners of the EU in terms of 3 to 5 the most important indicators concerning: Economy and Growth, Environment, Science and Technology, Education (Rs, 2h)

14. Comparing all SP of EU part 2– 10 task – preparing presentation using the database of the World Bank to compare 10 strategic partners of the EU in terms of 3 to 5 the most important indicators concerning: Energy and Mining, Climate Change External Debt, Health (Ra, 2h)

15. Summary of the course and grading students – discussion about strategic partnerships as a tool of foreign policy of the European Union; proposing the grades based on earn points; if needed arranging the possibilities to enhance final grades; final quiz (Rs, 2h)

Literatura: (tylko po angielsku)

Basic literature:

- Godement F., Parello-Plesner J., Richard A., The Scramble for Europe, Policy Brief European Council on Foreign Relations, 2011.

- Grevi G., Khandekar G., Mapping EU Strategic Partnerships, FRIDE

- Grevi G., Why EU strategic partnerships matter, 2012.

- Renard T., Strategy Wanted. The European Union and Strategic Partnerships, 2010.

- Renard T., The EU Strategic Partnerships Review. Ten Guiding Principles, 2012

Additional literature:

- Cihelková E., Nguyen H. P., Fabuš M., Čimová K., The EU concept of the "Strategic Partnership": Identifying the "unifying" criteria for the differentiation of Strategic Partners, Entrepreneurship and Sustainability Issues, vol. 7(3), pages 1723-1739, 2020.

- Ferreira-Pereira L. C., The European Union’s partnership policy towards Brazil: more than meets the eye, Cambridge Review of International Affairs, 29(1):55-77, 2016.

- Lai S., Holland M., Kelly S., The Emperor’s new clothes? Perceptions of the EU’s strategic partnerships in Asia, Asia Europe Journal: Studies on Common Policy Challenges. 17(3):341-360, 2019.

- Mehr R., The elusive EU-China strategic partnership, International Affairs, 92(4):959–976, 2016.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

All discussions (2), quizzes (3) and tasks are done on-line (10).

• Discussions are taking place via BigBlueButton platform in 2h time each – K1-K2, S1-S3, S5-S7, CS1-CS2

• Quizzes are taken by Moodle platform in 10-30 minutes time – K1, K2, S4, SC1, SC2

• Tasks are done by students in their own time and submitted via Moodle platform up to given deadline (usually after one week) – K1, K2, S1, S2, S4-S7, SC1, SC2

On each class students can earn up to 10 points. When doing tasks time also matters: for sending the answers after the deadline they get – 2 points.

Final grades will be issued on the basis of collected points, where 100% is assigned to the highest result in the group. To pass the course students should get at least 51% of the best result.

Assessment criteria:

Students are earning points for participation in discussions, taking quizzes and execution of tasks.

fail - (0-50%)

satisfactory - (51-60%)

satisfactory plus - (61-70%)

good - (71-80%)

good plus - (81-90%)

very good - (91-100%)

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

not applicable

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Czechowska
Prowadzący grup: Lucyna Czechowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Literatura: (tylko po angielsku)

As in part A.

Uwagi: (tylko po angielsku)

Students are asked to bring their laptops (or other devices with access to Internet and basic office programs).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Czechowska
Prowadzący grup: Lucyna Czechowska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WNOPIB/course/view.php?id=431
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Literatura: (tylko po angielsku)

As in part A.

Uwagi: (tylko po angielsku)

Students are asked to bring their laptops (or other devices with access to Internet and basic office programs).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Czechowska
Prowadzący grup: Lucyna Czechowska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WNOPIB/course/view.php?id=431
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Zaliczenie lub ocena
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Literatura: (tylko po angielsku)

As in part A.

Uwagi: (tylko po angielsku)

Students are asked to bring their laptops (or other devices with access to Internet and basic office programs).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Czechowska
Prowadzący grup: Lucyna Czechowska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WNOPIB/course/view.php?id=431
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Zaliczenie lub ocena
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

As in part A.

Literatura: (tylko po angielsku)

As in part A.

Uwagi: (tylko po angielsku)

Students are asked to bring their laptops (or other devices with access to Internet and basic office programs).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)