Wykorzystanie mediów społecznościowych i nowoczesnych form przekazu w komunikacji politycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-PL-S2-2-DP-WMS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Wykorzystanie mediów społecznościowych i nowoczesnych form przekazu w komunikacji politycznej |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
POLITOLOGIA II STOPIEŃ - przedmioty SPECJALIZACYJNE Przedmioty z polskim językiem wykładowym |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. 30 godzin realizowanych z udziałem nauczyciela; 2. 25 godzin poświęconych na przygotowywanie w zespołach prezentacji problemowych dot. przedmiotu. 3. 30 godzin poświęcony na pracę indywidualną studenta, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, czytanie literatury; 4. 30 godzin to czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie zaliczenia kolokwium 5. 25 godzin na opracowanie indywidualnego projektu zaliczeniowego w Internecie – praktyczne wykorzystanie wiedzy zdobytej na zajęciach |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Ma poszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy w zakresie wybranej specjalności. - K_W01 - Student ma wiedzę dotyczącą działalności reklamowej i politycznej w Internecie oraz form komunikacji online, które najlepiej wpisują się w specyfikę projektu. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w zakresie komunikacji politycznej - K_U01- student potrafi wykorzystać narzędzia jakie są dostępne w sferze reklamy online (szeroko rozumiane social media). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Nabywa kompetencji społecznych ułatwiających funkcjonowanie w specyficznym środowisku komunikacyjnym - K_K01- Student nabywa kompetencji do funkcjonowania w społeczności praktyków komunikacji politycznej / reklamy / marketingu – K_K02 – Student potrafi operować pojęciami koniecznymi do pracy w reklamie |
Metody dydaktyczne: | Obejmują ćwiczenia warsztatowe, omawianie, rozwiązywanie przypadków; dyskusje panelowe; metodę problemową. |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Zajęcia te wskażą studentom w jaki sposób właściwie przygotować komunikację polityczną w Internecie oraz rozpoznają najistotniejsze elementy działalności reklamowej w Internecie. Będą je odpowiednio kategoryzować, aby następnie dostosować właściwe do przygotowywanego przez siebie projektu. Dzięki temu zostaną zmobilizowani do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. |
Pełny opis: |
Dzięki tym zajęciom studenci dowiedzą się w jaki sposób właściwie przygotować reklamę w Internecie oraz rozpoznają najistotniejsze elementy działalności reklamowej w Internecie. Dowiedzą się o dostępnych narzędziach z obszaru social media oraz przez poznanie ich praktycznego zastosowania w działalności reklamowej będą świadomie wybierać te narzędzia, które będą wpisywać się w charakter kampanii lub produktu/marki. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: W. Budzyński, Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Poltext, Warszawa 2007. M. Castells: Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. J. Cummins, R. Mullin, Promocja sprzedaży, Helion, Gliwice 2005. G. Mazurek, Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka, ODDK, Gdańsk 2008. G. Mazurek, Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008. Literatura uzupełniająca: W. Budzyński ,Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Poltext, Warszawa 2008. Komunikowanie się w marketingu. Red. H. Mruk. Wyd. PWE, Warszawa 2004. Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., Marketing. Uwarunkowania i trendy, AE w Poznaniu, 2007. E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009. W. Grzegorczyk: Marketing na rynku miedzynarodowym. Wyd. Oficyna, Kraków 2009. P. Hag, N. Hague, C. Morgan, Badania rynkowe w praktyce, Wyd. Helion, Gliwice 2005. D. Kaznowski: Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa 2007. R. Kłeczek, M. Hajdas, M. Sobocińska: Kreacja w reklamie, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008. Ph. Kotler, Marketing. Dom Wydawniczy REBIS, Poznan 2005. T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. M. Trojanowski, Marketing bezpośredni. Koncepcja-zarządzanie-instrumenty, PWE, Warszawa 2010. P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Helion, Wrocław 2011. P. Tkaczyk, Grywalizacja, Helion, Wrocław 2011. J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. Public relations w sferze publicznej, wizerunek i komunikacja, M. Tabernacka, A. Szadok-Bratuń, Warszawa 2012, s. 464-469. http://360interactive.pl/#/ksiazki Portale branżowe: www.marketingprofs.com www.marketingpower.com www.marketing.org.pl http://interaktywnie.com http://mediafeed.pl/ http://nowymarketing.pl/ http://media2.pl/ http://www.marketing-news.pl/ http://www.epr.pl/ |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium – K_W01, Projekt zaliczeniowy – K_U01 Aktywność – K_K01 , K_K02- Prezentacje; aktywność jako metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia w ramach zajęć. Sposób oceny zgodnie z obowiązującą punktacja końcowa: 60%-64% - 3,0 (trzy) 65%-74% - 3,5 (trzy i pół) 75%-84% - 4,0 (cztery) 85%-94% - 4,5 (cztery i pół) 95% -100% - 5,0 (pięć). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piechowicz | |
Prowadzący grup: | Michał Piechowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.