Etykieta i dobre maniery w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2752-BW-WOU-EDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Etykieta i dobre maniery w biznesie |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie dla BW - niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien znać podstawowe zasady współżycia społecznego oparte na dobrych manierach. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Przedmiot ma wartość 2 pkt. ECTS. 2 x min. 30 h = min. 60 h Aby Student uzyskał zaliczenie z przedmiotu, niezbędne jest: - aktywne uczestnictwo w wykładzie; - praca indywidualna (czytanie literatury, przygotowanie i uzupełnianie notatek, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, powtarzanie materiału); - aktywny udział w praktycznych prezentacjach i dyskusjach. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student zna podstawowe reguły etykiety i savoir-vivre'u stosowane w relacjach biznesowych W2: Student wie jak wykorzystywać poznane zasady w codziennych sytuacjach biznesowych oraz jak je wykorzystywać w realizacji różnych form przedsiębiorczości oraz działalności gospodarczej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi stosować w praktyce reguły savoir-vivre’u oraz odpowiednie metody i techniki w rozwiązywaniu problemów komunikowania instytucji biznesowych U2: Student potrafi posługiwać się wybranymi normami i regułami savoir-vivre’u (w wymiarze społecznym i organizacyjnym) w szczególności w zakresie komunikowania instytucji biznesowych |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student dąży do rozwoju: ma świadomość samorozwoju opartego na ciągłym pogłębianiu wiedzy i twórczą refleksję w odniesieniu do własnych doświadczeń K2: Student potrafi stosować zasady etykiety i savoir-vivre'u podczas pracy w grupie. |
Metody dydaktyczne: | 1. Prezentacje multimedialne. 2. Dyskusja. 3. Analiza materiałów źródłowych. 4. Interpretowanie zdjęć / krótkich filmów. 5. Praca w grupach / analiza przypadku. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Wykład ma na celu zapoznanie z genezą oraz regułami etykiety, dobrymi manierami oraz podstawami savoir-vivre’u. Ich znajomość pozwala na lepsze funkcjonowanie we współczesnym świecie biznesu. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie z genezą oraz regułami i zasadami etykiety, savoir-vivre’u oraz dobrymi manierami, które ułatwiają funkcjonowanie we współczesnym świecie biznesu. Dodatkowo ma za zadanie rozwijać umiejętności odpowiedniego przygotowania, znalezienia się, odpowiedniego ubioru oraz zachowania podczas spotkań biznesowych zarówno o charakterze oficjalnym jak też nieoficjalnym. Cele te powinny być osiągnięte poprzez udział w dyskusji, komentowanie zaprezentowanych zdjęć oraz krótkich filmów i analizowanie konkretnych przypadków. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Modrzyńska J., Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Warszawa 2016 2. Pietkiewicz E., Protokół dyplomatyczny, Warszawa 1998 Literatura dodatkowa: 1. Barcz J., Urzędnik i biznesmen w środowisku międzynarodowym. Wybrane aspekty pragmatyki zawodowej, Warszawa 2002 2. Bortnowski A.W., Protokół dyplomatyczny i savoir vivre dla każdego, Ciechanów 2003 3. Ikanowicz C., Piekarski J., Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, wyd. V, Warszawa 2004 4. Orłowski T., Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta – Akademia Dyplomatyczna Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Warszawa 2010 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowymi kryteriami oceniania będą: 1. Obecność na wykładzie. 2. Udział w dyskusji, przygotowanie i aktywność na zajęciach (ocenianie ciągłe, plusy za aktywność na zajęciach). Pytania dot. indywidualnego zaliczenia (w tym m.in. warunki indywidualnego zaliczenia w związku z przyznaną IOS czy przepisania oceny) należy zgłaszać najpóźniej w przeciągu miesiąca od rozpoczęcia semestru. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.