Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Innowatyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2800-INN-TIR-2-S2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0111) Kształcenie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Innowatyka
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obligatoryjny

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godz.):


- udział w wykładzie – 30 godz.


Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (20 godz.):


- praca własna nad opracowaniem wybranego zagadnienia – (10 godz.)


- przygotowanie do zaliczenia końcowego i obecność na zaliczeniu –


(10 godz.)


W sumie 50 godz. = 2 ECTS

Efekty uczenia się - wiedza:

Student potrafi wyjaśnić pojęcie innowacji oraz podać jej cechy

Student potrafi podać przykłady innowacji

Student zna uwarunkowania działalności innowacyjnej

Efekty uczenia się - umiejętności:

Student potrafi rozpoznać innowacje

Student potrafi ocenić innowacje

Student potrafi zaprojektować innowację w zakresie swoich zainteresowań

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student wykazuje się postawą otwartą wobec działalności innowacyjnej

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Skrócony opis:

Wprowadzenie do świata innowatyki i innowacji.

Pełny opis:

Wykład

Wprowadzenie do innowatyki. Czym zajmuje się innowatyka? Co to są innowacje?

Innowacje dawniej i dziś. Innowacje wokół nas.

Czy warto być innowatorem? Kim jest innowator?

Pionierzy, innowatorzy i ich działania.

Jak zostać innowatorem? Czy każdy może nim być?

Narodziny klasy kreatywnej.

Innowacje w edukacji. Zadania i wyzwania innowatyki pedagogicznej.

Rozwiń swoją kreatywność.

Innowacje i ich rola w zmieniającym się świecie.

Literatura:

Florida R., Narodziny klasy kreatywnej : oraz jej wpływ na przeobrażenia w charakterze pracy, wypoczynku, społeczeństwa i życia codziennego, Warszawa 2010.

Labuda G., Rozważania nad teorią i historią kultury i cywilizacji, Poznań 2008.

Łukaszewicz R., Szkoła jako kawałek innego świata, Wrocław 1997.

Pausch R., Ostatmi wykład, Warszawa 2008.

Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności,Toruń 2013.

Przyborowska B.: Struktury innowacyjne w kształceniu. Teoria. Praktyka rozwój, Toruń 2003.

Schulz R.: Studia z innowatyki pedagogicznej, Toruń 1996.

Śliwerski B., Wyspy oporu edukacyjnego, Kraków 2008.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)