Innowatyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-INN-TIR-2-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0111) Kształcenie
|
Nazwa przedmiotu: | Innowatyka |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godz.): - udział w wykładzie – 30 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (20 godz.): - praca własna nad opracowaniem wybranego zagadnienia – (10 godz.) - przygotowanie do zaliczenia końcowego i obecność na zaliczeniu – (10 godz.) W sumie 50 godz. = 2 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student potrafi wyjaśnić pojęcie innowacji oraz podać jej cechy Student potrafi podać przykłady innowacji Student zna uwarunkowania działalności innowacyjnej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student potrafi rozpoznać innowacje Student potrafi ocenić innowacje Student potrafi zaprojektować innowację w zakresie swoich zainteresowań |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student wykazuje się postawą otwartą wobec działalności innowacyjnej |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do świata innowatyki i innowacji. |
Pełny opis: |
Wykład Wprowadzenie do innowatyki. Czym zajmuje się innowatyka? Co to są innowacje? Innowacje dawniej i dziś. Innowacje wokół nas. Czy warto być innowatorem? Kim jest innowator? Pionierzy, innowatorzy i ich działania. Jak zostać innowatorem? Czy każdy może nim być? Narodziny klasy kreatywnej. Innowacje w edukacji. Zadania i wyzwania innowatyki pedagogicznej. Rozwiń swoją kreatywność. Innowacje i ich rola w zmieniającym się świecie. |
Literatura: |
Florida R., Narodziny klasy kreatywnej : oraz jej wpływ na przeobrażenia w charakterze pracy, wypoczynku, społeczeństwa i życia codziennego, Warszawa 2010. Labuda G., Rozważania nad teorią i historią kultury i cywilizacji, Poznań 2008. Łukaszewicz R., Szkoła jako kawałek innego świata, Wrocław 1997. Pausch R., Ostatmi wykład, Warszawa 2008. Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności,Toruń 2013. Przyborowska B.: Struktury innowacyjne w kształceniu. Teoria. Praktyka rozwój, Toruń 2003. Schulz R.: Studia z innowatyki pedagogicznej, Toruń 1996. Śliwerski B., Wyspy oporu edukacyjnego, Kraków 2008. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.