Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Protokół dyplomatyczny i negocjacje w turystyce i hotelarstwie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2800-PDYPL-TIR-2-S2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Protokół dyplomatyczny i negocjacje w turystyce i hotelarstwie
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych norm zachowania społecznego.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:

15 h - udział w ćwiczeniach


Czas poświęcony na indywidualną pracę studenta:

5 h - praca indywidualna studenta (przygotowanie do zajęć)

5 h - praca indywidualna studenta (przygotowanie prezentacji)


nakład pracy studenta (razem): 25 h (1 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student zna pojęcia z zakresu protokołu dyplomatycznego i etykiety oraz sposoby ich wykorzystania w praktyce.

W2: Student posiada pogłębioną wiedzę niezbędną do planowania i organizowania ruchu turystycznego z uwzględnieniem zasad protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre'u.

W3: Student rozumie konieczność znajomości i przestrzegania podstawowych zasady etykiety w kontekście wizerunku, jako swoistego składnika potencjału konkurencyjności w turystyce i rekreacji; zna te reguły i umie je zastosować w praktyce.

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student posiada umiejętność poprawnych zachowań zarówno w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym w turystyce i rekreacji (w tym w relacjach międzynarodowych).

U2: Student posiada umiejętności organizacyjne umożliwiające planowanie i realizację przedsięwzięć z zachowaniem zasad protokołu dyplomatycznego.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i uzupełniania wiedzy z zakresu katalogu zasad protokołu dyplomatycznego mających zastosowanie w turystyce i rekreacji.

K2: Student potrafi myśleć i działać przy wykorzystaniu zasad protokołu dyplomatycznego.

K3: Student posiada kompetencje społeczne ułatwiające tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji, którą reprezentuje.

Metody dydaktyczne:

1. Dyskusja i omawianie zagadnień.

2. Praca w grupach.

3. Prezentacje multimedialne.

4. Analiza materiałów źródłowych.

5. Śledzenie bieżących wydarzeń i doniesień medialnych związanych z zastosowaniem reguł protokołu dyplomatycznego.


Możliwość prowadzenia zajęć zdalnie (synchronicznie) na platformie Zoom Meeting (link wysyłany na skrzynkę w USOSie przed zajęciami).

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- opowiadanie

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- referatu
- studium przypadku
- sytuacyjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zaznajomienie z zasadami dobrych manier i etykiety w turystyce i hotelarstwie. W toku prowadzenia zajęć studenci powinni zapoznać się z narzędziami ułatwiającymi budowanie wizerunku firmy i przedsiębiorstwa, które przyjdzie mu reprezentować. Zwłaszcza menedżerowie powinien posiadać odpowiednio wysokie kwalifikacje intelektualne, zawodowe i towarzyskie. Poznanie i przestrzeganie zasad "dobrego wychowania" pozwoli jeszcze skuteczniej budować własną markę i reprezentować instytucję, w której studenci będą w przyszłości pracować.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Protokół dyplomatyczny w turystyce i hotelarstwie. Analiza SWOT. Audyt usług hotelowych - wybrane narzędzia.

3/4. Wizerunek w biznesie (pierwsze wrażenie i jego elementy, powitanie/pożegnanie, reguła precedencji, strefy kontaktów interpersonalnych, wizytówki w biznesie). Konferencje i spotkania oficjalne (sposób rozsadzenia, kolejność przemawiania, praktyczne aspekty organizacji, tytulatura, rola tłumacza, zaproszenia). Negocjacje i uroczyste podpisanie umowy (sposób rozsadzenia, praktyczne aspekty organizacji, protokół flagowy).

5. Rozmowy telefoniczne (reguły, etapy), korespondencja tradycyjna (niezbędne elementy składowe, formułki grzecznościowe, tytulatura), netykieta (sztuka pisania e-maili i zachowania w internecie).

6. Przyjęcia i spotkanie biznesowe i towarzyskie w hotelu i restauracji (rodzaje, organizacja, zasady). Dress code w biznesie, hotelu i restauracji.

7/8. Prezentacja zaliczeniowe (audyt wybranego hotelu).

Literatura:

1. J. Modrzyńska, Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Warszawa 2016

2. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (różne wydania).

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowymi metodami oceniania będą:

1. Obecność na ćwiczeniach (dopuszczalna 1 nieobecność bez konieczności dokumentowania zwolnieniem lekarskim czy inną formą usprawiedliwienia).

2. Udział w dyskusji, przygotowanie i aktywność na zajęciach (ocenianie ciągłe, plusy za aktywność na zajęciach).

3. Zaliczenie ewentualnych "wejściówek / małych sprawdzianów” (krótkie pytania sprawdzające poziom przygotowania do bieżących zajęć, binarny system oceniania - zaliczone lub niezaliczone).

4. Przygotowanej pracy zaliczeniowej (audyt wybranego hotelu lub opis elementów organizacyjnych wskazanego wydarzenia/uroczystości oficjalnej).

Prowadząca dopuszcza również możliwość prowadzenia zajęć i zaliczenia przy wykorzystaniu technik zdalnego nauczania (zajęcia na platformie Zoom - link wysyłany przed każdymi zajęciami).

kryteria oceniania - wymagany próg (praca zaliczeniowa i plusy za aktywność):

ocena niedostateczna: 0-50%

ocena dostateczny 51-60%

ocena dostateczny plus - 61-70%

ocena dobry - 71-80%

ocena dobry plus - 81-90%

ocena bardzo dobry - 91-100%

Nadprogramowe nieobecności powinny być zaliczane na bieżąco na dyżurze.

Pytania dot. indywidualnego zaliczenia (w tym m.in. warunki indywidualnego zaliczenia w związku z przyznaną IOS czy przepisania oceny) należy zgłaszać najpóźniej w przeciągu miesiąca od rozpoczęcia semestru.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Modrzyńska
Prowadzący grup: Joanna Modrzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)