Protokół dyplomatyczny i negocjacje w turystyce i hotelarstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-PDYPL-TIR-2-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0419) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Protokół dyplomatyczny i negocjacje w turystyce i hotelarstwie |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych norm zachowania społecznego. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 h - udział w ćwiczeniach Czas poświęcony na indywidualną pracę studenta: 5 h - praca indywidualna studenta (przygotowanie do zajęć) 5 h - praca indywidualna studenta (przygotowanie prezentacji) nakład pracy studenta (razem): 25 h (1 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student zna pojęcia z zakresu protokołu dyplomatycznego i etykiety oraz sposoby ich wykorzystania w praktyce. W2: Student posiada pogłębioną wiedzę niezbędną do planowania i organizowania ruchu turystycznego z uwzględnieniem zasad protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre'u. W3: Student rozumie konieczność znajomości i przestrzegania podstawowych zasady etykiety w kontekście wizerunku, jako swoistego składnika potencjału konkurencyjności w turystyce i rekreacji; zna te reguły i umie je zastosować w praktyce. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student posiada umiejętność poprawnych zachowań zarówno w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym w turystyce i rekreacji (w tym w relacjach międzynarodowych). U2: Student posiada umiejętności organizacyjne umożliwiające planowanie i realizację przedsięwzięć z zachowaniem zasad protokołu dyplomatycznego. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i uzupełniania wiedzy z zakresu katalogu zasad protokołu dyplomatycznego mających zastosowanie w turystyce i rekreacji. K2: Student potrafi myśleć i działać przy wykorzystaniu zasad protokołu dyplomatycznego. K3: Student posiada kompetencje społeczne ułatwiające tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji, którą reprezentuje. |
Metody dydaktyczne: | 1. Dyskusja i omawianie zagadnień. 2. Praca w grupach. 3. Prezentacje multimedialne. 4. Analiza materiałów źródłowych. 5. Śledzenie bieżących wydarzeń i doniesień medialnych związanych z zastosowaniem reguł protokołu dyplomatycznego. Możliwość prowadzenia zajęć zdalnie (synchronicznie) na platformie Zoom Meeting (link wysyłany na skrzynkę w USOSie przed zajęciami). |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie z zasadami dobrych manier i etykiety w turystyce i hotelarstwie. W toku prowadzenia zajęć studenci powinni zapoznać się z narzędziami ułatwiającymi budowanie wizerunku firmy i przedsiębiorstwa, które przyjdzie mu reprezentować. Zwłaszcza menedżerowie powinien posiadać odpowiednio wysokie kwalifikacje intelektualne, zawodowe i towarzyskie. Poznanie i przestrzeganie zasad "dobrego wychowania" pozwoli jeszcze skuteczniej budować własną markę i reprezentować instytucję, w której studenci będą w przyszłości pracować. |
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Protokół dyplomatyczny w turystyce i hotelarstwie. Analiza SWOT. Audyt usług hotelowych - wybrane narzędzia. 3/4. Wizerunek w biznesie (pierwsze wrażenie i jego elementy, powitanie/pożegnanie, reguła precedencji, strefy kontaktów interpersonalnych, wizytówki w biznesie). Konferencje i spotkania oficjalne (sposób rozsadzenia, kolejność przemawiania, praktyczne aspekty organizacji, tytulatura, rola tłumacza, zaproszenia). Negocjacje i uroczyste podpisanie umowy (sposób rozsadzenia, praktyczne aspekty organizacji, protokół flagowy). 5. Rozmowy telefoniczne (reguły, etapy), korespondencja tradycyjna (niezbędne elementy składowe, formułki grzecznościowe, tytulatura), netykieta (sztuka pisania e-maili i zachowania w internecie). 6. Przyjęcia i spotkanie biznesowe i towarzyskie w hotelu i restauracji (rodzaje, organizacja, zasady). Dress code w biznesie, hotelu i restauracji. 7/8. Prezentacja zaliczeniowe (audyt wybranego hotelu). |
Literatura: |
1. J. Modrzyńska, Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Warszawa 2016 2. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (różne wydania). |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowymi metodami oceniania będą: 1. Obecność na ćwiczeniach (dopuszczalna 1 nieobecność bez konieczności dokumentowania zwolnieniem lekarskim czy inną formą usprawiedliwienia). 2. Udział w dyskusji, przygotowanie i aktywność na zajęciach (ocenianie ciągłe, plusy za aktywność na zajęciach). 3. Zaliczenie ewentualnych "wejściówek / małych sprawdzianów” (krótkie pytania sprawdzające poziom przygotowania do bieżących zajęć, binarny system oceniania - zaliczone lub niezaliczone). 4. Przygotowanej pracy zaliczeniowej (audyt wybranego hotelu lub opis elementów organizacyjnych wskazanego wydarzenia/uroczystości oficjalnej). Prowadząca dopuszcza również możliwość prowadzenia zajęć i zaliczenia przy wykorzystaniu technik zdalnego nauczania (zajęcia na platformie Zoom - link wysyłany przed każdymi zajęciami). kryteria oceniania - wymagany próg (praca zaliczeniowa i plusy za aktywność): ocena niedostateczna: 0-50% ocena dostateczny 51-60% ocena dostateczny plus - 61-70% ocena dobry - 71-80% ocena dobry plus - 81-90% ocena bardzo dobry - 91-100% Nadprogramowe nieobecności powinny być zaliczane na bieżąco na dyżurze. Pytania dot. indywidualnego zaliczenia (w tym m.in. warunki indywidualnego zaliczenia w związku z przyznaną IOS czy przepisania oceny) należy zgłaszać najpóźniej w przeciągu miesiąca od rozpoczęcia semestru. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Modrzyńska | |
Prowadzący grup: | Joanna Modrzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.