Sporty rekreacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-SRTIR-3-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej
|
Nazwa przedmiotu: | Sporty rekreacyjne |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli - 35 Ćwiczenia - 30 godzin Konsultacje - 5 godzin - przygotowanie do ćwiczeń - 25 - przygotowanie do zaliczenia - 15 Suma = 75 godzin = 3 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student ma wiedzę w zakresie zasad techniki gier rekreacyjnych W2: Student ma wiedzę w zakresie zasad i metod nauczania gier rekreacyjnych |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi zastosować elementy techniki w sportach rekreacyjnych U2: Student potrafi poprowadzić samodzielnie zajęcia |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student rozumie potrzebę systematycznego uczestnictwa w zajęciach ruchowych |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczeniowa Projektowa |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Sporty rekreacyjne to przede wszystkim gry, których największym atutem jest atrakcyjność i przystępność. Gry rekreacyjne - badminton, ringo, kręgle, dart, serso, gra w kule, rzut podkową, krokiet, palant, kwadrant, streetball, tenis stołowy, tabata i inne. |
Pełny opis: |
Sporty rekreacyjne to te gry, które można uprawiać w każdych warunkach, na boisku, w terenie otwartym, na leśnej polanie, podwórku, sali gimnastycznej, szkolnym korytarzu czy w świetlicy. Sporty rekreacyjne nie stawiają ograniczeń wiekowych. Gry rekreacyjne są stałym punktem programów imprez sportowych, festynów a także ćwiczeniami uzupełniającymi w stałych zespołach ćwiczebnych. W ramach zajęć uczestnicy poznają różne sporty rekreacyjne wraz z ich zasadami i techniką wykonywania poszczególnych elementów (podań, rzutów) a także będą prowadzić fragmenty zajęć realizowanych w sali gimnastycznej oraz w terenie. |
Literatura: |
a) literatura podstawowa Bondarowicz M., Zabawy w grach sportowych, WSiP, Warszawa 1995 Napierała M., Zabawy i gry ruchowe dla każdego, Bydgoszcz 2012 Strzyżewski S., Wychowanie fizyczne poza salą gimnastyczną, WSiP, Warszawa 1997 Trześniowski R, Gry i zabawy ruchowe, WSiP, Warszawa 1995 b)literatura uzupełniająca Sieniek Cz. Sporty całego życia. Metodyka nauczania. Starachowice, 1997 Strzyżewski S., Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej, WSiP, Warszawa 1996 Sport dla wszystkich. Wybrane dyscypliny, PTNKF, Warszawa, 1997 Szelest Z., Sulisz S., Lekkoatletyka. zbiór ćwiczeń ogólnych i specjalnych, Sport i Turystyka, Warszawa |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne lub ustne - W1 , W2 Samodzielne prowadzenie zajęć, udział w zajęciach U1, U2 Obecność na zajęciach oraz zaangażowanie i aktywność a także postawa wobec przedmiotu K1 Wymagany próg na ocenę: dostateczny - 51-60%, dostateczny plus - 61-70%, dobry - 71-80%, dobry plus - 81-90%, bardzo dobry - 91-100% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.