Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Waloryzacja przestrzeni dla potrzeb turystyki kulinarnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2800-WALP-GX-2-S1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (1015) Podróże, turystyka i wypoczynek Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Waloryzacja przestrzeni dla potrzeb turystyki kulinarnej
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej
Grupy: Przedmioty dla kierunku - GEOGRAFIA
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 16 + 2 godziny konsultacji

2. Czas poświęcony na pracę indywidualną uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 8

Uczestnik kursu, zaliczając przedmiot, uzyskuje 1 punkt ECTS.


Efekty uczenia się - wiedza:

W1 - ma wiedzę w zakresie specyfiki turystyki kulturowej w kontekście zróżnicowanych potrzeb turystycznych społeczeństwa;

W2 - rozumie wpływ czynników społecznych, historycznych, etnograficznych na atrakcyjność kulinarną państw/regionów;

W3 - zna źródła literaturowe i internetowe niezbędne do tworzenia profilu turysty kulinarnego.


Efekty uczenia się - umiejętności:

Efekty kształcenia – umiejętności U1 - potrafi zidentyfikować walory kulturowe, ze szczególnym uwzględnieniem kulinarnych;

U2 - umie dokonać waloryzacji obszaru pod kątem atrakcyjności turystycznokulinarne;

U3 - umie zaplanować ofertę turystyki kulinarnej w kontekście relacji środowisko kulturowe - turysta;

U4 - potrafi dokonać analizy potrzeb i postaw turystów na podstawie ankiet.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1 - rozumie potrzebę kompleksowej oceny środowiska kulturowego pod kątem planowania zagospodarowania turystycznego i promocji zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczo-przyrodniczego;

K2 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania;


Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, ćwiczenia terenowe, wykład, ankiety, analiza SWOT, metoda ćwiczeniowa, ankiety, obserwacji uczestnicząca

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- obserwacji
- pomiaru w terenie
- projektu
- studium przypadku
- SWOT

Skrócony opis:

Studenci na podstawie obserwacji uczestniczących i prowadzonych w terenie ankiet dotyczących znajomości oferty turyst. kulinarnej i preferencji uczestników turystyki i wycieczkowiczów uczą się identyfikacji potrzeb turystów kulturowych i oceny oferty turystyki kulinarnej w danym regionie. W trakcie zajęć uczestnicy dokonują również waloryzacji przestrzeni turystycznej, identyfikacji jej mocnych i słabych stron; Zebrane informacje interpretują pod kątem opracowywania propozycji modernizacji i uatrakcyjnienia oferty w kontekście rozwoju ekonomicznego regionu.

Pełny opis:

1. Prace kameralne: kwerenda literatury nt. profilu turysty kulturowego i turysty kulinarnego; kwerenda źródeł internetowych nt. oferty stworzonej turystki kulinarnej województwa; kwerenda opinii internautów dot. obiektów turystyki kulinarnej na specjalistycznych portalach społecznościowych (m.in. TripAdvisor, FB); (4h).

2. Praca w terenie: ankiety dotyczące preferencji turystów w kontekście turystki kulinarnej (6h);

3. Prace kameralne: opracowanie wyników ankiet, analiza SWOT, opracowanie posteru (6h).

Literatura:

• Karolina Buczkowska, 2014. Portret współczesnego turysty kulturowego, AWF Poznań: 350

• Charzyński P., Łyszkiewicz A., Musiał M., Podgórski Z. 2015. Culinary tourism in the Cuiavian-Pomeranian Province, Poland. [w:] S. Sahin & P. Charzyński (Red.) THE CULTURAL HERİTAGE AND ITS SUSTAINABILITY IN EUROPE. Pegem Akademi, Ankara, s. 69-89.

• B. Krakowiak i A. Stasiak (Red.) 2015. KULTURA I TURYSTYKA – WOKÓŁ WSPÓLNEGO STOŁU. ROTWŁ, Łódź

• Woźniczko M., Jędrysiak T., Orłowski D., 2015. Turystyka kulinarna. PWE, Warszawa;

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacje – W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4

Aktywność – K1, K2, K3

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)