Zielona gospodarka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-ZGOS-GPG-2-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Zielona gospodarka |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza, umiejętności i kompetencje uzyskane w toku dotychczas zrealizowanego programu nauczania studiów I stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 30 h 2. Praca własna studenta: 25 h - przygotowanie do zajęć: 5 h - czytanie literatury wysyłanej po wykładach: 5 h - przygotowanie do egzaminu: 15 h Suma godzin: 55 h |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Zna relacje między rozwojem społeczno-gospodarczym a polityką proekologiczną, pro -środowiskową, i potrafi je wykorzystać do interpretacji kierunków działań polityki zielonej gospodarki – K_W01, K_W03, K_W08; W2: Zna genezę, podstawy prawne oraz zasady wprowadzania zielonej gospodarki – K_W01, K_W03, K_W08; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi właściwie zastosować do interpretacji pojęcia z zakresu wdrażania i rozwoju zielonej gospodarki – K_U01, K_U03, K_U04, K_U08; U2: Rozumie i potrafi usystematyzować genezę, podstawy prawne oraz zasady prowadzenia i kierunków wdrożeń z zakresu zielonej gospodarki – K_U01, K_U03, K_U04, K_U08; U3: Potrafi dokonać oceny poziomu rozwoju zielonej gospodarki i wskazać jej fundamentalne znaczenie dla rozwoju społecznao-gospodarczego poszczególnych krajów, i regionów oraz całej Planety: K_U01, K_U03, K_U04, K_U08; U4: Potrafi określić i właściwie zinterpretować modele polskiej polityki w zakresie wdrażania zielonej gospodarki: - K_U01, K_U03, K_U04, K_U08; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: rozumie potrzebę aktualizacji wiedzy i monitoringu w zakresie wdrażania zielonej gospodarki w Polsce i w UE oraz na świecie– K_K01, K_K02, K_K04, K_K06; K2: rozumie potrzebę dyskusji w oparciu o fakty – K_K01, K_K02, K_K04, K_K06; |
Metody dydaktyczne: | Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, pogadanka |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Skrócony opis: |
-Definicje zielonej gospodarki i biogospodarki oraz gospodarki w cyklu zamkniętym; - Podstawy zielonej gospodarki (geneza, idea, koncepcja, cele), w tym podstawy prawne -Przykłady najnowszych trendów związanych z wdrażaniem zielonej gospodarki na obszarach miejskich i wiejskich; -Uwarunkowania rozwoju zielonej gospodarki i instrumenty wspierające (legislacyjne, finansowe) rozwój zielonej gospodarki; -Przejawy zielonej gospodarki w poszczególnych sektorach gospodarki: transport, usługi, budownictwo, infrastruktura, rolnictwo (działania rolno-środowiskowo-klimatyczne); -Proekologiczne modele rozwoju biznesu (m.in. model społeczno-ekologicznej odpowiedzialność biznesu, zielone zarządzanie zasobami ludzkimi, zielone miejsca pracy; zielone zamówienia publiczne, zielone narzędzia marketingowe); -Obszary prawnie chronione i zachowanie bioróżnorodności a działania na rzecz rozwoju gospodarczego. |
Pełny opis: |
-Definicje zielonej gospodarki i biogospodarki oraz gospodarki w cyklu zamkniętym; - Podstawy zielonej gospodarki (geneza, idea, koncepcja, cele), w tym podstawy prawne -Przykłady najnowszych trendów związanych z wdrażaniem zielonej gospodarki na obszarach miejskich i wiejskich; -Uwarunkowania rozwoju zielonej gospodarki i instrumenty wspierające (legislacyjne, finansowe) rozwój zielonej gospodarki; -Przejawy zielonej gospodarki w poszczególnych sektorach gospodarki: transport, usługi, budownictwo, infrastruktura, rolnictwo (działania rolno-środowiskowo-klimatyczne); -Proekologiczne modele rozwoju biznesu (m.in. model społeczno-ekologicznej odpowiedzialność biznesu, zielone zarządzanie zasobami ludzkimi, zielone miejsca pracy; zielone zamówienia publiczne, zielone narzędzia marketingowe); -Obszary prawnie chronione i zachowanie bioróżnorodności a działania na rzecz rozwoju gospodarczego. |
Literatura: |
Materiały wysyłane w załącznikach do wykładów |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się pisemnym egzaminem (test), sprawdzającym wszystkie wymienione efekty kształcenia. Kryteria oceniania: 51-60% dst; 61-70% dst +; 71-80% db; 81-90% db +; 91-100% bdb. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniela Szymańska | |
Prowadzący grup: | Daniela Szymańska, Łukasz Wiśniewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniela Szymańska | |
Prowadzący grup: | Daniela Szymańska, Łukasz Wiśniewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniela Szymańska | |
Prowadzący grup: | Daniela Szymańska, Łukasz Wiśniewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.