Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4800-NoZ-FIZ-JA-1-L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Centrum Języków Specjalistycznych w Medycynie
Grupy: Język angielski
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Student rozpoczynający zajęcia powinien znać język angielski na poziomie B1 (B1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:

− udział w wykładach: nie dotyczy

− udział w seminariach: nie dotyczy

− udział w lektoratach: 150 godzin

− udział w konsultacjach: 6 godzin

− udział w egzaminie: 2 godziny

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 158 godzin, co odpowiada 4,41 punktu ETCS.


2. Bilans nakładu pracy studenta:

− udział w wykładach: nie dotyczy

− udział w seminariach: nie dotyczy

− udział w lektoratach: 150 godzin

− udział w konsultacjach: 8 godzin

− czytanie wybranego piśmiennictwa: 4 godziny

− przygotowanie do lektoratów: 20 godzin

− przygotowanie do kolokwiów: 15 godzin

− przygotowanie do egzaminu i egzamin: 10 + 2= 12 godzin

Łączny nakład pracy związany z realizacją przedmiotu wynosi 209 godziny, co odpowiada 10 punktom ETSC


3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi

 czytanie wybranego piśmiennictwa: 4 godziny


4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania

− przygotowanie do kolokwiów: 15 godzin

− przygotowanie do egzaminu i egzamin: 10 + 2= 12 godzin

Łączny czas studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 27 godziny co odpowiada 0,83 punktu ETCS


5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym

− udział w lektoratach: 150 godzin

− przygotowanie do lektoratów (w zakresie praktycznym): 10 godzin

− przygotowanie do kolokwiów (w zakresie praktycznym): 6 godzin

− przygotowanie do egzaminu w (zakresie praktycznym): 6 godzin

− udział w konsultacjach (w zakresie praktycznym): 3 godziny

− czytanie wybranego piśmiennictwa (w zakresie praktycznym): 1 godzina

Łączny nakład studenta o charakterze praktycznym wynosi 176 godzin, co odpowiada 9,0 punktom ETCS


6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń. Kształcenie w dziedzinie afektywnej przez proces samokształcenia:

− nie dotyczy


7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:

− nie dotyczy


Efekty uczenia się - wiedza:

-

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: porozumiewać się w jednym z języków obcych na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - B.U1

U2: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej - E.U3


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych - K5

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:

1. analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa;

2. prezentacje;

3. referaty;

4. konwersacje;

5. słuchowiska;

6. praca indywidualna, w parach, grupach;

7. odgrywanie scenek sytuacyjnych.


Metody dydaktyczne eksponujące:

- inscenizacja
- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- opowiadanie
- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- referatu

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy

Skrócony opis:

Celem Przedmiotu: Język Obcy jest nauczenie studentów specjalistycznego języka obcego z zakresu fizjoterapii. Przedmiot ma na celu nauczenie studentów jak operować leksyką i frazeologią języka obcego dla fizjoterapii w kontaktach z pacjentami, fizjoterapeutami oraz studentami w kraju jak i za granicą. Przedmiot kładzie nacisk na umiejętność posługiwania się specjalistycznym językiem obcym dla fizjoterapii w mówieniu oraz pisaniu.

Pełny opis:

Przedmiot Język Obcy w wymiarze 150 godzin ćwiczeń przez 4 semestry ma na celu nauczenie studenta specjalistycznego języka obcego dla fizjoterapii i fizjoterapeutów. Przedmiot przygotowuje studenta do znajomości i używania specjalistycznego języka obcego z zakresu fizjoterapii w środowisku międzynarodowym zarówno mówionym jak i pisanym. Po kursie języka obcego student prawidłowo konwersuje, czyta i interpretuje teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentem, studentem oraz specjalistami z zakresu fizjoterapii. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta w zakresie głównych dysfunkcji w fizjoterapii. Przedmiot uczy wyrażania opinii w aspektach fizjoterapii. Ćwiczenia umożliwiają przećwiczenie i nauczenie przygotowania i zaprezentowania referatu i prezentacji. Przedmiot daje możliwość przygotowania się do wystąpień na konferencjach i sympozjach za granicą w zakresie studiowanej specjalności. Studenci kończą kurs języka obcego na poziomie B2+ (według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).

Literatura:

Język obcy – angielski:

1. English for Physiotherapy (podręcznik); Ciecierska, J.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2011

2. Good Practice. Communication Skills in English for the Medical Practitioner; Mc Cullagh, M., Wright, R.; Cambridge University Press, 2008

3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia z języka obcego:

Student jest oceniany za pomocą:

U1, U2, K1 - zaliczenie kolokwium pisemnego:

Warunkiem zaliczenia testu jest uzyskanie minimum 60% poprawnych odpowiedzi.

Procent punktów Ocena

90-100% Bardzo dobry

85-89% Dobry plus

75-84% Dobry

70-74% Dostateczny plus

60% Dostateczny

≤ 59% Niedostateczny

Kolokwium: ≥ 60%.

Punktacja Ocena

36-40 Bardzo dobry

34-35 Dobry plus

30-33 Dobry

28-29 Dostateczny plus

24 Dostateczny

0-23 Niedostateczny

U1, U2, K1 - prawidłowe wykonanie ćwiczeń: ≥ 60% lub 1-3 punkty; 3 punkty = ocena bardzo dobry.

U1, U2, K1 - zaliczenie referatu i przeprowadzenie prezentacji z tematyki zaaprobowanej przez nauczyciela prowadzącego: ≥ 60% lub 1-3 punkty; 3 punkty = ocena bardzo dobry.

U1, U2, K1 - aktywność: ≥ 60% lub 1-3 punkty; 3 punkty = ocena bardzo dobry.

Student otrzyma zaliczenie przedmiotu uzyskując pozytywne wyniki z zaliczenia pisemnego oraz zaliczenia referatu i przeprowadzenia prezentacji (pozytywna ocena, m.in., w zakresie kompetencji społecznych).

Praktyki zawodowe:

Program kształcenia nie przewiduje odbycia praktyk zawodowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 40 godzin, 22 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska
Prowadzący grup: Monika Betyna-Białek, Magdalena Daniels, Adam Jankiewicz, Andrzej Nazarewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

jak w części głównej

Pełny opis:

jak w części głównej

Literatura:

jak w części głównej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 40 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska
Prowadzący grup: Adam Jankiewicz, Aleksandra Laskowska, Janina Wiertlewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Jak w części głównej

Pełny opis:

Jak w części głównej

Literatura:

Jak w części głównej

Uwagi:

Jak w części głównej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 40 godzin, 33 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Glaza, Adam Jankiewicz, Katarzyna Jóskowska
Prowadzący grup: Magdalena Daniels, Adam Jankiewicz, Janina Wiertlewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Jak w części głównej

Pełny opis:

Jak w części głównej

Literatura:

Jak w części głównej

Uwagi:

Jak w części głównej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)