Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4800-NoZ-FIZ-JA-1-L |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Centrum Języków Specjalistycznych w Medycynie |
Grupy: |
Język angielski |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Student rozpoczynający zajęcia powinien znać język angielski na poziomie B1 (B1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego). |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: − udział w wykładach: nie dotyczy − udział w seminariach: nie dotyczy − udział w lektoratach: 150 godzin − udział w konsultacjach: 6 godzin − udział w egzaminie: 2 godziny Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 158 godzin, co odpowiada 4,41 punktu ETCS. 2. Bilans nakładu pracy studenta: − udział w wykładach: nie dotyczy − udział w seminariach: nie dotyczy − udział w lektoratach: 150 godzin − udział w konsultacjach: 8 godzin − czytanie wybranego piśmiennictwa: 4 godziny − przygotowanie do lektoratów: 20 godzin − przygotowanie do kolokwiów: 15 godzin − przygotowanie do egzaminu i egzamin: 10 + 2= 12 godzin Łączny nakład pracy związany z realizacją przedmiotu wynosi 209 godziny, co odpowiada 10 punktom ETSC 3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi czytanie wybranego piśmiennictwa: 4 godziny 4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania − przygotowanie do kolokwiów: 15 godzin − przygotowanie do egzaminu i egzamin: 10 + 2= 12 godzin Łączny czas studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 27 godziny co odpowiada 0,83 punktu ETCS 5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym − udział w lektoratach: 150 godzin − przygotowanie do lektoratów (w zakresie praktycznym): 10 godzin − przygotowanie do kolokwiów (w zakresie praktycznym): 6 godzin − przygotowanie do egzaminu w (zakresie praktycznym): 6 godzin − udział w konsultacjach (w zakresie praktycznym): 3 godziny − czytanie wybranego piśmiennictwa (w zakresie praktycznym): 1 godzina Łączny nakład studenta o charakterze praktycznym wynosi 176 godzin, co odpowiada 9,0 punktom ETCS 6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń. Kształcenie w dziedzinie afektywnej przez proces samokształcenia: − nie dotyczy 7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: − nie dotyczy |
Efekty uczenia się - wiedza: | - |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: porozumiewać się w jednym z języków obcych na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - B.U1 U2: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej - E.U3 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych - K5 |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: 1. analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa; 2. prezentacje; 3. referaty; 4. konwersacje; 5. słuchowiska; 6. praca indywidualna, w parach, grupach; 7. odgrywanie scenek sytuacyjnych. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
Skrócony opis: |
Celem Przedmiotu: Język Obcy jest nauczenie studentów specjalistycznego języka obcego z zakresu fizjoterapii. Przedmiot ma na celu nauczenie studentów jak operować leksyką i frazeologią języka obcego dla fizjoterapii w kontaktach z pacjentami, fizjoterapeutami oraz studentami w kraju jak i za granicą. Przedmiot kładzie nacisk na umiejętność posługiwania się specjalistycznym językiem obcym dla fizjoterapii w mówieniu oraz pisaniu. |
Pełny opis: |
Przedmiot Język Obcy w wymiarze 150 godzin ćwiczeń przez 4 semestry ma na celu nauczenie studenta specjalistycznego języka obcego dla fizjoterapii i fizjoterapeutów. Przedmiot przygotowuje studenta do znajomości i używania specjalistycznego języka obcego z zakresu fizjoterapii w środowisku międzynarodowym zarówno mówionym jak i pisanym. Po kursie języka obcego student prawidłowo konwersuje, czyta i interpretuje teksty z zakresu piśmiennictwa specjalistycznego. Przedmiot uczy umiejętności aktywnej rozmowy z pacjentem, studentem oraz specjalistami z zakresu fizjoterapii. Studenci uczą się jak rozmawiać o przyczynach, prewencji i charakterystyce dolegliwości pacjenta w zakresie głównych dysfunkcji w fizjoterapii. Przedmiot uczy wyrażania opinii w aspektach fizjoterapii. Ćwiczenia umożliwiają przećwiczenie i nauczenie przygotowania i zaprezentowania referatu i prezentacji. Przedmiot daje możliwość przygotowania się do wystąpień na konferencjach i sympozjach za granicą w zakresie studiowanej specjalności. Studenci kończą kurs języka obcego na poziomie B2+ (według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego). |
Literatura: |
Język obcy – angielski: 1. English for Physiotherapy (podręcznik); Ciecierska, J.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2011 2. Good Practice. Communication Skills in English for the Medical Practitioner; Mc Cullagh, M., Wright, R.; Cambridge University Press, 2008 3. English for Medicine; Ciecierska, J., Jenike, B.; Wydawnictwo Lekarskie PZWL; 2007 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia z języka obcego: Student jest oceniany za pomocą: U1, U2, K1 - zaliczenie kolokwium pisemnego: Warunkiem zaliczenia testu jest uzyskanie minimum 60% poprawnych odpowiedzi. Procent punktów Ocena 90-100% Bardzo dobry 85-89% Dobry plus 75-84% Dobry 70-74% Dostateczny plus 60% Dostateczny ≤ 59% Niedostateczny Kolokwium: ≥ 60%. Punktacja Ocena 36-40 Bardzo dobry 34-35 Dobry plus 30-33 Dobry 28-29 Dostateczny plus 24 Dostateczny 0-23 Niedostateczny U1, U2, K1 - prawidłowe wykonanie ćwiczeń: ≥ 60% lub 1-3 punkty; 3 punkty = ocena bardzo dobry. U1, U2, K1 - zaliczenie referatu i przeprowadzenie prezentacji z tematyki zaaprobowanej przez nauczyciela prowadzącego: ≥ 60% lub 1-3 punkty; 3 punkty = ocena bardzo dobry. U1, U2, K1 - aktywność: ≥ 60% lub 1-3 punkty; 3 punkty = ocena bardzo dobry. Student otrzyma zaliczenie przedmiotu uzyskując pozytywne wyniki z zaliczenia pisemnego oraz zaliczenia referatu i przeprowadzenia prezentacji (pozytywna ocena, m.in., w zakresie kompetencji społecznych). |
Praktyki zawodowe: |
Program kształcenia nie przewiduje odbycia praktyk zawodowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 22 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska | |
Prowadzący grup: | Monika Betyna-Białek, Magdalena Daniels, Adam Jankiewicz, Andrzej Nazarewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak w części głównej |
|
Pełny opis: |
jak w części głównej |
|
Literatura: |
jak w części głównej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska | |
Prowadzący grup: | Adam Jankiewicz, Aleksandra Laskowska, Janina Wiertlewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Jak w części głównej |
|
Pełny opis: |
Jak w części głównej |
|
Literatura: |
Jak w części głównej |
|
Uwagi: |
Jak w części głównej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 33 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Adam Jankiewicz, Katarzyna Jóskowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Daniels, Adam Jankiewicz, Janina Wiertlewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Jak w części głównej |
|
Pełny opis: |
Jak w części głównej |
|
Literatura: |
Jak w części głównej |
|
Uwagi: |
Jak w części głównej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.