Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4800-NoZ-TZ-JA-2-L |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Centrum Języków Specjalistycznych w Medycynie |
Grupy: |
Język angielski |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Student/ka rozpoczynający/a kurs zna język angielski na poziomie B1+ (B1+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego). |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: − udział w ćwiczeniach: 120 godzin (40 godzin w II semestrze + 40 godzin w III semestrze + 40 godzin w IV) − konsultacje: 3 godziny − przeprowadzenie egzaminu pisemnego: 1 godzina * w semestrze letnim 20/21 lektorat, konsultacje i zaliczenia odbywają się w formie zdalnej. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 124 godziny, co odpowiada 4.96 punktu ECTS 2. Bilans nakładu pracy studentów/ek: − udział w ćwiczeniach: 120 godzin − konsultacje: 3 godziny − wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 10 godzin − wymagane powtórzenie materiału: 12 godzin − przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 15 godzin − przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 15 godzin Łącznie: 175 godzin, co odpowiada 7 punktu ECTS 3. Nie dotyczy 4. Bilans nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość w semestrze zimowym 20/21(41 godzin, co odpowiada 1,64/2 punktu ECTS): − udział w ćwiczeniach: 40 godzin − konsultacje: 1 godzina 5. Czas wymagany do obycia obowiązkowej (-ych) praktyki (praktyk): nie dotyczy |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: omawia wybrane zagadnienia specjalistyczne z zakresu terapii zajęciowej oraz z zakresu dziedzin mających zastosowanie w terapii zajęciowej K_W20 W2: analizuje krytycznie piśmiennictwo naukowe K_W21 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: posługuje się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie terapii zajęciowej K_U24 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i wie, kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń K_KO1 |
Metody dydaktyczne: | Lektorat: - analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa* - prezentacje* - referaty* - konwersacje* - słuchowiska* *z wykorzystaniem techniki i narzędzi edukacyjnych w zakresie zdalnego kształcenia |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nauczanie specjalistycznego języka angielskiego w zakresie słownictwa i odnośnych struktur gramatyczno-leksykalnych, w stopniu umożliwiającym swobodne wypowiadanie się na tematy z zakresu terapii zajęciowej na poziomie B2 (według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) |
Pełny opis: |
Lektorat: Przedmiot język obcy specjalistyczny (angielski) w wymiarze 120 godzin ćwiczeń przez 3 semestry prowadzony jest na poziomie B2 (według kryteriów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). Celem przedmiotu jest nauczanie studentów specjalistycznego języka angielskiego z dziedziny terapii zajęciowej jak również z zakresu dziedzin mających zastosowanie w terapii zajęciowej.Przedmiot ma na celu rozwijanie sprawności językowych takich jak czytanie i słuchanie ze zrozumieniem, mówienie oraz pisanie, przygotowując studentów do sprawnego posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim w mowie i piśmie w kontaktach z pacjentami oraz pracownikami służby zdrowia w środowisku międzynarodowym. Pogłębianie wiedzy językowej odbywa się na wielu płaszczyznach z wykorzystaniem różnorodnych metod i strategii dydaktycznych. |
Literatura: |
Język obcy – angielski Literatura podstawowa Nowicka M.:English for Medical Professions. Centrum Rozwoju Edukacji Edicon 2019 Ciecierska J., Jenike B.: English for Medicine. Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2007 Ciecierska J.: English for Physiotherapy. Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2011 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium: W1, W2, U1 Prawidłowe wykonanie ćwiczeń: W1, W2, U1, K1 Aktywność: K1, Referat i prezentacja: W1, W2, U2, Egzamin: W1, W2, U1: progi punktowe określa regulamin dydaktyczny CJSM |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska, Magdalena Lewan | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
jak w cz. A |
|
Pełny opis: |
jak w cz.A |
|
Literatura: |
jak w cz. A |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.