Mentoring promotorski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 7402-MP/1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0188) Education, inter-disciplinary programmes
|
Nazwa przedmiotu: | Mentoring promotorski |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Teologicznych i Artystycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się - wiedza: | Dzięki realizacji tego przedmiotu doktorant zna i rozumie: WG_1 (P8S_WG) w stopniu umożliwiającym podejście krytyczne do istniejących paradygmatów, aktualny dorobek obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe właściwe dla wybranej dyscypliny naukowej WG_3 (P8S_WG) metodologię badań naukowych w wybranej dyscyplinie naukowej, WG_4 (P8S_WG) zasady upowszechniania wyników działalności naukowej w wybranej dyscyplinie naukowej, WK_7 (P8S_WK) podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Dzięki realizacji tego przedmiotu doktorant potrafi: UW_1 (P8S_UW) wykorzystywać wiedzę z wybranej dyscypliny naukowej do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych; UW_2 (P8S_UW) dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy; UW_3 (P8S_UW) transferować wyniki działalności naukowej do sfery gospodarczej i społecznej, UO_1 (P8S_UO) planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze lub twórcze, także w środowisku międzynarodowym |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Dzięki realizacji tego przedmiotu doktorant jest gotów do: KK_1 (P8S_KK) krytycznej oceny dorobku w ramach wybranej dyscypliny naukowej KK_2 (P8S_KK) krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny, KK_3 (P8S_KK) uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych charakterystycznych dla wybranej dyscypliny, KO_1 (P8S_KO) wypełniania obowiązków społecznych badacza. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - referatu |
Skrócony opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Współpraca z promotorem, przebiegająca na zasadach etycznych charakteryzujących relację mistrz – uczeń, umożliwia ponadto doktorantowi/doktorantce rozwój naukowy lub artystyczny oraz rozwój w zakresie kompetencji przekrojowych. |
Pełny opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Pod opieką promotora doktorant/doktorantka poznaje nowe metodologie oraz opracowuje aparat teoretyczny konieczny do przygotowania rozprawy/osiągnięcia artystycznego. Nabywa kompetencje pozwalające na krytyczną ocenę gromadzonej bibliografii. Uczy się również, jak formułować hipotezy badawcze, definiować cele i przedmiot badań naukowych, budować argumentację i wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań. Poznaje obowiązki społeczne badacza oraz znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w swojej dyscyplinie. Ponadto nabywa umiejętności umożliwiające planowanie pracy badawczej oraz realizację Indywidualnego Planu Badawczego. Uczy się również, jak funkcjonować w społeczności akademickiej, jak aplikować o stypendia, staże i granty oraz jak upowszechniać wyniki swoich badań, w kraju i zagranicą. |
Literatura: |
w zależności od dyscypliny i tematu |
Metody i kryteria oceniania: |
w zależności od dyscypliny i tematu |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Mentoring promotorski
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Basiul, Paweł Bohuszewicz, Dariusz Brzostek, Waldemar Chorążyczewski, Bernadeta Didkowska, Łukasz Dominiak, Artur Duda, Jarosław Dumanowski, Jacek Gackowski, Michał Głuszkowski, Marcin Jaworski, Joanna Kucharzewska, Joanna Kulwicka-Kamińska, Krzysztof Kwiatkowski, Edyta Lorek-Jezińska, Daniel Makowiecki, Michał Rygielski, Waldemar Skrzypczak, Mirosław Strzyżewski, Magdalena Sudoł-Procyk, Krzysztof Syta, Sławomir Wacewicz, Magdalena Wiśniewska-Drewniak, Włodzimierz Zientara | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Mentoring promotorski - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Mentoring promotorski
|
|
Koordynatorzy: | Roman Czaja | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Abriszewski, Jarosław Adamowicz, Dariusz Brzostek, Marzenna Cyzman-Eid, Anna Drążkowska, Joanna Dreszer, Irena Dżurkowa-Kossowska, Jacek Gackowski, Małgorzata Gębka-Wolak, Tomasz Krzemiński, Dorota Michaluk, Maciej Mikołajewski, Rafał Moczkodan, Krzysztof Pilarz, Dariusz Pniewski, Nikodem Pręgowski, Hanna Ratuszna, Piotr Roszak, Jan Sienkiewicz, Aleksandra Sojak-Borodo, Maciej Szatkowski, Tomasz Szlendak, Monika Tokarzewska, Emilia Ziółkowska-Ganc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Mentoring promotorski - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Mentoring promotorski
|
|
Koordynatorzy: | Anna Branach-Kallas | |
Prowadzący grup: | Adam Bednarczyk, Piotr Birecki, Cezary Bronowski, Dariusz Brzostek, Dorota Chilińska, Robert Degen, Aleksandra Derra, Sylwia Grochowina, Małgorzata Grupa, Michał Grygiel, Marcin Hlebionek, Danuta Kowalewska, Tomasz Kozłowski, Magdalena Krajcarz, Tomasz Kupś, Dariusz Pniewski, Andrzej Pydyn, Juliusz Raczkowski, Jarosław Rogóż, Maciej Szatkowski, Marek Zajko, Przemysław Żywiczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Mentoring promotorski - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Współpraca z promotorem, przebiegająca na zasadach etycznych charakteryzujących relację mistrz – uczeń, umożliwia ponadto doktorantowi/doktorantce rozwój naukowy lub artystyczny oraz rozwój w zakresie kompetencji przekrojowych. |
|
Pełny opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Pod opieką promotora doktorant/doktorantka poznaje nowe metodologie oraz opracowuje aparat teoretyczny konieczny do przygotowania rozprawy/osiągnięcia artystycznego. Nabywa kompetencje pozwalające na krytyczną ocenę gromadzonej bibliografii. Uczy się również, jak formułować hipotezy badawcze, definiować cele i przedmiot badań naukowych, budować argumentację i wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań. Poznaje obowiązki społeczne badacza oraz znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w swojej dyscyplinie. Ponadto nabywa umiejętności umożliwiające planowanie pracy badawczej oraz realizację Indywidualnego Planu Badawczego. Uczy się również, jak funkcjonować w społeczności akademickiej, jak aplikować o stypendia, staże i granty oraz jak upowszechniać wyniki swoich badań, w kraju i zagranicą. |
|
Literatura: |
w zależności od dyscypliny i tematu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.