Mentoring promotorski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 7402-MP/2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0188) Education, inter-disciplinary programmes
|
Nazwa przedmiotu: | Mentoring promotorski |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Teologicznych i Artystycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się - wiedza: | Dzięki realizacji tego przedmiotu doktorant zna i rozumie: WG_1 (P8S_WG) w stopniu umożliwiającym podejście krytyczne do istniejących paradygmatów, aktualny dorobek obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe właściwe dla wybranej dyscypliny naukowej WG_3 (P8S_WG) metodologię badań naukowych w wybranej dyscyplinie naukowej, WG_4 (P8S_WG) zasady upowszechniania wyników działalności naukowej w wybranej dyscyplinie naukowej, WK_7 (P8S_WK) podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Dzięki realizacji tego przedmiotu doktorant potrafi: UW_1 (P8S_UW) wykorzystywać wiedzę z wybranej dyscypliny naukowej do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych; UW_2 (P8S_UW) dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy; UW_3 (P8S_UW) transferować wyniki działalności naukowej do sfery gospodarczej i społecznej, UO_1 (P8S_UO) planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze lub twórcze, także w środowisku międzynarodowym. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Dzięki realizacji tego przedmiotu doktorant jest gotów do: KK_1 (P8S_KK) krytycznej oceny dorobku w ramach wybranej dyscypliny naukowej KK_2 (P8S_KK) krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny, KK_3 (P8S_KK) uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych charakterystycznych dla wybranej dyscypliny, KO_1 (P8S_KO) wypełniania obowiązków społecznych badacza. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - seminaryjna |
Skrócony opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Współpraca z promotorem, przebiegająca na zasadach etycznych charakteryzujących relację mistrz – uczeń, umożliwia doktorantowi/doktorantce rozwój naukowy lub artystyczny oraz rozwój w zakresie kompetencji przekrojowych. |
Pełny opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Pod opieką promotora doktorant/doktorantka poznaje nowe metodologie oraz opracowuje aparat teoretyczny konieczny do przygotowania rozprawy/osiągnięcia artystycznego. Nabywa kompetencje pozwalające na krytyczną ocenę gromadzonej bibliografii. Uczy się również, jak formułować hipotezy badawcze, definiować cele i przedmiot badań naukowych, budować argumentację i wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań. Poznaje obowiązki społeczne badacza oraz znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w swojej dyscyplinie. Ponadto nabywa umiejętności umożliwiające planowanie pracy badawczej oraz realizację Indywidualnego Planu Badawczego. Uczy się również, jak funkcjonować w społeczności akademickiej, jak aplikować o stypendia, staże i granty oraz jak upowszechniać wyniki swoich badań, w kraju i zagranicą. Pod nadzorem promotora doktorant/doktorantka przygotowuje się do oceny śródokresowej. |
Literatura: |
w zależności od dyscypliny i tematu |
Metody i kryteria oceniania: |
w zależności od dyscypliny i tematu |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Mentoring promotorski
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Bohuszewicz, Anna Branach-Kallas, Dariusz Brzostek, Jarosław Centek, Roman Czaja, Krystyna Garstka-Saran, Michał Głuszkowski, Janusz Grygieńć, Rafał Jakubowicz, Tomasz Jarmużek, Karol Karp, Tomasz Kempa, Marek Nasieniewski, Piotr Oliński, Rafał Palczewski, Nikodem Pręgowski, Jarosław Rogóż, Ulrich Schaaf, Aleksandra Sojak-Borodo, Magdalena Sudoł-Procyk, Elżbieta Szmit-Naud, Marcin Wiewióra, Katarzyna Więckowska, Leszek Żyliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Mentoring promotorski
|
|
Koordynatorzy: | Roman Czaja | |
Prowadzący grup: | Marek Basiul, Paweł Bohuszewicz, Dariusz Brzostek, Waldemar Chorążyczewski, Bernadeta Didkowska, Łukasz Dominiak, Artur Duda, Jarosław Dumanowski, Jacek Gackowski, Michał Głuszkowski, Marcin Jaworski, Joanna Kucharzewska, Joanna Kulwicka-Kamińska, Krzysztof Kwiatkowski, Edyta Lorek-Jezińska, Daniel Makowiecki, Michał Rygielski, Waldemar Skrzypczak, Mirosław Strzyżewski, Magdalena Sudoł-Procyk, Krzysztof Syta, Sławomir Wacewicz, Magdalena Wiśniewska-Drewniak, Włodzimierz Zientara | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Mentoring promotorski - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Mentoring promotorski
|
|
Koordynatorzy: | Anna Branach-Kallas | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Abriszewski, Jarosław Adamowicz, Dorota Antoniewska-Lajus, Dariusz Brzostek, Marzenna Cyzman-Eid, Anna Drążkowska, Joanna Dreszer, Irena Dżurkowa-Kossowska, Jacek Gackowski, Małgorzata Gębka-Wolak, Tomasz Krzemiński, Dorota Michaluk, Maciej Mikołajewski, Rafał Moczkodan, Krzysztof Pilarz, Dariusz Pniewski, Nikodem Pręgowski, Juliusz Raczkowski, Hanna Ratuszna, Piotr Roszak, Jan Sienkiewicz, Aleksandra Sojak-Borodo, Maciej Szatkowski, Tomasz Szlendak, Monika Tokarzewska, Emilia Ziółkowska-Ganc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Mentoring promotorski - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce) , w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Współpraca z promotorem, przebiegająca na zasadach etycznych charakteryzujących relację mistrz – uczeń, umożliwia doktorantowi/doktorantce rozwój naukowy lub artystyczny oraz rozwój w zakresie kompetencji przekrojowych. |
|
Pełny opis: |
Celem mentoringu jest nadzór nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej / osiągnięcia artystycznego w dziedzinie nauk humanistycznych (w dyscyplinach archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce), w dziedzinie nauk teologicznych (w dyscyplinie nauki teologiczne) oraz w dziedzinie sztuki (w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki). Pod opieką promotora doktorant/doktorantka poznaje nowe metodologie oraz opracowuje aparat teoretyczny konieczny do przygotowania rozprawy/osiągnięcia artystycznego. Nabywa kompetencje pozwalające na krytyczną ocenę gromadzonej bibliografii. Uczy się również, jak formułować hipotezy badawcze, definiować cele i przedmiot badań naukowych, budować argumentację i wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań. Poznaje obowiązki społeczne badacza oraz znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w swojej dyscyplinie. Ponadto nabywa umiejętności umożliwiające planowanie pracy badawczej oraz realizację Indywidualnego Planu Badawczego. Uczy się również, jak funkcjonować w społeczności akademickiej, jak aplikować o stypendia, staże i granty oraz jak upowszechniać wyniki swoich badań, w kraju i zagranicą. Pod nadzorem promotora doktorant/doktorantka przygotowuje się do oceny śródokresowej. |
|
Literatura: |
w zależności od dyscypliny i tematu |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.