Rozwiń swoje kompetencje - jak się zmotywować i osiągać cele
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 9000-OG-BK-RK-MOC |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0031) Rozwój umiejętności osobowościowych
|
Nazwa przedmiotu: | Rozwiń swoje kompetencje - jak się zmotywować i osiągać cele |
Jednostka: | Biuro Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | nie ma wymagań wstepnych |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w ćwiczeniach -15 h Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat - 10 h Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | - identyfikuje różne typy ról, jakie pełnią osoby w zespole i określa w jakiego typu zadaniach/pracach sprawdzą się najlepiej - definiuje rodzaje konfliktów w zespole i określa odpowiednie sposoby ich rozwiązywania - zna techniki komunikacyjne |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - dostosowuje swoje wypowiedzi do różnych typów odbiorców - dobiera członków zespołu do projektu/zadania uwzględniając charakterystyczne dla nich role i style komunikacji - wyznacza zrozumiałe i akceptowane przez wszystkich cele pracy zespołu - motywuje członków zespołu stosując różnorodne techniki - stosuje różne metody rozwiązywania konfliktów |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Zajęcia w całości poświęcone są rozwijaniu kompetencji społecznych – komunikatywności i pracy zespołowej. |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne podające: - opis - pogadanka Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Szkolenie: Rozwiń swoje kompetencje- komunikacja w zespole pozwala uczestnikom przygotować się do efektywnego wykonywania zadań w miejscu pracy. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy. Wszystkie te aspekty będą rozwijanie podczas szkolenia w formie praktycznej. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak praca zespołowa, komunikatywność. Dzięki temu zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy i tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą składały się z modułów dotyczących komunikatywności oraz pracy zespołowej. Podczas części zajęć dotyczących komunikatywności omówione zostaną style komunikacji, techniki dostosowania przekazu do odbiorców. Studenci w scenkach przećwiczą inicjowanie wypowiedzi, formułowanie jasnych i adekwatnych przekazów, uważne słuchanie i unikanie przerywanie wypowiedzi, podążanie za tokiem wypowiedzi i rozumowanie rozmówcy, otwartość na prezentowanie odmiennych poglądów. (5h.) Zajęcia dotyczące pracy zespołowej będą zawierały mówienie różnych ról w zespole, metod ustalania wspólnego celu rozumianego i akceptowanego przez wszystkich członków zespołu, technik rozwiazywania różnych typów konfliktów . Studenci w scenkach i zadaniach grupowych przećwiczą wspólne wyznaczanie celów, motywowanie członków grupy, przekazywanie i odbieranie informacji zwrotnej oraz rozwiązywanie konfliktów (10h). |
Literatura: |
Ricky W.Griffin "Podstawy zarządzania organizacjami"– rozdz. 17 "Zarządzanie komunikowaniem się w organizacjach” Stephen P.Robbins "Zachowania w organizacji"– rozdz. 9 "Komunikacja” James A. F. Stoner, R. Edward Frejman, Daniel R. Gilbert Jr. “Kierownie"– rozdz. 19 “Komunikacja I negocjowanie” Eileen Hammar i Anne Malatchi "7 nawyków skutecznych zespołów" R.Meredith Balbin "Twoja rola w zespole" Stephen R. Covey "7 nawyków skutecznego działania" Ricky W.Griffin "Podstawy zarządzania organizacjami"– rozdz. 16 "Zarządzanie procesami interpersonalnymi i grupowymi" |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: z oceną Oceniane będą: - praca indywidualna (esej) - praca w zespole - aktywność Obecność na zajęciach: min. 80% Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie pracy indywidualnej (eseju), pracy zespołowej, aktywności: ndst: 3 pkt. (0% -19%) dst: 6 pkt. (20%- 39%) dst plus: 9 pkt. (40%- 59%) db: 12 pkt. (60%- 79%) db plus: 15 pkt. (80%- 90%) bdb: 18 pkt. (91%-100%) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Banaszak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jagiełka | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Szkolenie: Rozwiń swoje kompetencje- Jak się zmotywować i osiągać cele pozwala uczestnikom przygotować się do efektywnego wykonywania zadań w miejscu pracy. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy. Wszystkie te aspekty będą rozwijanie podczas szkolenia w formie praktycznej. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak organizacja pracy i motywacja. Zwiększą dzięki temu swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą składały się z modułów dotyczących organizacji pracy i motywacji.. Podczas części zajęć dotyczących organizacji pracy omówione zostaną wskaźniki kompetencji organizacja pracy i motywacja oraz towarzyszące im pożądane zachowania. Studenci zapoznają się z techniką SMART, która pozwoli im na precyzyjne określanie celów umożliwiający jego realizację. Ponadto rozpoznają „złodziei czasu’” w kontekście pozbycia się złych nawyków oraz nagradzania się za osiągnięcie celu. (5h.) Zajęcia dotyczące organizacji pracy obejmą następujące zagadnienia: precyzyjne określanie celów, działanie według priorytetów, uwzględnienie w planie zajęć czterech sfer rozwoju człowieka, kontrolowanie działań na poszczególnych etapach oraz radzenie sobie ze „złodziejami czasu”. Studenci w zadaniach indywidualnych i grupowych przećwiczą techniki organizacji pracy i automotywacji(10h). |
|
Literatura: |
Stephen R. Covey "7 nawyków skutecznego działania” Stephen R. Covey, Roger Merrill, Rebecca R. Merrill "Najpierw rzeczy najważniejsze" Kerry Gleeson "Zrób to od razu. Program osobistej efektywności" John Boyd , Philip Zimbardo "Paradoks czasu. Psychologia postrzegania czasu" Lothar Seiwert „Zarządzanie czasem, bądź panem własnego czasu” M Buckinhgham "To jedno, co powinieneś wiedzieć" Wiesław Łukaszewski "Wytrwałość w działaniu" John Maxwell "Talent nie wystarczy" John C. Maxwell "Nie oglądaj się na porażkę" Brian Tracy "Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania" |
|
Uwagi: |
Semestr zimowy Stacjonarnie: Świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35 Semestr zimowy: Wtorek, 3x5h, 12.10., 19.10., 26.10.2021, w godz. 11.00-16.00 On-line: W przypadku dalszych obostrzeń sanitarnych związanych z pandemią, zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS: Semestr zimowy: Wtorek, 5x3h, 12.10., 19.10., 26.10., 9.11., 16.11.2021 w godz. 11.00-14.00 Prowadząca: Katarzyna Jagiełka |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Banaszak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jagiełka | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Szkolenie: Rozwiń swoje kompetencje- Jak się zmotywować i osiągać cele pozwala uczestnikom przygotować się do efektywnego wykonywania zadań w miejscu pracy. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy. Wszystkie te aspekty będą rozwijanie podczas szkolenia w formie praktycznej. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak organizacja pracy i motywacja. Zwiększą dzięki temu swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą składały się z modułów dotyczących organizacji pracy i motywacji.. Podczas części zajęć dotyczących organizacji pracy omówione zostaną wskaźniki kompetencji organizacja pracy i motywacja oraz towarzyszące im pożądane zachowania. Studenci zapoznają się z techniką SMART, która pozwoli im na precyzyjne określanie celów umożliwiający jego realizację. Ponadto rozpoznają „złodziei czasu’” w kontekście pozbycia się złych nawyków oraz nagradzania się za osiągnięcie celu. (5h.) Zajęcia dotyczące organizacji pracy obejmą następujące zagadnienia: precyzyjne określanie celów, działanie według priorytetów, uwzględnienie w planie zajęć czterech sfer rozwoju człowieka, kontrolowanie działań na poszczególnych etapach oraz radzenie sobie ze „złodziejami czasu”. Studenci w zadaniach indywidualnych i grupowych przećwiczą techniki organizacji pracy i automotywacji(10h). |
|
Literatura: |
Stephen R. Covey "7 nawyków skutecznego działania” Stephen R. Covey, Roger Merrill, Rebecca R. Merrill "Najpierw rzeczy najważniejsze" Kerry Gleeson "Zrób to od razu. Program osobistej efektywności" John Boyd , Philip Zimbardo "Paradoks czasu. Psychologia postrzegania czasu" Lothar Seiwert „Zarządzanie czasem, bądź panem własnego czasu” M Buckinhgham "To jedno, co powinieneś wiedzieć" Wiesław Łukaszewski "Wytrwałość w działaniu" John Maxwell "Talent nie wystarczy" John C. Maxwell "Nie oglądaj się na porażkę" Brian Tracy "Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania" |
|
Uwagi: |
Semestr letni Stacjonarnie: Świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35 Środa, 3x5h: 6.4, 13.4, 20.4.2022r., w godz. 10-15.00 On-line: W przypadku dalszych obostrzeń sanitarnych związanych z pandemią, zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS: Środa, 5x3h: 30.03, 6.04, 13.04, 20.04, 27.04.2022r. w godz. 10.00-13.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Banaszak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jagiełka | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Szkolenie: Rozwiń swoje kompetencje- Jak się zmotywować i osiągać cele pozwala uczestnikom przygotować się do efektywnego wykonywania zadań w miejscu pracy. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy. Wszystkie te aspekty będą rozwijanie podczas szkolenia w formie praktycznej. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak organizacja pracy i motywacja. Zwiększą dzięki temu swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą składały się z modułów dotyczących organizacji pracy i motywacji.. Podczas części zajęć dotyczących organizacji pracy omówione zostaną wskaźniki kompetencji organizacja pracy i motywacja oraz towarzyszące im pożądane zachowania. Studenci zapoznają się z techniką SMART, która pozwoli im na precyzyjne określanie celów umożliwiający jego realizację. Ponadto rozpoznają „złodziei czasu’” w kontekście pozbycia się złych nawyków oraz nagradzania się za osiągnięcie celu. (5h.) Zajęcia dotyczące organizacji pracy obejmą następujące zagadnienia: precyzyjne określanie celów, działanie według priorytetów, uwzględnienie w planie zajęć czterech sfer rozwoju człowieka, kontrolowanie działań na poszczególnych etapach oraz radzenie sobie ze „złodziejami czasu”. Studenci w zadaniach indywidualnych i grupowych przećwiczą techniki organizacji pracy i automotywacji(10h). |
|
Literatura: |
Stephen R. Covey "7 nawyków skutecznego działania” Stephen R. Covey, Roger Merrill, Rebecca R. Merrill "Najpierw rzeczy najważniejsze" Kerry Gleeson "Zrób to od razu. Program osobistej efektywności" John Boyd , Philip Zimbardo "Paradoks czasu. Psychologia postrzegania czasu" Lothar Seiwert „Zarządzanie czasem, bądź panem własnego czasu” M Buckinhgham "To jedno, co powinieneś wiedzieć" Wiesław Łukaszewski "Wytrwałość w działaniu" John Maxwell "Talent nie wystarczy" John C. Maxwell "Nie oglądaj się na porażkę" Brian Tracy "Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania" |
|
Uwagi: |
Semestr letni Stacjonarnie: Świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35 Środa, 3x5h: 6.4, 13.4, 20.4.2022r., w godz. 10-15.00 On-line: W przypadku dalszych obostrzeń sanitarnych związanych z pandemią, zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS: Środa, 5x3h: 30.03, 6.04, 13.04, 20.04, 27.04.2022r. w godz. 10.00-13.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jagiełka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jagiełka | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Szkolenie: Rozwiń swoje kompetencje- Jak się zmotywować i osiągać cele pozwala uczestnikom przygotować się do efektywnego wykonywania zadań w miejscu pracy. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy. Wszystkie te aspekty będą rozwijanie podczas szkolenia w formie praktycznej. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak organizacja pracy i motywacja. Zwiększą dzięki temu swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą składały się z modułów dotyczących organizacji pracy i motywacji.. Podczas części zajęć dotyczących organizacji pracy omówione zostaną wskaźniki kompetencji organizacja pracy i motywacja oraz towarzyszące im pożądane zachowania. Studenci zapoznają się z techniką SMART, która pozwoli im na precyzyjne określanie celów umożliwiający jego realizację. Ponadto rozpoznają „złodziei czasu’” w kontekście pozbycia się złych nawyków oraz nagradzania się za osiągnięcie celu. (5h.) Zajęcia dotyczące organizacji pracy obejmą następujące zagadnienia: precyzyjne określanie celów, działanie według priorytetów, uwzględnienie w planie zajęć czterech sfer rozwoju człowieka, kontrolowanie działań na poszczególnych etapach oraz radzenie sobie ze „złodziejami czasu”. Studenci w zadaniach indywidualnych i grupowych przećwiczą techniki organizacji pracy i automotywacji(10h). |
|
Literatura: |
Stephen R. Covey "7 nawyków skutecznego działania” Stephen R. Covey, Roger Merrill, Rebecca R. Merrill "Najpierw rzeczy najważniejsze" Kerry Gleeson "Zrób to od razu. Program osobistej efektywności" John Boyd , Philip Zimbardo "Paradoks czasu. Psychologia postrzegania czasu" Lothar Seiwert „Zarządzanie czasem, bądź panem własnego czasu” M Buckinhgham "To jedno, co powinieneś wiedzieć" Wiesław Łukaszewski "Wytrwałość w działaniu" John Maxwell "Talent nie wystarczy" John C. Maxwell "Nie oglądaj się na porażkę" Brian Tracy "Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania" |
|
Uwagi: |
Semestr zimowy Stacjonarnie: Świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35 Środa, 5x3h: 18.10, 25.10, 15.11, 22.11, 29.11 2023r., w godz. 10-13.00 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.