Marketing i PR w branży kosmetycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-S2-ChK-MPRK |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing i PR w branży kosmetycznej |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
Kierunek: Chemia kosmetyczne - semestr 4 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. 15 h wykład, tj. 15 h kontaktowych, 2. 10 h praca indywidualna, 3. całkowity czas nakładu pracy studenta to h 25 = 1 ECTS. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: zna podstawy marketingu oraz promocji wyrobów i usług kosmetycznych |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: umie sporządzić wstępny plan marketingowy oraz wstępny plan promocji dla produktu wprowadzanego na rynek oraz przeprowadzić analizę SWOT przedsiębiorstwa |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: potrafi wykorzystać dostępne źródła informacji do poszerzania wiedzy z przedmiotu K_K01. |
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład z wykorzystaniem pokazu i technik multimedialnych. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z elementami współczesnego marketingu i ukazanie narzędzi stosowanych przez marketing z uwzględnieniem problematyki rynku kosmetycznego. Wykład obejmuje zagadnienia związane z narzędziami różnych form promocji. |
Pełny opis: |
Wykład poświęcony jest zagadnieniom dotyczącym marketingu i promocji kosmetyków i obejmuje następujące treści: - regulacje prawne dotyczące marketingu w branży kosmetyków, - istota i geneza marketingu, - środowisko marketingu, - zintegrowana komunikacja marketingowa, - nowoczesne narzędzia komunikacji marketingowej, - nowoczesne formy promocji - public relations. |
Literatura: |
1. P. Kotler, Marketing Podręcznik Europejski Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2002 2. D. M. Scott, Marketing i PR w czasie rzeczywistym, Wolters Kluwer, Warszawa 2012 3. G. Rosa, A. Smalec, Marketing Przyszłości, Trendy. Strategie. Instrumenty, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Szczecin 2015 4. M. Gębarowski, Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007 5. D. Filar, Współczesny marketing : skuteczna komunikacja i promocja, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2013 6. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) NR 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych 7. ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 655/2013 z dnia 10 lipca 2013 r. określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: Wykład: zaliczenie na ocenę na podstawie testu sprawdzającego wiedzę Wymagany próg na ocenę dostateczną: 50% 50-60% - 3, 61-65% - 3+, 66-75% - 4, 76-80% - 4+, 81-100% - 5. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Justyna Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Justyna Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Justyna Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Justyna Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.