Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Specialisation seminar: The CEFR in early and pre-school education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0704-f1ENG2S-SS7 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce
Nazwa przedmiotu: Specialisation seminar: The CEFR in early and pre-school education
Jednostka: Katedra Filologii Angielskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Keen interest in teaching English as a second/other language

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:


- participation in tutorials - 30 hrs



Self-study hours:


- preparation for classes - 15 hrs

- preparation of the final presentation - 30 hrs


Altogether: 75 hrs (3 ECTS)

Efekty kształcenia - wiedza:

(tylko po angielsku) W1: has basic knowledge about English as defined in the CEFR (K_W01).


W2: is familiar with the basic terminology used for describing the CEFR (K_W03).


W3: has basic knowledge about the CEFR in the comparative/contrastive context (K_W13).

Efekty kształcenia - umiejętności:

(tylko po angielsku) U1: is able to search for, analyse, evaluate, select and use information pertaining to the CEFR, using various sources and manners (K_U01).


U2: is able to use basic theoretical perspectives and paradigms of linguistics in order to describe the CEFR (K_U06).


U3: is able to understand longer utterances and presentations related to the CEFR and can use adequate terminology to describe it, which is confirmed in the results of evaluation (K_U19).

Efekty kształcenia - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: is able to properly prioritise the tasks involved in the preparation of the project assigned by the teacher (K_K03).

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:


- discussion, description


Exploratory methods:


- seminar, case study, practical, project

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the seminar is to discuss construals of A1, A1+ and A2 levels, which, according to the CEFR, characterize foreign language proficiency of learners in the kindergarten and during the first educational stage. Students will get acquainted with both general guidelines set by the Council of Europe in the Framework and their various interpretations provided by Hungarian, German, Romanian or Finnish member-states. Categories of the Polish core curriculum for modern languages will be compared to those present in other/foreign descriptions in order to highlight similarities and differences in language education at kindergarten and early-school levels across Europe.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Content distribution:

The Common European Framework of Reference

Interpretations of the CEFR

Implementations of the CEFR

The core curriculum and the CEFR

The core curriculum across Europe

Teacher education and the CEFR

International certificates for teachers of young learners

Literatura: (tylko po angielsku)

Council of Europe. (2002). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment – case studies. Strasbourg: Council of Europe Publishing.

Komorowska, H. (2002). The Common European Framework in Poland. in Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment – case studies (pp. 9-18.)

Komorowska, H. (2012). Academic Perspectives from Poland. In M. Byram & L. Parmenter (Eds.), The Common European Framework of Reference : The Globalisation of Language Education Policy (pp. 104-113).

Language Policy Unit. (2016). CEFR illustrative descriptors – extended version 2016. Pilot version for consultation.

Little, D. (2012). The Common European Framework of Reference for Languages, the European Language Portfolio, and language learning in higher education. , 1(1), pp. 1-21.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

Presentation involving identification, description and presentation of a selected aspect of the CEFR (70%) – W1, W2, W3, U1, U2

Participation in classes (30%) - K1, U3

Assessment criteria:

fail – 0-59%

satisfactory – 60-69 %

satisfactory plus – 70-75 %

good – 76-85 %

good plus – 86-90%

very good – 91-100

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

N/A

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)

Okres: 2018-02-26 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Strugielska
Prowadzący grup: Ariadna Strugielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.