Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Introduction to English text editing and typography

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0704-f2ENG1W-IETET
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Introduction to English text editing and typography
Jednostka: Katedra Filologii Angielskiej
Grupy:
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WF/course/view.php?id=646
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

C1 level of English

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

Contact hours with the teacher:


- participation in classes - 60 hrs

- Assisted online learning - 10 hrs


Self-study hours:

- preparation for classes - 20 hrs

- preparation of projects - 20 hrs

- preparation for tests – 15 hrs


Altogether: 125 hrs (5 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

Student

W1: has advanced knowledge of the English language used in editing, typography, and MS Word processing (K_W04)

W2: possesses knowledge of the connection between language studies and editorial research (K_W08)



Efekty uczenia się - umiejętności:

Student

U1: is able to analyse a selected text in English from the perspective of editing and typography; the student edits a simple book form by means of word-processing tools (K_U11)

U2: is capable of editing a simple book form by means of word-processing tools (K_U14)

U3: can typeset a literary book-form text ready for publication, with the proper care of source use, editing and typography, and by means of the InDesign DTP software (K_U11, K_U14).



Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student

K1: is aware of the importance of team work in the editing and publishing context (K_K02)



Metody dydaktyczne:

Expository teaching methods:

- discussion


Exploratory teaching methods:

- project work

- computer laboratory


Online teaching methods:

- -methods referring to authentic or fictitious situations


Skrócony opis:

The aim of the course is to provide students with the knowledge of typography (its basics, history and current use) and skills in editing English texts.

Pełny opis:

The course comprises exercises which aim at gaining knowledge and skills concerning the use of editing and typography in English texts. In the first semester, subjects comprise a discussion of various kinds of text publications, the analysis and edition of a book structure and layout, digital publications, font types, and the connection between editing and typography.

In the second semester, The subjects comprise basic typesetting work with layout software designed for text and image work (Adobe InDesign).

Content distribution (Winter semester):

 Introduction and requirements

 Editing and typography: key concepts

 Text properties: letters and fonts

 Letters and fonts: exercises

 Book structure

 In-class assignment

 Text editing with word processing tools: basic rules

 Typesetting a book structure with word processing tools: introduction

 Typesetting a book structure with word processing tools: project work

 Project work

 Individual feedback and conclusion

Content distribution (Summer semester):

 Introduction and requirements / Individual consultations

– Individual consultations

– Academic Editing – MS Word Tools

– Individual project

 Feedback

 Typesetting literary works: introduction

 Typesetting literary works: a case study

 Individual project

 Feedback

Literatura:

Required reading:

Lupton, Ellen. 2010. Thinking with Type. A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, & Students. New York: Princeton Architectural Press.

Sullivan, K.D. 2006. The McGraw-Hill Desk Reference for Editors, Writers, and Proofreaders. New York: McGraw-Hill.

James, Henry. The Turn of the Screw (any edition)

Additional reading:

Felici, James. 2012. The Complete Manual of Typography (Second Edition). Barkeley: Peachpit (selected chapters).

Metody i kryteria oceniania:

A graded credit on the basis of the assignments assessing the level of achieving particular learning outcomes

Winter semester

In-class assignment - W1, W2 (Winter semester)

Editing project – U1, U2 (Winter semester)

Laboratory class task completion – K1 (Winter semester)

Summer semester

Editing projects – W1, W2, U3, K1

Assessment criteria:

fail – 0-59 %

satisfactory – 60-69 %

satisfactory plus – 70-75 %

good – 76-85 %

good plus – 86-90 %

very good – 91-100 %

Praktyki zawodowe:

N/A

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)