Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Specialisation seminar II: Teaching methodology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0704-p2ENG1W-SSTM-II
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Specialisation seminar II: Teaching methodology
Jednostka: Katedra Filologii Angielskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Knowledge of English at level C1

Całkowity nakład pracy studenta:

Contact hours with the teacher:


- Participation in classes – 10 hrs


Self-study hours:


- Preparation for classes - 50 hrs


- Preparation of the final presentation – 60 hrs


Altogether: 120 hrs (4 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

The student:


W1: knows basic terminology relating to intercultural competence, i.e. knows basic concepts and models of intercultural competence



W2: has basic knowledge about intercultural communication

Efekty uczenia się - umiejętności:

The student:


U1: is able to gain and deepen their knowledge of intercultural competence and develop their research skills on their


U2: is able to refer to scholars’ opinions relating to intercultural competence as well as to draw conclusions


U3: is able to conduct a preliminary search of library holdings, use databases and the Internet, prepare a list of references, add notes with due care as to the copyright, format documents using a word processor and make a presentation on intercultural competence

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów

Skrócony opis:

The course is devoted to the role of intercultural competence in foreign language education. Students will be familiarized with the notion of intercultural competence, its role in cross-cultural communication and foreign language education.

Pełny opis:

The course will focus on the following aspects referring to intercultural competence:

- What is intercultural competences? Are we interculturally competent? What is the difference between cultural and intercultural competence?

- models of intercultural competence

- stereotypes vs. Intercultural competence

- the role of critical cultural incidents

- cultural differences in communication

- English as a lingua franca

- Techniques of developing intercultural competence

- the role of intercultural competence in learning a foreign language (the CEFR, intercultural competence and communicative approach)

- evaluation of coursebooks for English as a foreign language in light of intercultural competence

- students’ presentation

Literatura:

Required reading:

Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters.

Byram, M., Gribkova, B., Starkey, H. 2002. Developing the Intercultural Dimension in Language Teaching. A Practical Introduction for Teachers. Strasbourg: Council of Europe.

Kecskes, I. 2014. Intercultural Pragmatics. Oxford: Oxford University Press

Additional sources:

Kramsch, C. 2004. Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

Metody i kryteria oceniania:

Methods of assessment:

- presentation (W1, W2, U1, U2, U3)

Assessment criteria:

- choice of the topic – 0-5 points

- content – 0-5 points

- structure of the presentation – 0-5 points

- language of the presentation – 0-5 points

- interest – 0-5 pkt.

60-69% – 3

70-75% – 3+

76-85% – 4

86-90% - 4+

91-10%% – 5

The teacher as well as the students will be assessing the presentations. The weight of the value will be as follows:

90% of the final grade – the teacher’s evaluation

5% of the final grade – other students’ evaluation

5% of the final grade – the students’ self-evaluation

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)