Grafika 3D: Programowanie kart graficznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-3D-KART |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0611) Computer use
|
Nazwa przedmiotu: | Grafika 3D: Programowanie kart graficznych |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru dla Informatyki Stosowanej s1 |
Strona przedmiotu: | http://www.fizyka.umk.pl/~jacek/dydaktyka/3d/index.html |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | programowanie w C/C++ |
Całkowity nakład pracy studenta: | 30h na zajęciach + 15h przygotowań do kolokwium |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W04, K_W05, K_W06 Ponadto studenci poznają język programowania jednostek kart graficznych. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02, K_U05, K_U06 Studenci będą potrafili napisać własny shader i wykorzystać go w aplikacji OpenGL lub Unity3D |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K02, K_K04, K_K05 Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K01) |
Metody dydaktyczne: | laboratorium komputerowe – wspólne rozwijanie projektów |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład problemowy |
Skrócony opis: |
Zajęcia będą dotyczyły programowania tzw. shaderów wykonywanych przez karty graficzne, czyli wysoce zrównoleglonych programów uruchamianych dla poszczegolnych werteksów i pikseli w ramach potoku renderowania. Omówiony zostanie język GLSL jako jeden z przykładów standardu Cg. |
Pełny opis: |
Zagadnienia omawiane na zajęciach to: Projekt demonstracyjny w OpenGL 4 (w profilu rdzennym) Macierze w OpenGL i współrzędne jednorodne Czym są shadery? Macierze używane w grafice 3D Oświetlenie. Implementacja modelu Phonga Oświetlenie per pixel Cartoon shading Teksturowanie i mieszanie wielu tekstur Specular mapping Normal mapping Przykładowe modyfikacje obrazu w shaderach pikseli Shadow mapping |
Literatura: |
Jacek Matulewski „Grafika 3D czasu rzeczywistego” PWN 2014 Karol Sobiesiak, Piotr Sydow „Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL” PWN 2015 Dokumentacja na stronach WWW |
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium sprawdzające wiedzę i/lub projekt zaliczeniowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Jacek Matulewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Jacek Matulewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Jacek Matulewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.