Animacja 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ANIM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Animacja 3D |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Odbyte zajęcia "Projektowanie obiektów 3D" |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30h): Laboratorium: 30h Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (30h): Nauka do zajęć i do kolokwium: 30h Łącznie 60h (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1. Student zna program Blender (K_W05) W2. Student zna zagadnienia dotyczące animacji (K_W05) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi przygotować model 3D wraz z dołączoną animacją (K_U04) U2: Potrafi samodzielnie pogłębiać swoją wiedzę na temat animacji (K_U05) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K01) |
Metody dydaktyczne: | Laboratorium z "rękoma na klawiaturze" |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studenta z kluczowymi zagadnieniami z zakresu animacji 3D. Pozna on od strony praktycznej proces projektowania, optymalizacji oraz tworzenia animacji gotowej do użycia w silnikach gier. Zapozna się z różnymi podejściami do procesu animacji - od bardziej zaawansowanych i czasochłonnych po szybkie, lecz uproszczone. |
Pełny opis: |
Konfiguracja środowiska pracy - Dostosowanie interface’u do indywidualnych potrzeb użytkownika - Zapoznanie się z różnymi trybami pracy Blendera ze szczególnym uwzględnieniem trybu animacji Podstawowa obsługa Blendera - Podstawowe narzędzia do tworzenia i edycji topologii obiektów - Obsługa okna animacji Modelowanie i retopologizacja - Przygotowanie modelu Highpoly do animacji - Retopologizacja - tworzenie topologii Lowpoly na podstawie Highpoly - Zasady tworzenia optymalnej topologii modelu Lowpoly Szkielet animacji - Tworzenie kości oraz łańcuchów kości - Tryby edycji kości: Edit Mode, Object mode, Pose Mode - Kierunki rotacji kości - Określenie zależności i ograniczeń kości - Tworzenie meta szkieletu - Tworzenie szkieletu właściwego Metody wagowania bryły - Wagowanie ręczne - Wagowanie automatyczne - Transfer wagowania Animacja - Animacja kości, topologii oraz obiektu - Podstawowe kroki animacji: - Referencje - Pozy kluczowe - Pozy przejścia - Edycja krzywych animacji - Cykle animacji - Tworzenie klipów animacji |
Literatura: |
Geig, Mike, Unity. Przewodnik projektanta gier, (2015), Helion Mullen, Tony, Blender Mistrzowskie animacje 3D, (2009), Helion Thorn, Alan, Praktyczne tworzenie gier Unity i Blender, (2014), Helion |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium oceniające wiedzę studentów (W1, W2) oraz ich umiejętności (U1) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Goraczewski, Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Rumińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.