Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Animacja 3D

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ANIM Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
Nazwa przedmiotu: Animacja 3D
Jednostka: Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
Grupy: Informatyka Stosowana s2. Przedmioty do wyboru specjalistyczne (wszystkie)
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Odbyte zajęcia "Projektowanie obiektów 3D"

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30h):

Laboratorium: 30h


Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (30h):

Nauka do zajęć i do kolokwium: 30h


Łącznie 60h (2 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1. Student zna program Blender (K_W05)

W2. Student zna zagadnienia dotyczące animacji (K_W05)

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student potrafi przygotować model 3D wraz z dołączoną animacją (K_U04)

U2: Potrafi samodzielnie pogłębiać swoją wiedzę na temat animacji (K_U05)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K01)

Metody dydaktyczne:

Laboratorium z "rękoma na klawiaturze"

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studenta z kluczowymi zagadnieniami z zakresu animacji 3D. Pozna on od strony praktycznej proces projektowania, optymalizacji oraz tworzenia animacji gotowej do użycia w silnikach gier. Zapozna się z różnymi podejściami do procesu animacji - od bardziej zaawansowanych i czasochłonnych po szybkie, lecz uproszczone.

Pełny opis:

Konfiguracja środowiska pracy

- Dostosowanie interface’u do indywidualnych potrzeb użytkownika

- Zapoznanie się z różnymi trybami pracy Blendera ze szczególnym uwzględnieniem trybu

animacji

Podstawowa obsługa Blendera

- Podstawowe narzędzia do tworzenia i edycji topologii obiektów

- Obsługa okna animacji

Modelowanie i retopologizacja

- Przygotowanie modelu Highpoly do animacji

- Retopologizacja - tworzenie topologii Lowpoly na podstawie Highpoly

- Zasady tworzenia optymalnej topologii modelu Lowpoly

Szkielet animacji

- Tworzenie kości oraz łańcuchów kości

- Tryby edycji kości: Edit Mode, Object mode, Pose Mode

- Kierunki rotacji kości

- Określenie zależności i ograniczeń kości

- Tworzenie meta szkieletu

- Tworzenie szkieletu właściwego

Metody wagowania bryły

- Wagowanie ręczne

- Wagowanie automatyczne

- Transfer wagowania

Animacja

- Animacja kości, topologii oraz obiektu

- Podstawowe kroki animacji:

- Referencje

- Pozy kluczowe

- Pozy przejścia

- Edycja krzywych animacji

- Cykle animacji

- Tworzenie klipów animacji

Literatura:

Geig, Mike, Unity. Przewodnik projektanta gier, (2015), Helion

Mullen, Tony, Blender Mistrzowskie animacje 3D, (2009), Helion

Thorn, Alan, Praktyczne tworzenie gier Unity i Blender, (2014), Helion

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium oceniające wiedzę studentów (W1, W2) oraz ich umiejętności (U1)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)

Okres: 2018-02-26 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Goraczewski, Jacek Matulewski
Prowadzący grup: Łukasz Goraczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-25 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Goraczewski, Jacek Matulewski
Prowadzący grup: Łukasz Goraczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Goraczewski, Jacek Matulewski
Prowadzący grup: Łukasz Goraczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Goraczewski, Jacek Matulewski
Prowadzący grup: Katarzyna Rumińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-28 - 2022-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Goraczewski, Jacek Matulewski
Prowadzący grup: Katarzyna Rumińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.